تبلت های سه گانه تب اس ۸ سامسونگ با تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ روانه بازار می شوند

تبلت‌های سه‌گانه‌ی تب اس ۸ سامسونگ که گفته می‌شد با تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ عرضه می‌شوند، ظاهراً به دلیل آماده نشدن این تراشه، با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام در کنار گوشی‌های گلکسی اس ۲۲ معرفی خواهند شد.

به گزارش چیکاو و به نقل از gsmarena ، چند ماه پیش در افشاگری عظیمی که در مورد مشخصات تبلت‌های سری گلکسی تب اس ۸ سامسونگ (Galaxy Tab S8) رخ داد، بسیاری  از مشخصات این تبلت‌ها افشا شد. تبلت‌های سری اس ۸ سامسونگ شامل سه مدل تب اس ۸ معمولی، تب اس ۸ پلاس و تب اس ۸ اولترا می‌شود. بر اساس آن خبر منتشر شده، مدل معمولی از شارژ 45 واتی پشتیبانی می‌کند. Ice Universe افشاگر خبرهای فناوری می‌گوید، در حقیقت هر سه مدل این تبلت‌ها از این شارژر پشتیبانی می‌کنند.

تبلت‌های سه‌گانه‌ی تب اس ۸ سامسونگ - چیکاو

تبلت‌های گلکسی تب اس ۸ می‌توانند از ولتاژ 10 ولت با توان 4.5 آمپر استفاده کنند که با مدل‌های تبلت‌های نسل پیشین خود یعنی گلکسی تب اس ۷ (Galaxy Tab S7) مطابقت دارد. با وجود این که تبلت‌ها نسبت به گوشی‌های هوشمند، به دلیل صفحه نمایش بسیار بزرگتری که دارند باید از باتری‌های بسیار بزرگتر و پر ظرفیت‌تری استفاده کنند اما استفاده از دستگاه شارژ سریع 40 وات یا بیشتر بر روی تبلت‌ها به ندرت دیده می‌شود. اکنون صحبت از این است که تبلت گلکسی تب اس ۸ پلاس دارای یک باتری ۱۰۰۹۰ ملی آمپر ساعتی می‌شود، گلکسی تب اس ۸ اولترا یک باتری ۱۱۵۰۰ میلی آمپر ساعتی را در بطن خود جای می‌هد و کوچکترین مدل یعنی تب اس ۸ معمولی نیز به کوچکترین باتری که فقط ۸۰۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد، مجهز می‌شود.

به هر حال، The Cat می‌افزاید که هر سه تبلت از پردازنده‌ی اسنپدراگون 898 کوالکام استفاده خواهند کرد. شاید دلیل تاخیر در معرفی این سری از تبلت‌های سامسونگ نیز به خاطر استفاده از همین تراشه باشد. با توجه به این که دو مدل اول تب اس ۷ بیش از یک سال پیش عرضه شدند، درواقع نسل جدید آن باید الان عرضه شود. اما اکنون به نظر نمی‌رسد که این تبلت‌های مجهز به اسنپدراگون ۸۹۸ تا پیش از  دسامبر یا ژانویه سال آینده (آذر – دی) معرفی شوند.

نسل گلکسی تب اس 8 سامسونگ - چیکاو

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که اطلاعات منتشر شده به طور خاص می‌گوید که این تبلت ها از پردازنده‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ خود سامسونگ استفاده نمی‌کنند. به طور مسلم قدرت گرافیک بیشتر در صفحه نمایش بزرگتر مفیدتر خواهد بود. البته تراشه‌ی اگزینوس نیز نیز آماده معرفی نیست.

انتظار می‌رود تبلت‌های جدید نسل گلکسی تب اس 8 سامسونگ در کنار پرچمداران گلکسی اس 22 عرضه شوند. همه آن‌ها از رابط کاربری One UI 4.0 جدید سامسونگ را  به طور پیش فرض اجرا می‌کنند.

منبع GSMARENA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.