موتورولا اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را برای اولین بار با یک گوشی بسیار قدرتمند معرفی می کند

امروز، چن جین (Chen Jin)، مدیر کل تجارت تلفن همراه لنوو در چین، آنچه را که باید از پرچمدار جدید این شرکت انتظار داشته باشیم، در صفحه Weibo خود منتشر کرد. طبق پستی که او در این شبکه اجتماعی منتشر کرده است،   «تخمین زده می‌شود که موتورولا با پرچمدار جدید خود درواقع بمب بزرگی را در این صنعت پرتاب کند». موتورولا قرار است محصولات جدیدی از گوشی‌های پرچمدار سری موتورولا اج ایکس (Edge X) خود را ماه آینده عرضه کند. این گوشی هوشمند با جدیدترین تراشه پرچمدار یعنی با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام (Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1) عرضه خواهد شد. همراه چیکاو باشید.

اگرچه هنوز تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ معرفی نشده است، اما جزئیات زیادی در مورد این پردازنده فاش شده است. این تراشه مبتنی بر فرآیند ۴ نانومتری سامسونگ تولید خواهد شد و برای اولین بار از هسته فوق العاده Cortex X2 استفاده می‌کند. فرکانس پردازنده بیش از ۳.۰ گیگاهرتز است و پردازنده گرافیکی آدرنو ۷۳۰ (Adreno 730) نیز با آن همراه می‌شود. انتظار می‌رود امتیاز Antutu این آخرین تراشه پرچمدار کوالکام حتی از یک میلیون امتیاز نیز فراتر رود.

آن طور که از گزارش‌ها می‌توان فهمید، هیچ تعلیقی در مورد عرضه این تراشه توسط موتورولا در جهان وجود ندارد زیرا چن جین بیش از یک بار در صفحه Weibo خود اشاره کرده است که موتورولا اولین شرکتی است که اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را با گوشی هوشمند پرچمدار خود معرفی خواهد کرد. در حال حاضر این گوشی مجوز شبکه را اخذ کرده است. همان طور که قبلا ذکر شد، در این کنفرانس مطبوعاتی اعلام شد که «موتورولا بمب بزرگی را روی صنعت پرتاب خواهد کرد». این بدان معناست که عرضه این محصول جدید چند شگفتی را به همراه خواهد داشت.

  • موتورولا اج ۳۰ اولترا اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را معرفی می کند

طبق گزارش‌های قبلی، گوشی هوشمند پرچمدار جدید موتورولا با نام موتورولا اج ۳۰ اولترا «Motorola Edge 30 Ultra» عرضه خواهد شد. شماره مدل آن XT-2201 است، در حالی که از نام رمز داخلی «Rogue»استفاده می کند (نام رمز خارجی این گوشی نیز «HiPhi» است).

در داخل بدنه این گوشی پرچمدار موتورولا از تراشه پرچمدار جدید کوالکام اس ام ۸۴۵۰ (Qualcomm sm8450) استفاده می‌شود و نتظار می‌رود تراشه SM8450 کوالکام که با نام اسنپدراگون ۸ نسل ۱ در بازار عرضه خواهد شد، با استفاده از فرآیند ۴ نانومتری سامسونگ تولید شود. همچنین، معماری جدید دوگانه Part 3400 و پردازنده گرافیکی آدرنو ۷۳۰ را ادغام خواهد کرد. علاوه بر این، این تراشه که قبلاً تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ نیز نامیده می‌شد، در مجموع دارای هشت هسته خواهد بود. فرکانس پایه که در فهرست مشخصات آن نشان داده شده، ۱.۷۹ گیگاهرتز است.

موتورولا اج ایکس مشکی - چیکاو

علاوه بر این ، گوشی هوشمند پرچمدار آتی موتورولا ایکس ۳۰ دارای حافظه رم ۸ یا ۱۲ گیگابایتی LPDDR5 و حافظه ذخیره سازی داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی از نوع پر سرعت UFS 3.1 خواهد بود. این تلفن همراه  دارای صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی سوپر آمولد با حفره هول پانچ بوده و از وضوح فول اچ دی پلاس با رزولوشن 1080P بهره برده و از نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز و همچنین گواهی HDR10+ پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر این، لنز پنل جلو گوشی هوشمند برای گرفتن عکس‌های سلفی و تماس‌های تصویری احتمال دارد که تا۶۰ مگاپیکسل وضوح داشته باشد. در پنل پشتی این گوشی نیز از ماژول سه گانه استفاده خواهد شد که شامل یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی با (OV50A، OIS)، یک لنز ۵۰ مگاپیکسلی دیگر از نوع فوق عریض (S5KJN1)  و آخرین لنز نیز یک حسگر ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر(OV02B1B) خواهد بود.

موتورولا اج ۳۰ اولترا اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را معرفی می کند - چیکاو

لازم به ذکر است که این دستگاه دارای یک باتری داخلی با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی خواهد بود که از شارژ سریع سیمی ۶۸ وات (به بیان دقیق، ۶۸.۲ وات) نیز پشتیبانی می‌کند. بنابراین، این تلفن همراه پرچمدار موتورولا در مدت تنها ۱۵ دقیقه می‌تواند باتری این گوشی را به میزان ۵۰ درصد شارژ کند و در مدت ۳۵ دقیقه به میزان ۱۰۰ درصد شارژ می‌کند.

از سایر قابلیت‌ها و مشخصات این گوشی می‌توان به استفاده از رابط کاربری MYUI 3.0 اشاره کرد که در بالای سیستم عامل اندروید ۱۲ اجرا می‌شود. علاوه بر آن، پشتیبانی از تأییده IP52 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و ضد گرد و غبار، حفظ جک هدفون ۳.۵ میلیمتری صدای هدفون، بلندگوهای استریو، پشتیبانی از بلوتوث ۵.۲، وای- Fi ۶ و غیره، سایر ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی خواهند بود که این گوشی هوشمند پرچمدار موتورولا عرضه خواهد کرد.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.