شیائومی با ثبت شرکت EV Company Limited برنامه ورود به بازار خودروهای برقی را استارت زد

دیگر خبری نیست که شیائومی قصد دارد وارد صنعت خودروهای برقی هوشمند شود. اما اگر فکر می‌کنید این پروژه‌ای برای آینده است، ممکن است لازم باشد در این تصور خود تجدید نظر کنید. غول فناوری چینی به طور رسمی تولد Xiaomi EV Company Limited را اعلام کرد، وسیله‌ای که امیدوار است از طریق آن به رویای تولید خودروهای برقی برسد. همراه چیکاو باشید.

این اطلاعیه در پی تکمیل ثبت شرکت جدید با Lei Jun، موسس، رئیس و مدیرعامل شیائومی، به عنوان نماینده قانونی است. سرمایه جدید این شرکت ۱۰ میلیارد (RMB  حدود ۱.۵ میلیارد دلار) است.

در اواخر ماه مارس ۲۰۲۱ (اسفند –  فروردین گذشته)، بنیانگذار شرکت شیائومی ، Lei Jun ابتدا طی سخنانی ابتکار تجارت خودروهای الکتریکی شرکت شیائومی را اعلام کرد و اشاره کرد که این برند چینی قصد دارد در طول ۱۰ سال آینده ۱۰ میلیارد دلار در کل در زمینه‌ی تجارت خودروهای برقی EV سرمایه‌گذاری کند، با سرمایه‌گذاری اولیه حدود ۱۰ میلیارد  )  RMBتقریباً در حدود ۱.۵ میلیارد دلار). لی جون خودش تیم  شرکت تجارت خودروهای برقی را رهبری می‌کند و این شرکت در حال حاضر بیش از ۳۰۰ کارمند جدید که در این زمینه متخصص هستند استخدام کرده است.

Xiaomi EV Company Limited - چیکاو

این خبر چندی بعد از اعلام خبر خرید شرکت فناوری رانندگی مستقل دیپ موشن تک ( Deepmotion Tech) منتشر می‌شود. با این حال ، هنوز یک نقشه راه روشن از نحوه عملکرد کسب و کار خودروهای برقی جدید به دست نیامده است. هنوز زود است که بتوان در این باره قضاوت یا اظهار نظر کرد که این شرکت آیا این قصد دارد خودروهای برقی را به طور کامل تولید کند یا بر تولید قطعات (سخت افزار و نرم افزار) برای خودروهای برقی تمرکز می‌کند. هرچند یک چیز قطعی است، شیائومی شرکت فناوری خودران را توسعه خواهد داد. شکی نیست که شیائومی مقداری تب و تاب را در بازار به وجود می‌آورد.

منبع GIZMOCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.