شیائومی ماه آینده می پد ۵ را در اروپا عرضه می کند

پس از چند سال استراحت، شیائومی با عرضه می پد ۵ –  Mi Pad 5 و می پد ۵ پرو – Mi Pad 5 Pro در اوایل این هفته به بازار تبلت بازگشت. تبلت‌های جدید این برند بسیاری از ویژگی‌های جالب و ارتقاء جدید را به همراه دارد. با این حال، در حالی که شیائومی جزئیات یک نسخه جهانی را فاش نکرده است، ما اطلاعاتی را دریافت کرده‌ایم که تبلت می پد ۵ قرار است در اروپا عرضه شود. همراه چیکاو باشید.

این اطلاعات توسط یک منبع در زنجیره تامین برای ما فاش شد و به گفته وی، می پد ۵ ماه آینده در اروپا عرضه می‌شود. البته هنوز تاریخ خاصی برای عرضه‌ی آن اعلام نشده است اما به محض این که به این اطلاعات دسترسی پیدا کردیم شما را در جریان آن قرار خواهیم داد.

می پد ۵ دارای صفحه نمایش ۱۱ اینچی از نوع LCD خواهد بود که نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌دهد. علاوه بر این از دالبی ویژن – Dolby Vision و HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. تراشه‌ی اصلی این تبلت که در داخل بدنه‌ی آن قرار می‌گیرد، اسنپدراگون ۸۶۰ – Snapdragon 860 کوالکام خواهد بود و ۶ گیگابایت رم به همراه ۱۲۸ یا 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی نیز با آن همراه می‌شود.

می پد ۵ - چیکاو

این تبلت تنها از یک دوربین برای ماژول پشتی استفاده خواهد کرد که سنسور 13 مگاپیکسلی است، اما یک دوربین 8 مگاپیکسلی نیز در پنل جلو قرار می‌گیرد که می‌توان از آن برای تماس های ویدئویی و عکس‌های سلفی‌های گاه به گاه استفاده کرد. البته اگر دوست داشته باشید که یک تبلت غول پیکر  را در جلو صورت خود بگیرید تا بتوانید عکس سلفی بگیرید!

تبلت می پد ۵ دارای چهار بلندگو است اما جک ۳.۵ میلی متری برای خروجی صدای هدفون ندارد. همچنین، این تبلت برای تأمین انرژی مورد نیاز خود از یک باتری با ظرفیت 8720 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. علاوه بر این، پشتیبانی از شارژ سریع 33 واتی، Wi-Fi 5 و بلوتوث 5.0 نیز از دیگر امکانات آن است . ضمن این که رابط کاربری MIUI 12.5 را مبتنی بر اندروید 11 اجرا می‌کند. این تبلت همچنین از قلم و قاب صفحه کلید نیز پشتیبانی خواهد کرد.

و اما برادر دیگر آن، یعنی تبلت می پد ۵ پرو نیز قرار است عرضه شود که این دستگاه  تراشه اسنپدراگون 860 را با پردازنده‌ی قوی‌تر اسنپدراگون 870 جایگزین می‌کند. همچنین از رم سریعتر LPPDR5 استفاده می کند و برای نسخه 5G، میزان رم آن نیز تا 8 گیگابایت افزایش می‌یابد. این تبلت برای دوربین پنل پشتی از ماژول دوگانه بهره می‌برد که حسگر اصلی آن یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی خواهد بود و حسگر دیگر نیز یک سنسور ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر است که به یاری آن خواهد شتافت. نکته‌ی جالب اینجا است که می پد ۵ پرو دارای نسخه‌ی مجهز به 5G نیز هست که ماژول دوربین آن، برای دوربین اصلی از یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی بهره خواهد برد. برای دوربین سلفی نیز یک حسگر ۸ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است.

تبلت می پد ۵ - چیکاو

از دیگر مشخصات و ویژگی‌های می پد ۵ می‌توان به  استفاده از یک باتری با ظرفیت 8600 میلی آمپر ساعت، پشتیبانی از شارژ سریع 67 واتی، Wi-Fi 6، بلوتوث 5.2، استفاده از فناوری‌های دالبی ویژن و دالبی اتموس -Dolby Atmos  و علاوه بر این موارد، به استفاده از 8 بلندگو به همراه رابط کاربری MIUI 12.5 مبتنی بر اندروید 11 اشاره کرد.

منبع GIZMOCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.