کلاب هاوس چیست ؟ (آموزش نصب کلاب هاوس)

کلاب هاوس چیست ؟

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

کلاب هاوس (Clubhouse) یک شبکه اجتماعی جدید است که در آن کاربران به صورت زنده لایو می‌گذارند با این تفاوت که تنها صدای آن‌ها استریم می‌شود و نه فیلم آنها.   در ابتدا این این اپلیکیشن، تنها برای سیستم عامل iOS منتشر شد. در برنامه ی کلاب هاوس، گروه‌های چند نفره ای تشکیل می‌شود و افراد با هم به بحث می پردازند. هر گروه کلاب هاوس می‌تواند تا 5000 عضو داشته باشد. در این اپلیکشین، ضبط صدا، اشتراک گذاری و نتشار گفت و گو ها، ممنوع است.

وجود افراد معروفی در کلاب هاوس مانند ایلان ماسک (مدیرعامل تسلا)، مارک زاکربرگ (مدیرعامل فیسبوک) در جهان و وجود قرنطینه برای پاندمی کرونا باعث محبوبیت این اپ شد. در ایران، حضور  شخصیت‌های ایرانی مانند محمدجواد آذری‌جهرمی (وزیر ارتباطات) و محمدجواد ظریف (وزیر امورخارجه) باعث موج علاقه‌مندی مردم ایران به نصب کلاب هاوس شد. افراد با نفوذ ایرانی وصحبت های آن‌ها باعث شد سیل عظیمی از مردم، سمت کلاب هاوس سرازیر شود.

نصب کلاب هاوس

کلاب هاوس در ابتدا تنها برای سیستم عامل IOS و گوشی‌های آیفون منتشر شد.  کاربرانی که گوشی های اندرویدی داشتند، نمی توانستند گلاب هاوس را نصب کنند. در این زمان نسخه های غیر رسمی کلاب هاوس، متشر شدند و کاربران اندرویدی آن را نصب کردند. انام این نسخه ی غیر رسمی، “کلاب‌ هاوز”بود و  در اپلیکیشن بازار و کانال‌های تلگرامی منتشر شد. در همین حین،   شرکت های آنتی ویروس مانند Eset اعلام کردند که این اپ تروجان است و در سیستم شما جاسوسی می‌کند و اطلاعات شما را می دزدد. چند ماهیست که اپلیکیشن بتای رسمی کلاب هاوس برای اندروید از اردی‌بهشت ماه 1400 منتظر شده و کاربران اندروید می‌توانند آن را دانلود کنند و الان بدون دعوتنامه همه می‌توانند ثبت نام کنند.

ثبت نام کلاب هاوس

پس از اتمام نصب کلاب هاوس، ابتدا از شما شماره تلفن می خواهد.  با وارد کردن شماره تلفن و تأیید کردن آن با کدی که توسط اسم ام اس برای شما ارسال می شود، می‌توانید نام کاربری و رمز عبور خود را تعریف کنید.

مراحل ثبت نام آن به صورت زیر می باشد:

نصب اپ

باز کردن اپ

وارد کردن شماره تلفن

تأیید کردن شماره با کدی که توسط اس ام اس ارسال می‌شود

تعیین کردن نام کاربری و رمز عبور برای ورود

درخواست دعوت نامه از طرف دوستان (در حال حاضر نیازی به دعوتنامه نیست.)

چطور با کلاب هاوس کار کنیم؟

زمانی که وارد کلاب هاوس می‌شود، در نوار بالایی برنامه کلاب هاوس به موارد زیر دسترسی پیدا می کنید:

پروفایل شخصی خودتان

نوتیفسکیشن ها

روم‌های فعال

Explore

 

در بخش پایین به موارد زیر دسترسی دارید:

جستجو: جستجوی نام کاربران با نام کاربری آن ها. در این بخش می‌توانید کاربران را پیدا کنید و  آن‌ها را فالو کنید.

تقویم رویدادها: در این قسمت Event هایی که قرار است در آینده برگزار شوند، نمایش داده می‌شود تا بتوانید آلارم آن‌ها را روشن کنید و زمانی که شروع شد نوتیفیکیشن دریافت کنید و آن را از دست ندهید.

اعلان‌ها:

در این بخش اعلان هایی از جمله موارد زیر، نمایش داده می شوند:

فالو کردن

پینگ شدن

اتاق‌های ایجاد شده توسط دوستان

و…

 

روم‌های گفت‌وگو از اصلی‌ترین قسمت‌هایی است که کلاب هاوس دارد. زمانی که وارد کلاب هاوس می‌شوید، تعدادی روم فعال به شما نمایش می دهد. زمانی که وارد یک روم می شوید، می‌توانید   Stage را مشاهده کنید.  Stage لیستی از افراد عضو روم می باشد.

علامت میکروفون بیانگر قطع یا وصل بودن صدای کاربران عضو آن روم است.

فضای استیج

در Stage فردی که صحبت می کند، Speaker نام دارد و دیگران که به او گوش می کنند،  Audience

یا شنوندگان نام دارند. زمانی که در کلاب هاوس به یک روم وارد می‌شویم باید برای توانایی کار کردن با روم ها و ارتباط با افراد حاضر در روم دکمه‌هایی که در استیج وجود دارد را برای یاد بگیریم.

 

دکمه های روم کلاب هاوس

زمانی‌که وارد یک روم می شویم، دکمه‌هایی به ما نشان داده می‌شود که برای شرکت در روم ها و صحبت کردن با افراد، از آن‌ها استفاده می شود. اگر ما به عنوانAudience در روم حضور داشته باشیم، دکمه‌های زیر به ما نشان داده خواهد شد:

برای خروج از روم باید از دکمه ی Leave استفاده کنیم.

برای حرف زدن، باید علامت دست را لمس کنیم تا از مدیر روم اجازه ی صحبت کردم بگیریم. زمانی که آیکون دست تبدیل می‌شود به آیکون میکروفون می‌توانیم در روم صحبت کنیم.

برای دعوت فردی به این روم، باید از علامت «+» استفاده کنیم.

 

ایونت یا رخداد

منبع : سایت فروشگاه قطعات الکترونیک بازار برق

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.