اپل مک بوک پرو جدید را در اندازه های 14 و 16اینچی مجهز به تراشه های قدرتمند معرفی کرد

اپل امروز مک بوک پرو جدید ۲۰۲۱ خود را معرفی کرد. این دستگاه در دو سایز صفحه نمایش روانه بازار خواهد شد که یک مدل ۱۶ اینچی خواهد بود و آن مدل جدید دیگر نیز در اندازه ۱۴ اینچی ارائه می‌شود. این دو دستگاه لپ‌تاپ اپل نسبت به نسل قبلی با تغییرات زیادی همراه شده‌اند که از جمله می‌توان به طراحی صفحه نمایش، اتصال، باتری و مهمتر از همه، تراشه M1 Pro جدید و همچنین تراشه M1 Max اشاره کرد. همراه چیکاو باشید.

این مک بوک پرو (MacBook Pro) اپل دارای طراحی کاملاً جدیدی است که تا حدی یادآور مک بوک‌های پلی کربنات قدیمی این شرکت است، به گونه‌ای که پوسته آلومینیومی در اطراف آن خم شده است. جالب است که مک بوک پرو اپل به طراحی منحنی قبلی خود برمی‌گردد در حالی که آیفون و تبلت آیپد اپل نیز به همان طرح نسبتاً مسطح طرفین نسخه‌های قبلی خود باز می‌گردند.

در داخل، مک بوک پرو جدید همچنین دارای صفحه کلید جدیدی است که در پس زمینه کاملاً مشکی قرار گرفته است. مدل جدید دیگر نوار لمسی بحث برانگیزی ندارد و در عوض آن را با یک ردیف استاندارد از کلیدهای عملکردی جایگزین می‌کند که در حال حاضر اندازه آن‌ها نیز مطابق با صفحه کلیدهای بی‌سیم اپل است.

مدل جدید مک بوک پرو - چیکاو

مدل جدید دارای دو صفحه نمایش جدید است. مدل ۱۶ اینچی دارای صفحه نمایش ۱۶.۲ اینچی از نوع IPS LCD است که با استفاده از رزولوشن ۳۴۵۶ در ۲۲۳۴ پیکسل ارائه می‌شود. در همین حال، مدل ۱۴ اینچی مک بوک نیز دارای صفحه نمایشی به اندازه‌ی ۱۴.۲ اینچ از نوع IPS LCD است که با استفاده از رزولوشن ۳۰۲۴ در ۱۹۶۴ پیکسل در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

هر دو مدل این لپ‌تاپ‌های مک بوک  جدید اپل دارای نور پس زمینه مینی ال ای دی Mini LED بوده که دارای خوشه‌ای از ۱۰ هزار مینی ال ای دی برای تاریک شدن و کنتراست دقیق طبیعی است. هر دو مدل همچنین دارای نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز بوده و قادر هستند که حداکثر روشنایی ۱۶۰۰ نیت را ارائه دهند و همچنین از روشنایی پایدار ۱۰۰۰ نیت بهره می‌برندو  قادر هستند تا پوشش کامل رنگ گسترده Display-P3 را ارائه دهند.

هر دو صفحه نیز از فناوری HDR پشتیبانی می‌کنند. اپل نیز این بار حاشیه‌های اطراف پنل را کوچک کرده و ناچ یا یک برش را برای قرار دادن دوربین جدید با کیفیت فول اچ دی و رزولوشن 1080P برای فیس تایم  در بالای صفحه اضافه کرده است.

صفحه نمایش ک بوک پرو (MacBook Pro) اپل - چیکاو

مک بوک جدید به منظور تطبیق این بریدگی جدید به روز شده است، که اکنون به وضوح در نوار منو در بالا ادغام شده است. میزان گستردگی ناچ، به طور قطعی بسیار بیشتر از آن میزانی است که در حال حاضر به آن نیاز است اما به نظر می‌رسد که مکانی برای پشتیبانی احتمالی از فناوری Face ID در آینده نیز در نظر گرفته شده است.

طراحی فنی ک بوک پرو (MacBook Pro) اپل - چیکاو

مک بوک پرو جدید همچنین دارای سیستم صوتی جدیدی است که یک مجموعه شش بلندگو را شامل می‌شود. این سیستم بلندگو از دو توییتر و چهار ووفر کننده نیرو تشکیل شده است. بلندگوها هم اکنون از صدای فضایی برای دالبی اتموس Dolby Atmos پشتیبانی می‌کنند. این دستگاه جدید نسبت به نسل پیشین، همچنین دارای میکروفون‌های «با کیفیت استودیویی» با کاهش نویز است.

مک بوک پرو جدید بر روی پردازنده‌های جدید M1 Pro  و M 1 Max اپل کار می‌کند. اگر از مدل کوچکتر ۱۴ اینچی استفاده می‌کنید، فقط گزینه‌های M1 Pro  را به طور پیش فرض دریافت می‌کنید، اما می‌توانید آن را در وب سایت اپل با M1 Max نیز پیکربندی کنید.

پورت های ک بوک پرو (MacBook Pro) اپل - چیکاو

با مدل بزرگتر ۱۶ اینچی، به صورت پیش فرض گزینه M1 Pro یا M1 Max را دریافت می‌کنید و در صورت لزوم می‌توانید آن را از وب سایت اپل نیز پیکربندی کنید. گزینه‌های پیکربندی مک بوک پرو با این پردازنده‌های جدید، قادر است تا ۳۲ گیگابایت حافظه یکپارچه در M1 Pro یا ۶۴ گیگابایت رم در M1 Max  داشته باشد.  از نظر ذخیره‌سازی، اپل از SSD‌های سریعتر با حداکثر سرعت خواندن ۷.۴ گیگابایت بر ثانیه استفاده می‌کند. اینها را می‌توان از ۵۱۲ گیگابایت تا ۸ ترابایت پیکربندی کرد.

اپل همچنین پورت‌های اتصالات را در نوت بوک حرفه‌ای جدید خود تغییر داده است. انتخاب پورت در نسل قبلی مک بوک پرو همیشه جنبه انتقادی جهانی دستگاه بود، که مدل جدید سعی در اصلاح آن دارد. در حالی که هیچ پورت USB-A در این دستگاه تعبیه نشده است، اکنون یک درگاه HDMI با اندازه کامل و یک شیار کارت SDXC با اندازه کامل به سه پورت یو اس بی تاندربولت ۴ (USB-C Thunderbolt 4) متصل شده است.

همچنین جک هدفون 3.5 متری با تقویت کننده قوی‌تر برای هدفون‌های امپدانس بالا وجود دارد. آخرین و مهمترین نکته این است که اپل پورت شارژ مگ سیف MagSafe را به این دستگاه بازگردانده است، که اکنون به پورت‌های USB-C می‌پیوندد تا بتواند مک بوک پرو جدید شما را سریع شارژ کند.

 تراشه قدرتمند M1 Pro در مک بوک پرو باعث شده است تا بیش از پیش قدرتمندتر شود و اکنون همراه با همه درگاه‌ها و گرافیک بهبودیافته می‌تواند همزمان از دو دستگاه 6K Pro Display XDR نیز پشتیبانی کند، در حالی که تراشه M1 Max که از تراشه قبلی بسیار قدرتمندتر و توانمندتر است، می‌تواند از سه دستگاه 6K Pro Display XDR و صفحه نمایش 4K به طور همزمان پشتیبانی کند و قدرت بسیار بالاتر و قوی‌تر خود را به نمایش بگذارد. 

کیبورد ک بوک پرو (MacBook Pro) اپل - چیکاو 

اپل همچنین در دستگاه لپ‌تاپ مک بوک پرو جدید تلاش کرده است تا عمر باتری را بهبود بخشد. در حال حاضر مدل ۱۶ اینچی این لپ‌تاپ قادر شده است تا حد اکثر ۲۱ ساعت به طور مداوم فیلم پخش کند یا در صورت استفاده برای مرور وب، تا ۱۴ ساعت برای شما دوام شارژ داشته باشد. در همین حال، مدل ۱۴ اینچی این لپ‌تاپ نیز می‌تواند تا حداکثر ۱۷ ساعت فیلم پخش کند یا نهایتاً برای ۱۱ ساعت مرور صفحات وب شارژ آن دوام داشته باشد.

 برای شارژ مدل جدید، اگر از مدل سی پی یو ۸ هسته‌ای M1 Pro استفاده کنید، یک شارژر ۶۷ واتی به دست خواهید آورد اما اگر از آن مدل دیگر استفاده کنید و آن لپ‌تاپ را با تراشه M1 Max تهیه کردیده باشید یک دستگاه شارژر ۹۶ وات از نوع یو اس بی تایپ سی (96W USB-C charger) به دست خواهید آورد.  کابل USB-C به MagSafe3  (به متراژ ۲ متر) در جعبه موجود است.

شارژر ک بوک پرو (MacBook Pro) اپل - چیکاو

برچسب قیمتی دستگاه مک بوک پرو ۱۴ اینچی از ۱۹۹۹ دلار شروع می‌شود، در حالی که برچسب قیمتی مدل دیگر یعنی لپ‌تاپ ۱۶ اینچی از ۲۴۹۹ دلار شروع می‌شود. هر کدام از این دو لپ‌تاپ مک بوک اپل را تمایل به خرید داشته باشید، آن‌ها از همین امروز برای سفارش در فروشگاه آنلاین اپل در دسترس قرار دارند و از سه شنبه ۲۶ اکتبر نیز وارد فروشگاه‌های خرده فروشی خواهند شد.

منبع Gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.