در رویداد معرفی گوشی‌های هوشمند هواوی پی ۵۰ و پی ۵۰ پرو چه گذشت

در بخش اول برخی از مشخصات جالب و جذاب دو گوشی دوربین محور هواوی پی ۵۰ ساده و پی ۵۰ پرو را با هم مرور کردیم. اکنون در قسمت از سایر مشخصات ازجمله قیمت، گزینه‌های رنگ و تاریخ عرضه‌ی آن ها مطلع می‌شویم. همراه چیکاو باشید.

گرچه اندازه هر دو گوشی تقریباً یکسان است، اما هواوی پی ۵۰ پرو از یک صفحه نمایش ۶.۶ اینچی خمیده از نوع سوپر امولد با رزولوشن 1225 در 2700 پیکسل، با تراکم 450 پیکسل در اینچ مربع برخوردار است. این پنل از قابلیت HDR با سرعت تازه سازی 120 هرتز و سرعت نمونه برداری لمسی 300 هرتز نیز پشتیبانی می‌کند.

نسخه‌ی معمولی هواوی پی ۵۰، در عوض نمایشگر خمیده، یک نمایشگر کاملاً تخت ۶.۵ اینچی سوپر امولد و با رزولوشن یکسان دارد. میزان تازه سازی این نمایشگر به فقط 90 هرتز محدود شده، اما میزان نمونه برداری لمسی در همان 300 هرتز باقی مانده است. این صفحه نمایش از HDR نیز پشتیبانی می‌کند.

باتری‌های این دو گوشی نیز با اندکی اختلاف، تقریباً اندازه‌ی یکسانی دارند. هواوی برای مدل پی ۵۰ ساده باتری ۴۱۰۰ میلی آمپر ساعتی را در نظر گرفته اما برای مدل پی ۵۰ پرو از باتری ۴۳۶۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند. از نظر شارژ نیز با هم یکسان هستند و هر دو از سرعت شارژ ۶۶ وات سیمی از طریق USB-C شارژ می‌شوند اما از شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی نیز پشتیبانی می‌کنند. هنوز هم شباهت‌های دو گوشی ادامه دارد: هر دو گوشی مجهز به بلندگوهای استریو هستند و هر دو تأییدیه‌ی IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب را دریافت کرده‌اند.

البته درباره‌ی میزان مقاومت گوشی در برابر گرد و غبار و آب، هنوز هیچ توضیحی از سوی هواوی ابراز نشده که این دو گوشی هوشمند تا چه میزان می‌توانند مقاومت داشته باشند، در حالی که استاندارد تآییدیه‌ی IP68 می‌گوید وسایلی می‌توانند این استاندارد را دریافت کنند که بتوانند به طور کامل در برابر نفوذ گرد و غبار به داخل دستگاه مقاومت کنند و همچنین از نظر نفوذ آب نیز به معنای مقاومت کامل در برابر فرو بردن آن دستگاه در زیر آب به میزان بیش از ۱۵ سانتی متر و تحمل فشار آب است.

هواوی پی ۵۰ ساده و پی ۵۰ پرو - چیکاو

هواوی، قرار است تا هر دو مدل P50 را در سراسر جهان در دسترس کاربران قرار دهد که شاید یک دلیل محدود شدن این گوشی‌ها به پشتیبانی از شبکه‌ی ‌ارتباطات 4G همین مورد باشد زیرا در بسیاری از منطق و کشورهای مختلف هنوز هیچ تصمیمی برای استفاده از شبکه‌ی 5G تلفن همراه گرفته نشده و معلوم نیست این شبکه‌ی مخابراتی چه زمانی در دسترس کاربران قرار گیرد و لذا بسیاری از مشتریان و خریداران یا علاقه‌مندان به گوشی‌های هواوی در این مناطق، ترجیح می‌دهند در حال حاضر هزینه‌ی اضافی برای فناوری 5G نپردازند، زیرا هنوز به آن صورت معلوم نیست چه زمانی می‌توانند در کشور خود به آن دسترسی داشته و از آن استفاده کنند.

 همچنین، اگرچه هنوز هواوی تاریخ عرضه جهانی این دو گوشی هوشمند بسیار جذاب و کاربر پسند را اعلام نکرده اما درباره‌ی زمان عرضه در چین جزئیاتی موثقی منتشر شده است.  پیش فروش تلفن همراه هواوی P50 پرو از فردا در کشور چین آغاز شده و اولین دستگاه‌ها نیز در تاریخ 12 آگوست (۲۱ مرداد) به بازار عرضه می‌شوند. ارزان‌ترین مدل با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام و با رم ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره سازی داخلی 128 گیگابایتی است که در حدود ۹۳۰ دلار یا ۷۸۰ یورو قیمت دارد.

Huawei P50 and P50 Pro - چیکاو

مدل‌های 256 گیگابایتی و 512 گیگابایتی با تراشه‌های اسنپدراگون ۸۸۸ یا کرین ۹۰۰۰ به ترتیب (نسخه ۲۵۶) در حدود ۱۰۰۰ دلار یا ۸۴۵ یورو و (نسخه‌ی ۵۱۲) در حدود ۱۱۶۰ دلار یا ۹۷۵ یورو به فروش می‌رسد. مدلی که قرار است با 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی تولید و عرضه شود، در ماه سپتامبر (شهریور – مهر) در دو رنگ موجود خواهد شد. گزینه ارزانتر 1240 دلار (1040 یورو) قیمت خواهد داشت و گزینه‌ی دیگر نیز ۱۳۰۰ دلار یا ۱۰۹۰ یورو برای خریداران هزینه در بر خواهد داشت.

رویداد معرفی گوشی های جدید هواوی - چیکاو

گوشی هواوی پی ۵۰ ساده نیز در ماه سپتامبر (شهریور) وارد بازار می‌شود و مدل ۸ گیگابایت رم بعلاوه‌ی ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره سازی داخلی حدود 700 دلار ( ۵۹۰ یورو) و نسخه‌ی ۸ گیگابایت رم  بعلاوه‌ی ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی نیز حدود ۷۷۵ دلار (۶۵۰ یورو) قیمت خواهد داشت. تلفن هواوی P50 Pro در پنج رنگ به بازار عرضه خواهد شد اما مدل ساده فقط سه گزینه‌ی رنگ برای انتخاب در اختیار مشتریان قرار خواهد داد.

 

منبع GSMARENA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.