در رویداد معرفی گوشی‌های هوشمند هواوی سری پی ۵۰ چه گذشت 

پس از ماه‌ها انتظار، سرانجام هواوی از گوشی‌های هوشمند سری P50 رونمایی کرد. اما این بار در میان گوشی‌های هوشمند سری P50 این شرکت، تلفنی با مدل پرو پلاس (Pro+) معرفی نشد بلکه فقط یک تلفن معمولی یا ساده و یک مدل تلفن پرو معرفی شد. اما هر دوی این اسمارت‌فون‌ها از دوربین‌های بهبود یافته و گزینه‌های جالب توجهی برای پردازنده بهره می‌برند. همراه چیکاو باشید.

از دوربین‌های این گوشی‌ها شروع می‌کنیم که از لنز ساخت شرکت لایکا (Leica) بهره می‌برند. برای هر دو مدل تلفن از حسگرهای ۱۰ کاناله‌ و ماژول‌های تله فوتوی بهبود یافته استفاده می‌شود. جفت این تلفن‌ها برای دوربین اصلی از یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی در ماژول پشت استفاده می‌کنند. این لنز ۲۳ میلی‌متری دارای گشودگی دیافراگم f/1.8 بوده و همچنین به لرزشگیر اپتیکال (OIS) مجهز شده است.

گوشی P50 Pro همچنین از یک دوربین سیاه و سفید ۴۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که لنز 26 میلی‌متری آن دارای گشودگی دیافراگم f/1.6 است. برای دوربین دیگر آن هم یک حسگر 13 مگاپیکسلی مشاهده می‌شود که از نوع زاویه فوق عریض و لنز 13 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/2.2 وجود دارد. دوربین‌ها از فوکوس خودکار لیزری نیز کمک می‌گیرند.

گوشی‌های هوشمند سری P50 هواوی - چیکاو

برای بزرگنمایی، یک عدسی پریسکوپ در نظر گرفته شده است که فاصله‌ی کانونی 90 میلی متری دارد که از بیشتر پریسکوپ‌هایی که تا به حال دیده‌ایم اندکی کمتر است (بزرگنمایی آن در حدود 3.9 برابر است)، اما سنسور 64 مگاپیکسلی آن که وضوح بالایی دارد، انعطاف‌پذیری بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. زوم دیجیتال تا حداکثر 2700 میلی‌متر می‌رسد. این لنز نیز دارای دیافراگم f/3.5 بوده و از لرزشگیر نوری یا اپتیکال (OIS) بهره می‌برد.

هواوی P50 برای اولین بار در یک مدل غیر پرو دارای یک لنز پریسکوپ مخصوص به خودش شده است. این حسگر دارای فاصله کانونی 125 میلی‌متری با بزرگنمایی 5 برابری است اما با یک سنسور متوسط 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/3.4 و همچنین از لرزشگیر نوری نیز پشتیبانی می‌کند. مدل ساده به یک لنز اولتراواید16 میلی متری کوچک و یک سنسور مشابه 13 مگاپیکسلی مجهز می‌شود. هر دو مدل دارای دوربین‌های سلفی منفرد ۱۳ مگاپیکسلی خواهند بود.

گوشی هواوی P50 از ویژگی XD Fusion Pro برخوردار است که یک سیستم ترکیب تصویر است که میزان نور جمع شده را در مقایسه با P40 Pro دو برابر می‌کند و دامنه دینامیکی را نیز 28٪ افزایش می‌دهد. هر دو گوشی می‌توانند ویدئوهایی تا حداکثر 4K با کیفیت عالی ضبط کنند، اما از گزینه‌ی ضبط 8k نمی‌توانند پشتیبانی کنند. برای ضبط کلیپ‌های اسلوموشن (حرکت آهسته)، دوربین‌های هر دو تلفن می‌توانند با رزولوشن 1080P و با نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه ویدیو ضبط کنند.

گوشی P50 پرو در دو نسخه ارائه می‌شود که یکی با تراشه‌ی ۹۰۰۰ کرین در دسترس قرار می‌گیرد و دیگری پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ را با خود حمل می‌کند. جالب اینجا است که هر دو نسخه فقط از اتصال 4G پشتیبانی می‌کنند، هرچند که کاملاً مشخص است که هر دو پردازنده می‌توانند از شبکه‌ی ارتباطات 5G نیز پشتیبانی کنند.

به هر حال،گوشی هوشمند مدل Pro با چندین پیکربندی مختلف حافظه در دسترس خواهد بود. مدل پایه دارای 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود و علاوه بر این از شکاف کارت NM برخوردار می‌شود که می تواند تا حداکثر 256 گیگابایت دیگر از کارت حافظه‌ی جانبی پشتیبانی کند. مدل گران قیمت‌تر با 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی همراه می‌شود.

گوشی P50 پرو هواوی - چیکاو

مدل معمولی یا ساده‌ی هواوی پی ۵۰ تنها با پردازنده‌ی اسنپدراگون 888 کوالکام عرضه می‌شود، در بطن این نسخه‌ی گوشی هوشمند پی ۵۰  از گزینه‌ی تراشه‌ی کرین وجود ندارد. این تلفن به پشتیبانی از شبکه‌ی 4G محدود می‌شود.

Huawei-P50 - چیکاو

این مدل با 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه‌ی microSD عرضه می‌شود. به طور طبیعی، هر دو مدل به طور پیشفرض با سیستم عامل  هواوی هارمونی ۲.۰، پلتفرم مخصوص موبایل در دسترس خریداران قرار می‌گیرند.

منبع GSMARENA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.