نینتندو سرانجام در به‌روز رسانی نرم افزاری جدید، صدای بلوتوث را به سوئیچ اضافه می کند

نینتندو در کمال تعجب اعلام کرد که پشتیبانی صوتی بلوتوث از طریق به روزرسانی نرم افزاری به دستگاه «سوئیچ» (Switch) رسیده است. توانایی استفاده از هدفون بلوتوث برای گوش دادن به صدای بازی از زمان راه اندازی کنسول در سال ۲۰۱۷ (دی ماه ۱۳۹۵) به طور آشکار از قابلیت‌های این دستگاه حذف شد، بنابراین در نهایت، حال که شرکت دوباره این قابلیت را به این دستگاه برگردانده است، داشتن آن بسیار عالی است، هرچند که هنوز هم با محدودیت‌هایی همراه گردیده است. همراه چیکاو باشید.

طبق مقاله پشتیبانی نینتندو اعلام شده است که اگر با هدست بلوتوث متصل شده‌اید، محدود به استفاده از دو کنترلر بی‌سیم خواهید بود. این سیستم همچنین از میکروفون بلوتوثی نیز پشتیبانی نمی‌کند، که با توجه به اینکه سیستم چت صوتی خود نینتندو متکی به برنامه‌ای است که روی تلفن شما متکی است، این موضوع چندان هم تعجب‌آور نیست. با این حال موضوع این برای افرادی که با قابلیت چت صوتی داخلی خود بازی می‌کنند، تلخ است.

اعلامیه نینتندو:

  • آخرین به روزرسانی #NintendoSwitch در حال حاضر در دسترس است، از جمله قابلیت جفت شدن دستگاه‌های بلوتوث برای خروجی صدا.
  • برای کسب اطلاعات بیشتر، از جمله محدودیت در برخی از ویژگی‌ها هنگام استفاده از بلوتوث صوتی، لطفاً از صفحه پشتیبانی دیدن کنید: https://t.co/vzAB6lZTDu pic. twitter. com/6J5xcDl5kU

مردم برای دریافت صدای بی‌سیم روی دستگاه بازی نینتندو سوییچ راه‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌اند (ما حتی گفتیم که این یک نقطه فروش عالی برای Switch Pro خواهد بود): لوازم جانبی وجود دارد که به عنوان آداپتورهای صوتی بلوتوث عمل می‌کنند و برخی هدست‌ها مانند SteelSeries Arctis ۱ Wireless با دانگل ارائه شد که از پشتیبانی سوئیچ برای هدفون‌های بی‌سیم USB استفاده می‌کرد.

نینتندو سوییچ لایت - چیکاو

بنابراین داشتن بلوتوث داخلی صدا کار بزرگی است، مخصوصاً با توجه به اینکه Pro Controller نینتندو، برخلاف بسیاری دیگر، جک هدفون را شامل نمی‌شود (هر چند شایان ذکر است که PS5 و Xbox Series بطور طبیعی از صدای بلوتوث پشتیبانی نمی‌کنند) و حتی با وجود محدودیت‌های ذکر شده، به نظر می‌رسد این ویژگی به خوبی پشتیبانی می‌شود: نینتندو می‌گوید که سوئیچ می‌تواند حداکثر ۱۰ دستگاه متصل را ذخیره کند و می‌گوید که باید با سوییچ معمولی و Switch Lite کار کند.

نویسنده مقاله در سایت The Verg می گوید: «همکار من جی پیترز (Jay Peters) بدون مشکل زیاد ایرپاد پرو خود را به دستگاه سوئیچ استاندارد و سوئیچ لایت متصل کرد. در منوی تنظیمات، بخشی برای «بلوتوث صوتی» وجود دارد و می‌توانید با دنبال کردن دستورالعمل‌ها، هدفون خود را از آنجا جفت کنید. »

ایرپاد پروی آقای جی، در چند دور از « WarioWare: Get It Together» را بدون تأخیر چندان قابل توجهی انجام داد. چیزی که برای میکرو بازی‌های سریع و پر پیچ و خم WarioWare بسیار مهم است. هنگام استفاده از دستگاه بازی سوئیچ استاندارد، آقای جی همچنین گزارش می‌دهد که پس از بوت سرد، ایرپادز پرو وی تقریباً بلافاصله پس از انتخاب مجدد آن‌ها در منوی تنظیمات، جفت شد.

نینتندو سوییچ جدید - چیکاو

با این حال، سوئیچ نسل دوم‌ شان هالیستر (نه نسخه‌ی(Lite  در پیدا کردن و اتصال به هر دستگاه بلوتوث مشکل داشت. او پس از سه بار راه اندازی مجدد سوئیچ، Arctis Pro Wireless را برای اتصال دریافت کرد، اما اکثر تلاش‌ها با شکست مواجه شد، از جمله با مجموعه‌ای از اولین نسل Amazon Echo Buds و Wyze Buds Pro، یک آداپتور بلوتوث برای Bose QC25 و یک تلویزیون LG همه را تست کرد، در حالی که برخی از آن‌ها گاهی اوقات برای جفت شدن در دسترس به نظر می‌رسند، اما سیستم بازی حتی پس از تلاش‌های مکرر پیام «نمی توان دستگاه‌های صوتی بلوتوث را پیدا کرد» را اعلام می‌کرد.

این تنها مسئله‌ای نبود که او داشت: گاهی اوقات تا ۳۰ ثانیه طول می‌کشد تا پس از یک جفت شدن ناموفق از خواب بیدار شود، چیزی که تنها با خاموش شدن کامل دستگاه قادر به رفع آن است.

دستگاه بازی سوئیچ استاندارد - چیکاو

با توجه به تغییرات به وجود آمده و به روزرسانی انجام شده، همچنین برخی ویژگی‌ها را برای مفیدتر شدن اینترنت سیمی اضافه می‌کند. سوئیچ قادر خواهد بود حتی در حالت خواب نیز به اینترنت متصل باشد، ظاهراً از طریق آداپتور یا پورت LAN داخلی در داک OLED نینتندو سوییچ. نینتندو می‌گوید که این به کنسول در بارگیری محتوا در حالت خواب کمک می‌کند و این ویژگی به طور پیش فرض روشن می‌شود.  و همچنین ممکن است مجبور شوید به روزرسانی سیستم عامل را برای داک با پورت LAN داخلی انجام دهید. با این حال، من انتظار ندارم که این‌ها به اندازه این به روزرسانی آن قدر هیجان‌انگیز باشند.

منبع Theverge
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.