شیائومی ادعا کرده است  که شارژ سریع ۱۲۰ واتی آن به باتری‌های اسمارت فون آسیب نمی‌رساند

شیائومی این ماه یک شارژر فوق سریع ۱۲۰ وات  HyperCharge را در کنار گوشی پرچمدار شیائومی ۱۱ تی روانه بازار می‌کند. اما بسیاری از خبرگان و آگاهان این صنعت در مورد استفاده از چنین شارژر پرسرعتی که باعث ایجاد هیچ مشکلی برای باتری نشود، تردید دارند، زیرا معتقدند که این میزان سرعت شارژ بالا منجر به فرسودگی سریع باتری می‌شود. اما شیائومی ادعا می‌کند که این طور نیست. همراه چیکاو باشید.

به طور معمول، هنگامی که یک باتری با سرعتی بالا شروع به شارژ شدن می‌کند، باعث گرم شدن آن می‌شود. شاید هیچ مورد دیگری نتواند به اندازه‌ای که گرما به باتری آسیب می‌رساند، باعث صدمه به باتری شود. هرچه سرعت شارژ زیادتر باشد، علاوه بر این که فعل و انفعالات داخل باتری تشدید شده و میزان تولید گرما نیز بسیار افزایش می‌یابد، منجر به فرسودگی پیش از موعد باتری نیز می‌شود. آگاهان این صنعت به همین دلیل است که به ادعای شیائومی مبنی بر عدم فرسودگی سریع‌تر باتری با استفاده از شارژر پر سرعت، با دیده‌ی شک و تردید می‌نگرند.

به گفته دانیل دسجارلیس (Daniel Desjarlais)، رئیس روابط عمومی بین المللی شیائومی؛ کاربران شارژر فوق سریع جدید نباید از فرسودگی سریع باتری بترسند. باتری این دستگاه شامل دو سلول جداگانه است که به طور همزمان شارژ می‌شوند. مقایسه چنین راه حلی شبیه به سوخت گیری دو مخزن جداگانه است که در یک خودرو نصب شده‌اند.

شارژر فوق سریع ۱۲۰ وات  HyperCharge - چیکاو

به گفته وی، باتری گوشی شیائومی ۱۱ تی پرو  آینده، به همان اندازه دوام خواهد داشت که باتری‌های تلفن‌های هوشمندی که با سرعت پایین منبع تغذیه شارژ ‌می‌شوند، دوام می‌آورند. گزارش شده است که شیائومی ادعا کرده است که شارژ کردن باتری گوشی با استفاده از این شارژر پر سرعت ۱۲۰ واتی، پس از ۸۰۰ دور شارژ، که تقریباً در حدود دو سال استفاده از دستگاه به طول می‌انجامد، باتری همچنان حداقل ۸۰ درصد ظرفیت خود را حفظ می‌کند. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که به عنوان مثال، اپل ادعا می‌کند که باتری تلفن‌های هوشمند آن شرکت ۲۰ درصد از ظرفیت خود را پس از ۵۰۰ چرخه شارژ از دست می‌دهد.

منبع GIZCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.