هدفون بی سیم ایرپادز ۳ اپل قابل تعمیر نیست، اگر خراب شد آن را دور بیندازید!

اخیراً،  iFixit ارزیابی جداسازی قطعات ایرپادهای نسل سوم تازه معرفی شده اپل را تکمیل کرده است. طبق گفته این شرکت محبوب، اپل ایرپادز ۳ (Apple AirPods 3) قابلیت تعمیر صفر دارد. این بدان معناست که اگر این محصول به هر دلیلی از کار بیفتد و کار نکند، شما فقط یک گزینه دارید، آن را دور بیندازید زیرا این دستگاه تولیدی شرکت اپل به هیچ عنوان قابل تعمیر نیست. با توجه به جداسازی قطعات، ایرپاد ۳ اپل همچنان از معماری «ساندویچ» (به طور بسیار فشرده )استفاده می‌کند که شامل کابل‌ها، تراشه‌ها و باتری‌های عالی است. همراه چیکاو باشید.

باتری آن از طراحی منحصر بفرد «شاخه» بدون لحیم کاری استفاده می‌کند. این امر اتصال باتری به مدار را تضمین می‌کند، بنابراین قابلیت تعمیر نسبتاً بالایی دارد. متاسفانه قابلیت تعمیر هدفون کاملاً بی سیم واقعی استریوی ایرپادز ۳ اپل به همین یک مورد محدود می‌شود و سایر قطعات آن قابل تعویض یا تعمیر نیست.

هنگام جدا کردن هدفون ایر پادز ۳ اپل، باید مراقب کابل‌های داخل آن باشید. به احتمال زیاد نیروی بیش از حد باعث شکستن پوسته هنگام باز کردن دستگاه می‌شود، بنابراین جوشکاری و تعمیر این پوسته ایرپاد ۳ (در صورت شکستن) به تلاش زیادی نیاز دارد.

ایرپادز ۳ اپل خراب شده - چیکاو

علاوه بر این، هدفون ایر پادز ۳ اپل همچنان با چسب محصور شده است تا اطمینان حاصل شود که پوسته محکم و یکپارچه است. هنگام جداسازی، لازم است فشار بسیار زیادی اعمال شود. این نیز بزرگترین مشکل در تعمیر این دستگاه است. باقی مانده چسب قدیمی و شکاف‌های آسیب دیده به شدت مونتاژ مجدد آن را دشوار می‌کند. حتی اگر هنگام جدا کردن آن بسیار مراقب باشید، باید چسب قدیمی را بردارید و آن را با چسب جدید جایگزین کنید تا از چسبندگی خوب اطمینان حاصل کنید.

  • قابلیت تعمیر هدفون ایرپادز ۳ اپل صفر است

بنابراین جای تعجب نیست که iFixit به هدفون ایر پادز ۳ اپل امتیاز تعمیرپذیری ۰ (از ۱۰ امتیاز) داده است. طبق اطلاعات وب‌سایت رسمی اپل،  قیمت تعویض هدفون ایرپاد ۳ به ۵۴۹ یوان (۸۶ دلار) می‌رسد که شامل هزینه تجدید ۴۷۹ یوان (۷۵ دلار) برای جعبه شارژ می‌شود. این حتی بالاتر از قیمت واحد خرید یک مجموعه جدید از هدفون است. بنابراین، هنگام استفاده از آن یا خرید خدمات Care+  باید مراقب باشید، در غیر این صورت، هزینه زیادی را خرج خواهید کرد.

قابلیت تعمیر هدفون ایرپادز ۳ اپل صفر است - چیکاو

هدفون ایرپادز ۳ اپل دارای یک تقویت کننده دامنه دینامیکی بالا و یک میکروفون است. روی میکروفون یک توری آکوستیک وجود دارد که صدای باد را کاهش می‌دهد. این ایرپادز اپل همچنین دارای AAC-ELD است، یک کدک گفتار برتر که کیفیت صدای فول اچ‌دی را برای برقراری ارتباط واضح و طبیعی برای تماس‌های FaceTime نوید می‌دهد. علاوه بر این، این دستگاه دارای یک تراشه H1، دالبی اتموس (Dolby Atmos) است و همچنین از تأییدیه IPX4 برای مقاومت در برابر نفوذ آب به داخل دستگاه بهره می‌برد.

از نظر عمر باتری نیز می‌توان گفت که این هدفون اپل تا شش ساعت زمان گوش دادن را وعده می‌دهد. با این حال، اگر از کیس شارژ استفاده کنید، می‌توانید تا ۳۰ ساعت کل زمان گوش دادن را نیز در اختیار داشته باشید. ضمن این که در صورتی که عجله داشته باشید می‌توانید فقط به مدت ۵ دقیقه این هدفون را شارژ کنید که در این صورت قادر خواهید بود در حدود یک ساعت از این هدفون برای گوش دادن به موسیقی استفاده کنید.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.