سری گلکسی اس ۲۲ با تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ در بسیاری از کشور ها در دسترس قرار خواهد گرفت

مدت‌های مدیدی است که سامسونگ سیاست خود را بر ارائه دو نسخه از پرچمداران قرار داده که یکی از آن‌ها دارای تراشه اختصاصی ساخت خودش و دیگری پردازنده‌ی ساخت اسنپدراگون کوالکام است. اخیراً حملات علیه تراشه‌ی سامسونگ یعنی اگزینوس خیلی بیشتر شده است و این شرکت مجبور شد برای این مورد راه حلی پیدا کند. همراه چیکاو باشید.

پاسخ  سامسونگ به اعتراضات و همچنین نگرانی‌های کاربران، ساخت پردازنده‌ی اگزینوس با استفاده از گرافیک AMD است که احتمالاً این موضوع باید بازار را تکان دهد. شایعه شده بود که تعداد محدودی از مناطق و کشورها به گوشی‌های گلکسی اس ۲۲ سامسونگ که از تراشه‌ی اگزینوس بهره می‌برند، دسترسی خواهند داشت که با عرضه‌ی گوشی‌های پرچمدار جدید بیشتر آن‌ها به دستگاه‌های دارای پردازنده‌ی اسنپدراگون دسترسی پیدا خواهند کرد. از جمله دلایل این انتخاب را می‌توان به مشکلات تولید تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ و عدم توانایی سازماندهی تولید تراشه در حجم بسیار بالا و کافی اشاره کرد.

اما اکنون اطلاعاتی از کره جنوبی به دست آمده است که نشان می‌دهد تعداد مناطقی که گوشی های هوشمند سری گلکسی اس ۲۲ با تراشه اختصاصی سامسونگ در آن سرزمین‌ها عرضه می‌شود بسیار بیشتر از آن چیزی است که تا پیش از این تصور می‌شد. بنابراین، نسخه اگزینوس ۲۲۰۰ در آمریکای جنوبی و اروپا در دسترس قرار خواهد گرفت و مذاکرات برای ظاهر شدن آن در ایالات متحده و چین از طریق برخی اپراتورهای تلفن همراه  نیز در حال انجام است. گوشی‌های گلکسی اس ۲۲ مجهز به اسنپدراگون ۸۹۸ در کره جنوبی، هنگ کنگ، هند و آسیای جنوب شرقی به فروش خواهد رسید. بنابراین، فرصتی وجود خواهد داشت تا دریابیم که شرکت در ایجاد تراشه جدید تلفن همراه که با همکاری AMD تولید می‌کند، چه نتیجه‌ای خواهد گرفت و همچنین مشارکت AMD در این پروژه چگونه خواهد بود.

تراشه اگزینوس - چیکاو

مشکلات موجود برای بسیاری از کاربران که از آن ناراضی هستند، علاوه بر قیمت بالای گوشی‌های پرچمدار سامسونگ، یکی دیگر از مشکلات اصلی، استفاده‌ی سامسونگ از تراشه‌های اگزینوس ساخت خودش است. آن‌ها این واقعیت را اظهار می‌کنند که پردازنده‌های غول کره جنوبی علاوه بر این که قدرت کافی ندارند، بیش از حد گرم می‌شوند و مصرف باتری نیز افزایش می‌یابد. برای مقابله با چنین مشکلاتی و پیدا کردن راهکاری برای این مورد، سامسونگ حاضر شد تا با AMD همکاری کند تا بتواند علاوه بر این که تراشه‌ی اگزینوس را قدرتمندتر سازد، مشکلات دیگر آن را نیز حل کند.

اولین فرزند این مشارکت باید پردازنده‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ باشد که تا قبل از پایان امسال عرضه می‌شود. علاوه بر این، ظاهراً این شرکت یک رویداد جداگانه را برای رونمایی و معرفی از این تراشه اختصاص خواهد داد. سامسونگ برای برای این که بتواند قدرت و عملکرد این تراشه را برجسته جلوه دهد، سعی خواهد کرد در رویدادی که برای این منظور برگزار خواهد کرد، به ستایش از این تراشه بپردازد. در حال حاضر آن طور که گزارش‌هایی که به بیرون درز پیدا می‌کند، در مورد عملکرد و قدرت تراشه اگزینوس می‌گویند که تا به حال موفق و رضایت بخش عمل کرده است.

تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ - چیکاو

 آن طور که آزمایشات گیگ بنچ در مورد قدرت و توان عملکرد این تراشه می‌گوید، اگزینوس ۲۲۰۰ به راحتی و با اطمینان دو تراشه‌ی A14 Bionic اپل و تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام را دود می کند و به هوا می‌فرستد که اگر این گزارش‌ها صحت داشته باشد، می‌توان گفت که به احتمال زیاد، سامسونگ دیگر تسلیم اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام نخواهد شد. این آزمایش معتقد است که تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ در هیچ نقطه‌ای از این رقابت با مشکل مواجه نمی‌شود. این امر با این واقعیت پشتیبانی می‌شود که شرکت سفارش اولیه ۲۰۰ میلیون نسخه از تراشه‌ها را داده است. نکته جالب‌تر این جا است که منبع نشان می‌دهد که تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ از فناوری فرایند نسل دوم ۵ نانومتری استفاده می‌کند، نه ۴ نانومتری.

منبع GIZCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.