شیائومی، سامسونگ و هواوی منتظران عرضه تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ هستند

پردازنده اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام، تراشه‌ای است که چشم‌های بسیاری به دنبال آن است تا هرچه زودتر معرفی و روانه بازار شود. هم کاربران منتظر عرضه آن هستند و هم شرکت‌های تولید کننده‌ی گوشی هوشمند از جمله شیائومی، سامسونگ و هواوی تا بتوانند جدیدترین گوشی‌های پرچمدار خود را به این تراشه مجهز کرده و به سوی قفسه‌های فروشگاه‌ها در بازارهای سرتاسر جهان روانه کنند. همراه چیکاو باشید.

تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام به دلیل مصرف زیاد برق و همچنین داغ کردن بیش از حد انتظار مورد قبول بسیاری از کاربران قرار نگرفت، بنابراین منتظرند تا ببینند این تراشه پرچمدار جدید کوالکام چگونه عملکردی از خود نشان خواهد داد.

تراشه پرچمدار جدید کوالکام - چیکاو

زمان زیادی نمی‌گذرد تا گوشی‌های قدرتمند مجهز به اسنپدراگون ۸۹۸ در بازار ظاهر شوند. شایعات مبنی بر این که تراشه پرچمدار بعدی کوالکام، جانشین اسنپدراگون ۸۸۸ در سال جاری عرضه خواهد شد، رواج بسیاری دارد. با این حال، جزئیات دقیق تاریخ معرفی این تراشه نامشخص است. امروز، افشاگر خوشنام و معتبر چینی، DigitalChatStation فاش کرد که کوالکام اسنپدراگون ۸۹۸ را تا پایان ماه جاری عرضه خواهد شد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، کوالکام در ماه جاری پردازنده پرچمدار جدید خود را معرفی خواهد کرد و می‌توان انتظار داشت که گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون ۸۹۸ پس از آن عرضه شوند. افشاگر این خبر می‌گوید که چندین تراشه جدید در حال حاضر خبر عرضه آن‌ها در فضای مجازی منتشر شده است که ازجمله می‌توان از تراشه‌ای که با نام کد m8450  شناخته می‌شود و همان اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام (Snapdragon 898) است نام برد که این تراشه با فناوری فرآیند ۴ نانومتری سامسونگ تولید خواهد شد.

راشه اسنپدراگون ۸۹۸ پلاس (Snapdragon 898+) - چیکاو

این تراشه قرار است  در سال جاری معرفی و عرضه شود. همچنین تراشه‌‌ی دیگری که با نام کدsm8475 شناخته می‌شود و احتمال داده می‌شود که تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ پلاس (Snapdragon 898+) باشد، نیز خبر آن منتشر شده است. این تراشه در اواسط سال ۲۰۲۲ معرفی و سپس عرضه خواهد شد.

انتظار می‌رود پردازنده اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام با معماری دوگانه ۳۴۰۰ با واحد پردازش یا پردازنده گرافیکی آدرنو ۷۳۰ (Adreno 730) همراه شود. علاوه بر این، همان تراشه هشت هسته‌ای با فرکانس ۱.۷۹ گیگاهرتز را به همراه خواهد داشت. این پردازنده را می‌توان با استفاده از وات توان بالاتر اورکلاک کرد.

جالب اینجاست که به زودی شاهد هجوم بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به سوی این تراشه جدید پرچمدار اسنپدراگون کوالکام خواهیم بود که آن را برای استفاده در گوشی‌های هوشمند خود تهیه خواهند کرد.

پردازنده اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام با معماری دوگانه ۳۴۰۰ با واحد پردازش یا پردازنده گرافیکی آدرنو ۷۳۰ (Adreno 730) - چیکاو

اولین دسته از شرکت‌هایی که تمایل دارند تا عنوان اولین استفاده کننده از تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام را به خود اختصاص دهند عبارتند از شیائومی، هواوی، لنوو، موتورولا، ویوو، اوپو و غول کره‌ای سامسونگ. بدون شک دیری نخواهد پایید که گوشی‌های هوشمند مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام تولید شده و در بازار جولان خواهند داد.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.