وان پلاس ۹ آر تی و بادز زد ۲ ماه دسامبر در هند عرضه می شوند

وان پلاس امسال برای گوشی هوشمند جدید سری T سر و صدایی به پا نکرد. پس از سال‌ها، این شرکت تصمیم گرفت که نسخه T را برای این گوشی‌های پرچمداران مدل‌های استاندارد و پرو ارائه نکند. با این حال، در واقع یک نسخه T برای مدل وان پلاس سری ۹ آر با نام وان پلاس ۹ آر تی (OnePlus 9RT) روانه ویترین فروشگاه‌ها کرده است. این دستگاه از ماه اکتبر در چین (آبان) در دسترس قرار دارد و از نظر مشخصات نیز ارتقاء خوبی به شمار می‌رود و حتی در برخی جنبه‌ها از وان پلاس ۹ پیشی می‌گیرد. همراه چیکاو باشید.

این دستگاه در چین عرضه شد اما در ماه دسامبر (آذر – دی) راهی بازار هند خواهد شد. البته این موضوع خیلی تعجب‌آور نیست، زیرا هند و چین دو بازاری هستند که گوشی وان پلاس ۹ آر تی در آن‌ها موجود است. علاوه بر این گوشی جدید، هدفون کاملاً بی سیم وان پلاس بادز زد ۲ (OnePlus Buds Z2) را نیز معرفی خواهد کرد.

منبع ادعا می‌کند که گوشی هوشمند وان پلاس ۹ آر تی در رنگ‌های مشکی  (Hacker Black) و نقره‌ای (Nano Silver) در بازار هند عرضه خواهد شد. هدفون وان پلاس بادز زد ۲ نیز در رنگ‌های مشکی (Obsidian Black) و سفید (Pearl White) در دسترس قرار خواهد گرفت. این گوشی هوشمند گزینه خوبی برای کسانی است که به دنبال یک پرچمدار ارزان قیمت‌تر با مشخصات یک گوشی رده بالای مربوط به سال ۲۰۲۱ هستند و هیچ یک از گوشی‌های هوشمند سری وان پلاس ۹ فعلی را خریداری نکرده‌اند زیرا اگر یک دستگاه از این گوشی‌ها را خریداری و استفاده کره باشند، اکنون اگر گوشی‌های وان پلاس ۹ یا وان پلاس ۹ آر را تهیه کند، ارتقاء چندان بزرگی نیست.

صفحه نمایش و پنل پشتی وان پلاس ۹ آر تی - چیکاو

  • مشخصات و قابلیت‌های گوشی وان پلاس ۹ آرتی

گوشی وان پلاس ۹ آرتی پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام پلتفرم موبایل (Qualcomm Snapdragon 888 SoC) را در داخل بدنه خود جای می‌دهد. این دستگاه دارای ۱۲ گیگابایت رم و حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی خواهد بود. طبق معمول، این گوشی هوشمند نیز اسلات کارت micro SD را به همراه ندارد تا کاربر بتواند در صورت نیاز، میزان حافظه ذخیره سازی آن را افزایش دهد.

 این گوشی دارای صفحه نمایش ۶.۶۲ اینچی از نوع سوپر آمولد بوده و کیفیت فول اچ دی پلاس را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز برای تصویر از قابلیت‌های این نمایشگر باکیفیت است. این گوشی انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی که در بطن آن جای گرفته است، تامین می‌کند. باتری این گوشی که از طریق درگاه USB C به آداپتور متصل می‌شود، می تواند از شارژ سریع تا ۶۵ وات نیز پشتیبانی کند.

مشخصات و قابلیت‌های گوشی وان پلاس ۹ آرتی - چیکاو

این گوشی هوشمند وان پلاس رابط کاربری اختصاصی این شرکت یعنی ColorOS 12 را مبتنی بر اندروید ۱۱ در چین اجرا می کند، با این حال، نسخه‌ای که در بازار هند عرضه خواهد شد، به جای آن با رابط کاربری OxygenOS 11 عرضه خواهد شد. این گوشی در سال آینده OxygenOS ۱۲ را دریافت خواهد کرد، یا شاید برای سیستم عامل آینده اوپو و OnePlus که به طور مشترک توسعه داده شده اند، از آن صرف نظر کند.

در این تلفن همراه وان پلاس، در قسمت بالای نمایشگر پنل جلو یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی در داخل حفره هول پانچ تعبیه شده است. با حرکت به سوی پنل پشتی این گوشی هوشمند می‌توان متوجه شد که در آنجا یک ماژول دوربین چهارگانه تعبیه شده است که از یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی با OIS به عنوان دوربین اصلی استفاده شده است و در کنار آن یک لنز ۱۶ مگاپیکسل فوق عریض و علاوه بر آن، او حسگر دیگر نیز قرار دارد که یک واحد لنز دو مگاپیکسلی ماکرو است و در نهایت، آخرین مورد نیز این مازول یک سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر را در خود جای داده است.

این گوشی از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره می‌برد و همچنین پشتیبانی از NFC و بلندگوهای استریو از دیگر قابلیت‌های آن به شمار می‌رود اما وان پلاس نیز همچون سایر شرکت‌های بزرگ و معتبر گوشی ساز مانند اپل و سامسونگ، از قرار دادن جک ۳.۵ میلی متری خروجی صدا برای هدفون صرف نظر کرده است.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.