شیائومی به طور رسمی رسمی کسب و کار وسایل نقلیه الکتریکی خود را به ثبت می رساند

شیائومی غول دنیای فناوری چین که بیشتر به خاطر تلفن‌های هوشمند محبوب خود مشهور است، شرکتی را که خودروهای برقی تولید می‌کند به طور رسمی به ثبت رساند. به گفته بنیانگذاران، این بخش قبلاً وارد «مرحله قابل توجهی از توسعه» شده است. همراه چیکاو باشید.

این شرکت نام Xiaomi EV, Inc  (شرکت ثبت شده‌ی خودروهای الکتریکی شیائومی) را دریافت کرد، سرمایه ثبت شده ۱.۵۵ میلیارد دلار است. در ماه مارس (اسفند – فروردین گذشته)، شرکت مادر، قصد خود را برای سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در تولید خودروهای برقی طی ده سال آینده اعلام کرد.

به گفته نمایندگان شیائومی، این شعبه در حال حاضر ۳۰۰ کارمند دارد. و بخش جدید توسط بنیانگذار مستقیم و رئیس شیائومی یعنی لی جون (Xiaomi – Lei Jun) اداره می‌شود. به گفته شیائومی، در پنج ماه گذشته، بخش جدید تحقیقات گسترده‌ای را در مورد کاربرانی که قرار است از چنین خودروهایی استفاده کنند،  انجام داده و با شرکای این صنعت تماس گرفته است. این در حالی است که شرکت تازه هنوز برای عرضۀ خودروهای برقی و نمونه‌ی آن آماده نیست.

در اوایل ماه جاری، شیائومی از خرید شرکت دیپ موشن (Deepmotion) به قیمت  ۷۷.۳۷ میلیون دلار خبر داد که یک شرکت رانندگی مستقل «برای افزایش رقابت فناوری» در تجارت خودروهای الکتریکی است.

خودروهای برقی شیائومی - چیکاو

شیائومی، علاوه بر تلفن‌های هوشمندی که با انواع دستگاه‌های اینترنت اشیا شناخته می‌شوند، باید سخت تلاش کند تا بتواند در بازار وسایل نقلیه الکتریکی چین جایگاه ویژه‌ای کسب کند. در حال حاضر غول‌های محلی مانند Nio و Xpeng و همچنین شرکت‌های مشهور جهان مانند تسلا (Tesla) و بی وای دی (BYD) در چین  حضور فعالی دارند که از پشتیبانی سرمایه دار بزرگ مالی وارن بافت  ( Warren Buffett) برخوردار است.

تسلا بیش از یک میلیون دستگاه از خودرو تسلا مدل ۳ فوخته است که محبوب‌ترین ماشین الکتریکی جهان محسوب می‌شود. مجموع فروش خودروهای برقی تسلا مدل ۳ به نقطه عطف مهمی رسیده است. طبق نتایج سه ماهه دوم، برای کل تعداد خودروهای فوخته شده‌ای که از این مدل تحویل خریداران شده است بالغ بر  1,031,588 خودرو می‌شود که این میزان فروش از خودرو تسلا، بیش از هر مارک دیگری از خودروهای برقی است.

اگرچه این ارقام آمار رسمی نیستند، اما گزارش‌ها خلاصه‌ای از میزان فروش در طول این سال‌ها را به ارمغان می‌آورند. تنها در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱، حدود ۲۲۵.۰۰۰ دستگاه از خودرو تسلا نسخه مدل ۳ فروخته شده است. بر اساس برخی برآوردها، تعداد کل فروش این خودرو  در ژوئن (خرداد – تیر) سال جاری از تعداد یک میلیون دستگاه خودرو نیز عبور کرد.

خودروهای برقی جدید شیائومی - چیکاو

در همین حال، کل فروش خودرو تسلا مدل Y از مرز ۲۵۰.۰۰۰ دستگاه نیز عبور کرده است. طبق پیش بینی کارشناسان، فروش این خودرو تا پایان سال جاری از مرز ۵۰۰ هزار نسخه عبور خواهد کرد. در مورد مدل S و مدل X؛ میزان کل تحویل هرکدام در پایان سه ماهه بیش از ۲۰۰.۰۰۰ دستگاه وسیله نقلیه بود.

همچنین، می‌دانیم که در دسامبر  ۲۰۲۰ (آذر – دی ۱۳۹۹)، کل فروش نیسان LEAF به ۵۰۰۰۰۰ خودروی برقی رسید. به نظر می‌رسد که این تنها رقیب جدی برای مدل ۳ تا این لحظه بوده است. تا کنون، علاوه بر آخرین مدل، رقبای اصلی و مدعیانی که بتوانند بر تعداد یک میلیون دستگاه فروش خودرو تسلا مدل ۳ در آینده غلبه کنند، تنها نیسان LEAF و مدل Y تسلا خواهند بود. اطلاعات مربوط به سایر رقبا با پتانسیل فروش مشابه هنوز در دسترس نیست.

منبع GIZCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.