گوشی شیائومی کا ۵۰ پرو پلاس با اسنپدراگون ۸۹۸ و لنزهای ۱۰۸ مگاپیکسلی و تله فوتو عرضه می شود

طبق شایعات، شیائومی در حال حاضر بر روی پرچمداران سال آینده خود تمرکز کرده است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود و اگر بحرانی که گریبان‌گیر قطعات نیمه هادی شده، اجازه دهد، این شرکت تا پایان سال ۲۰۲۱ گوشی هوشمند شیائومی می ۱۲  (Xiaomi Mi 12) را معرفی خواهد کرد. همراه چیکاو باشید.

با این حال، دستگاه‌های دیگر این شرکت مانند گوشی‌های سری ردمی کا ۵۰  (Redmi K 50) باید برای معرفی تا سال ۲۰۲۲ منتظر بمانند. اگرچه هنوز تا زمان معرفی این دستگاه‌ها چند ماه فاصله داریم، اما این گوشی‌ها اغلب در سرخط خبرها ظاهر می‌شوند. امروز نوبت گوشی هوشمند ردمی کا ۵۰ پرو پلاس (Redmi K 50 Pro+) است که در تیتر اول خبرها باشد.

به گفته افشاگر مشهور Weibo، تاکنون برخی از مشخصات جالب اعضای درجه یک این خانواده فاش شده‌اند. ظاهراً گوشی ردمی کا ۵۰ پرو پلاس چیزی فراتر از عملکرد یک دستگاه قدرتمند و بالارده را عرضه خواهد کرد. این دستگاه همچنین در بخش دوربین نیز از سخت افزار بالارده  بهره می‌برد. نسخه پرو پلاس این سری، امسال با گوشی مدل کا ۴۰ ظاهر شد و برای سال آینده نیز این شرکت این روند را حفظ خواهد کرد.

  • مشخصاتی که از گوشی ردمی کا ۵۰ پرو پلاس فاش شده است

بر اساس مشخصات شایعه شده، نسخه جدید این گوشی با استفاده از تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام پلتفرم موبایل (Qualcomm Snapdragon 898 SoC) که هنوز معرفی نشده است، عرضه خواهد شد. این تراشه بر اساس فرایند ۴ نانومتری طراحی شده است و یک هسته برمبنای ARM Cortex-X2 ساخته می‌شود و سایر هسته‌های ساخته شده نیز معماری ARMv9 را به ارمغان می‌آورد.

ماژول دوربین گوشی ردمی کا ۵۰ پرو پلاس - چیکاو

این دستگاه از یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌کند و احتمال داده می‌شود که باید حداقل از شارژ سریع ۶۷ واتی پشتیبانی کند. این دستگاه دارای صفحه نمایش سوپر آمولد خواهد بود که برای قرار دادن دوربین سلفی از حفره پانچ در مرکز قسمت بالای نمایشگر استفاده خواهد شد. همچنین می‌توان انتظار داشت که یک حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر وجود داشته باشد.

براساس شایعات منتشر شده، ماژول دوربین پنل پشتی این گوشی از یک مجموعه دوربین پرچمدار استفاده خواهد کرد که حداقل دو حسگر بسیار رده بالا را شامل خواهد شد. یکی از این دو حسگر، لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی و دیگری نیز یک دوربین تله فوتو پریسکوپ خواهد بود. با این مشخصات، می‌توان این گوشی را یک پرچمدار ممتاز دانست، نه فقط یک قاتل پرچمدار. ضمن این که، به نظر می‌رسد که ماژول‌های پریسکوپ در سال آینده محبوبیت بیشتری پیدا خواهند کرد.

پیش از این، شایعات به عرضه زودهنگام سری ردمی کا ۵۰ اشاره کرده بودند. برخی شایعات نشان می‌دهد که این دستگاه‌ها در اواخر سال ۲۰۲۱ معرفی خواهند شد اما تصور می‌شود که چنین اتفاقی نخواهد افتاد. به هر حال، کوالکام احتمالاً اسنپدراگون ۸۹۸ جدید خود را در ماه دسامبر (آذر – دی) عرضه می‌کند.

پنل پشتی گوشی ردمی کا ۵۰ پرو پلاس مشکی - چیکاو

اگر مشکلاتی را که بر سر راه شرکت وجود دارد و مانع از تولید تیراژ بالای تراشه می‌شود تا بتواند سفارشات سازندگان گوشی های هوشمند را برآورده کند، در نظر گرفته شوند، در این صورت می‌توان حدس زد که تقریباً غیرممکن است که در ماه دسامبر (آذر – دی) یک گوشی هوشمند جدید با استفاده از این تراشه پرچمدار کوالکام عرضه شود. در نتیجه، تلفن همراه شیائومی کا ۵۰ پرو پلاس و خواهران و برادران آن نیز احتمالاً باید در اوایل سال ۲۰۲۲ در قفسه‌های فروشگاه‌ها دیده شوند.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.