اپل در حال آماده سازی یک کنسول دستی برای رقابت با نینتندو سوییچ است

یادتان هست که یک زمانی اپل یک کنسول بازی را راه اندازی کرد؟ خوب، طبق گزارش جدیدی که اخیرا در دسترس قرار گرفته است، این شرکت سعی خواهد کرد بار دیگر این کار را انجام دهد، اما این بار قصد دارد بازار انبوه را هدف قرار دهد و نینتندو سوییچ را از قدرت کنار بگذارد. اما این طور که بوی آن به مشام می‌رسد، اپل نقشه‌های بزرگتری را در سر می‌پروراند و نقشه‌های بلند پروازانه تری را تدارک دیده است. همراه چیکاو باشید.

اگر خبرهای بازار دستگاه نینتندو سوئیچ را دنبال کرده باشید، حتماً اطلاع دارید که میزان فروش این دستگاه گیم دستی به حدود یک صد میلیون دستگاه رسیده است و حتی هم‌اکنون نیز میلیون‌ها نفر دیگر در سرتاسر جهان این دستگاه دستی را پیش خرید کرده و سفارش داده‌اند اما شرکت سازنده فعلاً اعلام کرده است که قادر به تولید و ارسال تمام این دستگاه ها در موعد مقرر که از قبل وعده داده بود، نیست و خریداران باید برای دریافت دستگاه خود مدتی را انتظار بکشند.

دستگاه نینتندو سوئیچ سفید - چیکاو

بنابراین به سادگی می‌توان حدس زد که درصورتی که اپل بتواند دستگاهی فقط در حد و اندازه‌های نینتندو سوئیچ، از نظر عملکرد گیم، طراحی و تولید کند، و همین تعداد کاربر  نیز برای خرید ترغیب شوند، درواقع میزان فروش این دستگاه گیم این شرکت حتی از تعداد حدود ۸۰ میلیون دستگاه آیفون‌هایی که در هر سال می‌فروشد، بیشتر خواهد بود. ضمن این که در این زمینه نیز تنها یک رقیب خواهد داشت که باتوجه به اعتباری که شرکت اپل تاکنون کسب کرده است، چه بسا خیلی آسان‌تر از آنچه تصور می‌شود، بتواند این شرکت را کنار بزند.

در این گزارش آمده است که کنسول اپل یک دستگاه هیبریدی خواهد بود. یعنی یک دستگاه ترکیبی دوگانه را تولید خواهد کرد. دستگاهی که ترکیبی از دستگاه گیم نینتندو مدل سوئیچ Switch و دستگاه گیم پلی استیشن ۵ PS5 سونی خواهد بود. البته این احتمالات از این موضوع ناشی می‌شود که گویا قرار است این دستگاه گیم با هدست AR/VR اپل کار کند.

دستگاه نینتندو سوئیچ هیربردی - چیکاو

این منبع همچنین ادعا می‌کند که اپل توسعه چندین مورد از این دستگاه گیم را آغاز کرده است و استودیوهای بزرگی نیز در آن حضور دارند. در حقیقت، جایگزین‌های آن برای Breath of the Wild و Mario Odyssey تقریبا آماده است. برخی حدس می‌زنند که شیوع ویروس COVID-19 برنامه‌های اپل را خراب کرد، اما به احتمال زیاد این کنسول گیم به زودی روز روشن را مشاهده می‌کند، یعنی تولید شده و در دستان شما قرار خواهد گرفت.

منبع Gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.