دستگاه سرفیس لپ‌تاپ استودیو مایکروسافت، یک کامپیوتر عجیب و خارق العاده معرفی شد (بخش اول)

دستگاه تبلت، سرفیس لپ‌تاپ استودیو یکی دیگر از دستگاه‌های عجیب، بسیار جذاب، هیجان‌انگیز و خارق‌العاده‌ی مایکروسافت است که این شرکت در رویداد ۳۱ شهریور محصولات خود معرفی کرد. دستگاهی که هم تبلت است و هم لپ‌تاپ و از قدرت شگفت‌انگیزی نیز برخوردار است و از آن می‌توان در هر زمینه‌ای استفاده کرد. برای مطالعه شرح این گزارش با چیکاو همراه باشید.

در کنار سرفیس پرو ۸ – Surface Pro 8 جدید، مایکروسافت یک کامپیوتر کاملاً جدید را معرفی می‌کند: سرفیس لپ‌تاپ استودیو – Surface Laptop Studio، این دستگاه جانشین لپ‌تاپ سرفیس بوک ۳ Surface Book 3 مایکروسافت شده است اما به جای نمایشگر جداشدنی، از صفحه نمایشی برخوردار است که به حالت تبلت تغییر می‌کند.

در مواردی که سایر دستگاه‌های 2 در 1 معمولاً فقط به دنبال استفاده از فقط یک لولای ۳۶۰ درجه هستند که صفحه را به عقب بر می‌گرداند، سیستم مایکروسافت آن را در بالای صفحه کلید قرار داده است. قیمت استودیو لپ تاپ از ۱۵۹۹.۹۹ دلار شروع می‌شود، که در واقع یک قیمت واقعاً عالی برای دستگاهی است که مایکروسافت به وضوح به عنوان یک دستگاه برتر از آن استفاده می‌کند.

پیکربندی دستگاه سرفیس لپ‌تاپ استودیو مایکروسافت - چیکاو

در حالی که این دستگاه وقتی در حالت لپ تاپ استفاده می‌شود، شبیه مک بوک –  MacBook اپل به نظر می‌رسد، این مقایسه بیشتر به این دلیل است که این دستگاه مایکروسافت یک دستگاه بسیار خوب با بدنه نقره‌ای و آلومینیومی است. هنگامی که حرکت صفحه را شروع می‌کنید، به طور کامل به نوع دیگری از دستگاه تبدیل می‌شود. این یک طراحی بسیار هوشمندانه است که مایکروسافت بسیار زیبا‌تر از آنچه در سایر لپ تاپ‌ها دیده‌ایم، پیاده‌سازی کرده است.

 اما فقط تا حدی: برخلاف سرفیس استودیو رومیزی که از آن الهام گرفته است، استودیو لپ تاپ نمی‌تواند صفحه نمایش خود را در هر زاویه‌ای بالا نگه دارد وقتی از حالت لپ تاپ خارج می‌شود. ضمن آن که نمی‌تواند روی صفحه کلید شناور شود. فقط می‌توانید آن را در سه حالت تنظیم کنید: لپ تاپ، مسطح به عنوان رایانه لوحی یا بالاتر و به نوعی در نوعی حالت چادر، که صفحه ترک را قابل مشاهده می‌کند. در این دستگاه برای استفاده بهتر و راحت‌تر آهنرباهایی در لپ تاپ وجود دارد که به هدایت صفحه در محل مناسب کمک می‌کند.

صفحه نمایش دستگاه سرفیس لپ‌تاپ استودیو مایکروسافت - چیکاو

هیچ کدام از این موارد به خصوص عجیب نیست، و همچنین موقعیت مایکروسافت در مورد سرفیس لپ‌تاپ استودیو در جایی بین لپ تاپ‌های بازی قدرتمند نیز ضعیف نیست بلکه با دستگاه‌هایی که تاکنون عرضه کرده است، قدرتمندترین و قوی‌ترین تبلت‌ها و لپ‌تاپ های بازار گیم هستند. در زیر به مشخصات آن می‌پردازیم، اما همانطور مطابق آنچه شما انتظار دارید که جانشین کاملی برای دستگاه سرفیس بوک ۳ باشد، جانشین شایسته‌ای خواهد بود.

صفحه کلید دستگاه سرفیس لپ‌تاپ استودیو مایکروسافت - چیکاو

چیزی که در این دستگاه تا حدودی عجیب به نظر می‌رسد، پایه است. شاید «پایه» کلمه بهتری باشد. ببینید، اگر از بالا به استودیو لپ تاپ نگاه کنید، از هر نظر که فکر کنید، به طور تمال و کمال مانند یک مک بوک اپل – MacBook به نظر می‌رسد، درست در پایین صفحه ترک پد بسیار بزرگ که از haptics به جای کلیک‌های فیزیکی برای ثبت کلیک شما استفاده می‌کند. فکر می‌کنیم یک تفاوت این است که مایکروسافت در اولین تلاش با Laptop Studio یک صفحه کلید خوب را طراحی و ساخته است.

منبع Theverge
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.