سامسونگ و کوالکام در سال ۲۰۲۲ یک شراکت جهانی قابل توجه ایجاد خواهند کرد

سامسونگ و کوالکام در حال ایجاد یک شراکت قوی برای بازار گوشی‌های هوشمند در سال آینده هستند. بر اساس گزارش اخیر، این غول فناوری کره جنوبی در سال ۲۰۲۲ از پردازنده‌های کوالکام برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های خود استفاده خواهد کرد. گزارش Elec بیان می‌کند که در سال ۲۰۲۲ حدود ۶۴ گوشی هوشمند و تبلت عرضه خواهد شد. این‌ها شامل پرچمداران سامسونگ گلکسی اس ۲۲ و گلکسی تب می‌شود و همچنین دستگاه‌های سری گلکسی تب اس ۸ (Galaxy Tab S8) سامسونگ و مجموعه‌ای از دستگاه‌های زیر سری سامسونگ گلکسی ای (Samsung Galaxy A) و سامسونگ گلکسی ام (Samsung Galaxy M). همراه چیکاو باشید.

 در میان این دستگاه ها، تنها ۲۰ دستگاه با تراشه‌های اگزینوس که درکل طراحی و ساخت آن را سامسونگ به تنهایی انجام می‌دهد، عرضه خواهند شد. بنابراین اکثریت قریب به اتفاق گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های برند سامسونگ پردازنده‌های اسنپدراگون کوالکام (Qualcomm Snapdragon) را به همراه خواهند داشت. اگر به خاطر داشته باشید، امسال بسیاری از دستگاه‌های سامسونگ با تراشه‌های دایمنسیتی مدیاتک وارد بازار مصرف شدند، بنابراین کوالکام می‌خواهد یک شریک قوی در رقابت برای بازار تراشه ایجاد کند.

البته ما در حال حاضر هیچ گونه لیستی از گوشی‌های هوشمندی را که سامسونگ قرار است آن‌ها را در سال آینده تولید و در بازار عرضه کند، در دسترس نداریم. هرچند که تعیین تعداد محصولاتی که سامسونگ قرار است در سال آینده روانه بازار کند بسیار زیاد است اما از آمار دقیق آن‌ها اطلاعی در دست نیست. به هر حال می‌توان انتظار داشت سامسونگ گوشی‌های گلکسی A53، A73، M33، M43 و غیره را عرضه کند.

پردازنده اسنپدراگون کوالکام - چیکاو

بر اساس این گزارش، نزدیک به نیمی از ۶۴ گوشی هوشمند سامسونگ که احتمالاً سال آتی عرضه خواهند شد، دارای پردازنده کوالکام خواهند بود. Elec حتی از این نیز فراتر می‌رود و بیان می‌کند که ۳۱ دستگاه از ۶۴ دستگاه برنامه ریزی شده دارای تراشه‌های کوالکام خواهند بود. با این حساب می‌توان گفت که تنها چند واحد برای استفاده از تراشه‌های اگزینوس و مدیاتک باقی می‌ماند.

  • سامسونگ و کوالکام برای دور زدن بحران پردازنده با یکدیگر شریک خواهند شد

این گزارش بیان می‌کند که سامسونگ به دلیل کمبود تراشه، این مسیر را طی خواهد کرد. این شرکت معمولاً تراشه‌های اگزینوس را برای دستگاه‌های خود توسعه می‌دهد، اما در چند وقت اخیر با محدودیت‌هایی مواجه بوده است. به عنوان مثال، گوشی‌های هوشمند سری آتی سامسونگ گلکسی S22، با استفاده از تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ و همچنین به همراه پردازنده گرافیکی AMD  در بازار اروپا و کره جنوبی روانه ویترین فروشگاه ها خواهند شد. از سوی دیگر، برای بازار ایالات متحده آمریکا، این سری از گوشی‌های پرچمدار آتی سامسونگ با استفاده از پردازنده اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام یا اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام عرضه خواهد شد.

این گوشی‌های پرچمدار برای عرضه در بازار هند، انتظار می‌رود از نسخه اگزینوس استفاده شود. طبق این گزارش، گلکسی تب اس ۸ نیز به اگزینوس ۲۲۰۰ مجهز خواهد شد، اما گوشی تاشوی سال آینده سامسونگ از تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام استفاده خواهد کرد.

همانطور که در بالا ذکر شد، همچنان یک تراشه مدیاتک نیز در این میان وجود دارد که قرار است در حدود ۱۴ گوشی هوشمند این شرکت را قدرت بخشد، اما انتظار می‌رود که از این پردازنده مدیاتک در گوشی‌های هوشمند میان‌رده و گوشی‌های سطح پایین رده سامسونگ استفاده شود.

پردازنده مدیاتک - چیکاو

نکته جالب‌تر ماجرا این جا است که این شرکت حتی ممکن است سال آینده برخی از گوشی‌های هوشمند خود را با استفاده از تراشه یونسکو – Unisoc روانه بازار کند. جهت اطلاع این نکته نیز ذکر می‌شود که شرکت تراشه ساز یونسکو  یک شرکت سازنده تراشه چینی است که در بخش‌های رده پایین و میان رده ، تراشه تولید می‌کند. این شرکت باتوجه به تراشه‌های بسیار خوبی که تولید می کند، هم اکنون سیر صعودی بسیار خوبی را در بازار تراشه‌ها تجربه می کند و انتظار می‌رود که در سال‌های آینده به یک رقیب قدرتمند برای دیگر تراشه سازها تبدیل شود.

گفته می‌شود گلکسی A33 و گلکسی A53 با تراشه اگزینوس عرضه می‌شوند، اما گلکسی A73 سامسونگ از اسنپدراگون ۷۷۸جی کوالکام استفاده خواهد کرد. انتظار می‌رود که جزئیات بیشتری در ماه‌های آینده آشکار شود. به غیر از گوشی گلکسی A33، دو دستگاه دیگر احتمالاً چند ماه تا عرضه فاصله دارند.

جالب اینجاست که سامسونگ یک شریک کلیدی برای کوالکام محسوب می‌شود و این شرکت غول فناوری کره‌ای پشت فرآیند تولید اسنپدراگون ۸ نسل ۱ آینده کوالکام است و همچنان به تولید تراشه برای این سازنده تراشه مستقر در ایالات متحده ادامه خواهد داد.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.