مشخصات کامل گلکسی زد فولد۳ مجهز به ۵جی سامسونگ فاش شد

فقط ۵ روز دیگر تا رویداد آنپکد گلکسی سامسونگ فاصله داریم که قرار است نسل بعدی گوشی هوشمند گلکسی زد فولد ۳ ۵جی (Z Fold3 5G) سامسونگ رونمایی شود اما شایعات تصویر کاملی از این اولین گوشی تاشوی رده‌بالای مدل سال ۲۰۲۱ سامسونگ را منتشر کرده‌اند. به خصوص از این نظر هم مهم است که امسال از حضور و معرفی سری نوت خبری نیست و همان طور که پیش از این به طور مکرر شنیده‌ایم، زد فولد جدید از قلم اس پن پشتیبانی می‌کند. اکنون جزئیات بیشتری درباره‌ی صفحه نمایش و موارد دیگر این تلفن تاشوی سامسونگ توسط WinFuture گزارش شده است. همراه چیکاو باشید.

زد فولد جدید دارای دو صفحه نمایش از نوع Dynamic AMOLED 2X خواهد بود که هر دو می‌توانند حداکثر سرعت تازه سازی 120 هرتز را ارائه ‌دهند. درواقع، این نمایشگر از نرخ نوسازی متغیر بهره می‌برد که می‌تواند به تناسب محتوایی که نمایش می‌دهد سرعت تازه سازی تصویر را از کمترین میزان تا حداکثر ۲۰۰ هرتز تنظیم کند.

صفحه نمایش خارجی این گوشی هوشمند دارای قطر 6.2 اینچ و رزولوشن 832 در 2260 پیکسل (۲۴.۴:۹) خواهد بود و مانند گذشته، با گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود. یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی استاندارد در زیر حفره‌ی هول پانچ این صفحه نمایش تعبیه شده است.

صفحه نمایش داخلی نیز از همان ابعاد نسل قبلی خود استفاده می‌کند و از قطر ۷.۶ اینچی و رزولوشن 1768 در 2208 پیکسل بهره می‌برد و تراکم پیکسلی هر دو نمایشگر نیز بیش از ۳۷۰ پیکسل بر اینچ مربع خواهد بود. این پنل، اولین نمایشگر سامسونگ است که دوربین زیر صفحه نمایش سامسونگ را ارائه می‌دهد و لنزی که در زیر این نمایشگر تعبیه می‌شود، دارای رزولوشن 4 مگاپیکسل (با پیکسل‌های 2.0 میکرومتری که بینینگ یا ترکیب پیکسلی نیز امکان دارد در آن دخیل باشد) خواهد بود و با وجود این که در زیر  صفحه نمایش قرار گرفته اما از دیافراگم روشن f/1.8 برخوردار خواهد شد.

گوشی زد فولد جدید - چیکاو

گلکسی زدفولد ۳ همان ماژول سه‌گانه‌ی نسل پیشین خود را که از ۳ حسگر ۱۲ مگاپیکسلی تشکیل می‌شدند، تقریباً بدون تغییر حفظ می‌کند. ماژول اصلی دارای لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) با لنز f/1.8 خواهد بود. این سنسور پیکسل های کوچکتر ۱.۴ میکرومتر نسبت به پیکسل‌های 1.8 میکرومتر در نسل قبلی دارد اما فوکوس خودکار Dual Pixel را حفظ می‌کند.

مورد بعدی ماژول تله فوتو با لنز f/2.4 با بزرگنمایی 2 برابر و لرزشگیر اپتیکال تصویر OIS، بعلاوه‌ی سنسوری با پیکسل‌های ۱.۰ میکرومتری است. در نهایت، لنز فوق عریض 123 درجه‌ای دارای دیافراگم f/2.2 است که مشخص می‌شود این سنسور پیکسل‌های 1.12 میکرومتری دارد. یکی از تغییرات عمده نسبت به سال گذشته این است که سامسونگ امکان فیلمبرداری 8K را فعال می‌کند اما این امر با سنسور 12 مگاپیکسل امکان پذیر نیست (مگر این که رزولوشن این سنسور بعد از  بینینگ (ترکیب) 12 مگاپیکسل شده باشد)، به هر حال، برخی از این اطلاعات ممکن است اشتباه باشد.

گلکسی زدفولد ۳ - چیکاو

گلکسی زد فولد۳ ۵جی، از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام (نسخه‌ی ساده و غیر پلاس) بهره خواهد برد، همچنین با تراشه‌ی اگزینوس هم که در برخی شایعات ذکر شده، عرضه نخواهد شد. همچون سال گذشته، این پردازنده با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی همراه می‌شود و از کارت حافظه‌ی جانبی microSD نیز پشتیبانی نخواهد کرد.

سامسونگ سعی کرده است تا وزن گوشی را کاهش دهد. بنابراین ضخامت این اسمارت فون را در هنگام باز شدن از ۶.۹ میلی‌متر در مدل پیشین به ۶.۴ میلی متر کاهش داده است. هنگامی که بسته باشد نیز ضخامت آن نسبت به مدل سال گذشته که ۱۶.۸ میلی متر بود، به ۱۴.۴ میلی متر کاهش پیدا کرده است. در این گجت جایی برای قرار دادن قلم  اس پن به غیر از قاب مخصوص طراحی نشده است.

وزن این گوشی هوشمند علی‌رغم این که به IPX8 (مقاومت در برابر نفوذ آب) مجهز شده، با ۱۱ گرم کاهش نسبت به مدلی، به ۲۷۱ گرم رسیده است. این گوشی هوشمند به همراه تلفن همراه زد فلیپ ۳ اولین گوشی‌های تاشوی ضد آب در سری خود خواهند بود. علاوه بر این موارد، ظاهراً سامسونگ این گوشی را تا تعداد ۲۰۰ هزار بار باز و بستن آزمایش کرده تا از مقاومت آن به طور کامل اطمینان حاصل کند. این میزان یعنی به مدت بیش از ۵ سال، روزی 100 بار تلفن را باز و بسته کنید.

با کاهش یافتن ضخامت این تلفن، ظرفیت باتری آن نیز به ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعت کاهش می‌یابد که ۱۰۰ میلی آمپر ساعت کمتر از سال گذشته خواهد بود اما استفاده از فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی به همراه شارژ بی‌سیم هیچ تغییری را تجربه نخواهند کرد.

آنپکد گلکسی سامسونگ - چیکاو

درباره‌ی قابلیت‌های اتصالات در این تلفن هوشمند می‌توان گفت که از مودم 5G بهره خواهد برد و علاوه بر  استفاده از سیم‌کارت معمولی و فیزیکی، به فناوری eSIM نیز مجهز می‌شود. همچنین، مانند نسل قبل، از Wi-Fi 6 و بلوتوث 5.0 به همراه NFC پشتیبانی می‌کند. هرچند که استفاده از UWB  (باند فوق العاده گسترده) در مشخصات شایعه ذکر نشده، اما فکر نمی‌کنیم که سامسونگ این قابلیت را حذف کرده باشد. علاوه بر این موارد، حسگر اثر انگشت نیز در لبه‌ی گوشی نصب شده و استفاده از بلندگوهای استریو نیز دیگر قابلیت آن است.

Z Fold3 5G - چیکاو

قیمت گلکسی زد فولد ۳ نسخه‌ی ۵جی سامسونگ در اروپا از 1900 یورو شروع می‌شود و انتظار می‌رود در اواخر آگوست ( اوایل شهریور) در دسترس قرار گیرد. این گوشی در سه رنگ «فانتوم» سبز، مشکی و نقره‌ای، برای انتخاب در دسترس طرفداران قرار می‌گیرد.

منبع GSMARENA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.