چگونه یک نظرسنجی در تلگرام ایجاد کنیم؟

تلگرام یکی از سریع‌ترین برنامه های پیام رسان در سراسر جهان است. این اپلیکیشن دارای برخی ویژگی‌های منحصر به فرد است که میلیون‌ها و میلیاردها کاربر در سراسر جهان را به خود جذب کرده است. تلگرام روز به روز ویژگی‌های جدیدی را برای کاربران خود اضافه می‌کند؛ اما بخشی به عنوان ایجاد نظرسنجی در تلگرام وجود ندارد؛ بنابراین ارتباط با تعداد زیادی از افراد در یک گروه یا کانال تلگرام سخت است. همراه چیکاو باشید.

اما راهی برای برقراری ارتباط با بسیاری از افراد و دریافت نظر آن‌ها در مورد یک موضوع وجود دارد. برای آگاهی از نظر ارزشمند کاربران در یک گروه یا کانال تلگرام می‌توانید نظرسنجی‌هایی را در گروه یا کانال  ایجاد کنید. در این مقاله سعی کردیم نحوه ایجاد نظرسنجی در تلگرام را توضیح دهم. ما تلاش کردیم یک آموزش گام به گام را ارائه دهیم تا بتوانید به راحتی نظرسنجی در تلگرام را ایجاد کنید.

این نظرسنجی را می‌توان درگروه یا کانال قرار داد. ایجاد نظرسنجی در تلگرام نه تنها از طریق کامپیوتر ، بلکه از طریق تلفن‌های هوشمند نیز در دسترس است. اگرچه دستورالعمل‌های ایجاد آن در گروه و کانال متفاوت است. در واقع شیوه کار به این صورت است که هر یک از اعضای گروه می‌توانند در یک گروه، نظرسنجی ایجاد کنند. در حالی که اگر در کانال تلگرام هستید، ایجاد نظرسنجی فقط توسط صاحب آن کانال انجام می‌شود.

اما قبل از پرداختن به مراحل ایجاد نظرسنجی در تلگرام به بررسی تفاوت رأی دادن و نظرسنجی در تلگرام می‏پردازیم. رأی دادن و نظرسنجی بین اعضای کانال‌های معروف تلگرامی رایج است. دارندگان کانال‏ها از این روش‏ها برای افزایش تعداد مخاطبان آنلاین استفاده می‌کنند. تفاوت بین رأی گیری و نظرسنجی در تعداد گزینه های پاسخ ارائه شده است. در نظرسنجی اعضا باید بین دو پاسخ “بله” یا “نه” یکی را انتخاب کنند. در حالی که در رأی گیری، کاربران حداکثر 10 گزینه را برای پاسخ دادن دارند.

آموزش ایجاد نظرسنجی در تلگرام به صورت گام به گام

همانطور که می‌دانید تلگرام در میان رسانه های اجتماعی بسیار محبوب  است و همه افراد از آن به طور روزانه استفاده می‌کنند و دارای گزینه های سرگرم کننده زیادی مانند گروه‌ها و کانال‌های سرگرمی، گزینه های گفتگوی صوتی جدید، ربات‌ها، نظرسنجی‌ها و … است. یکی از موارد جدید ایجاد نظرسنجی در تلگرام است. این نظرسنجی در واقع یک روش مفید برای کانال تلگرام یا مدیران گروه است تا از اعضای گروه یا کانال بخواهند نظر خود را بیان کنند و از آن‌ها بازخورد بگیرند. به عنوان مثال اگر می‌خواهید اتومبیل بخرید، از اعضا می‌خواهید به شما کمک کنند.

شما سؤالی را می‌پرسید و برخی از گزینه ها را برای انتخاب توسط اعضا، تعیین می‌کنید. نظرسنجی به شما نشان می‌دهد که اعضا انتخاب شما و سایر گزینه ها را چقدر دوست دارند؛ بنابراین اگر در مورد موضوعی گیج شده اید، می‌توانید از طریق نظرسنجی و سؤال کردن در مورد آن، آن را حل کنید.اما اگر بخواهید در تلگرام نظرسنجی ایجاد کنید چه کاری باید انجام دهید؟ به طور کلی مراحل ایجاد نظرسنجی در تلگرام شامل مراحل زیر است:

مرحله 1 – در ابتدا باید برنامه تلگرام را باز کنید. اما ابتدا به یک نکته توجه کنید: شما نمی‌توانید نظرسنجی‌ها را به صورت خصوصی ارسال کنید، این نظرسنجی‏ها باید در برخی کانال‌ها یا گروه‌ها به اشتراک گذاشته شوند.

مرحله 2-برای ایجاد نظرسنجی در تلگرام باید روی poll ضربه بزنید.

مرحله 3- سؤالات خود را بنویسید تا نظرسنجی در تلگرام ایجاد شود.

مرحله 4 – گزینه های خود را برای یجاد نظرسنجی در تلگرام یادداشت کنید (می‌توانید حداکثر 10 گزینه را تایپ کنید).

مرحله 5- نظرسنجی خود را به گروه یا کانال موردنظر ارسال کنید. نتایج نظرسنجی توسط هر کاربر تلگرام قابل مشاهده است. اگر گزینه “anonymous voting” در تنظیمات نظرسنجی فعال نباشد، هر کاربری می‌تواند ببیند چه کسی و چگونه رأی داده است.

هر زمان که بخواهید می‌توانید رأی دادن اعضا را متوقف کنید و اگر دوست ندارید اعضا نتیجه را ببینند، می‌توانید نتیجه را مخفی کنید. در این نظرسنجی‏ها می‌توانید 2 تا 10 گزینه برای رأی دادن اضافه کنید.

اگر به طور اتفاقی به چیزی رأی دادید یا می‌خواهید رأی خود را تغییر دهید می‌توانید بلافاصله آن را تغییر دهید. برای این کار ابتدا باید روی نظرسنجی ضربه بزنید و برای یک ثانیه نگه دارید سپس روی “retract vote” ضربه بزنید.

اگر ابتدا در ارسال نظرسنجی مشکلی داشتید مطمئن شوید که اخیراً برنامه تلگرام شما به روز شده است، اگر به روز نشده است می‌توانید آن را به روز رسانی کنید و دوباره امتحان کنید.

به طور کلی مراحل ایجاد نظرسنجی در تلگرام آسان است. ایجاد نظرسنجی بیش از 5 دقیقه طول نمی‌کشد. هیچ گزینه پیش فرضی برای ایجاد نظرسنجی وجود ندارد. برای ایجاد نظرسنجی باید از ربات استفاده کنید. در ادامه این مقاله، یک فرایند گام به گام برای ایجاد نظرسنجی در تلگرام با یک ربات نظرسنجی ارائه داده ایم.

نام ربات برای ایجاد نظرسنجی در تلگرام ربات Pollbot است. در بخش جستجوی تلگرام باید vote را جستجو کنید. ربات ظاهر می‌شود و سپس تصویر زیر را می‏بینید:

ربات برای ایجاد نظرسنجی در تلگرام ربات Pollbot - چیکاو

حالا فقط روی گزینه START کلیک کنید و مراحل ایجاد نظرسنجی در تلگرام آغاز می‌شود. ربات پس از کلیک بر روی این گزینه، پیام‌های جدید با گزینه هایی مانند این تصویر به شما ارائه می‌دهد:

روی گزینه START کلیک کنید - چیکاو

اکنون شما باید تصمیم بگیرید که آیا برای افراد خاصی نظرسنجی می‌کنید یا افراد ناشناس. اگر در حال ایجاد نظرسنجی برای یک گروه یا کانال هستید، توصیه می‌شود گزینه Public را انتخاب کنید. اکنون پس از کلیک بر روی گزینه Public، پیام دیگری از ربات ارسال می‏شود:

بعد از کلیک روی گزینه Public، ربات به شما می‌گوید سؤالی را که باید به آن پاسخ دهید مطرح کنید یا می‌توانید این سؤال را با یک عنوان، در نظرسنجی خود مطرح کنید. پس از نوشتن سؤال، یک پیام اتوماتیک جدید ظاهر می‌شود:

سؤالی را که باید به آن پاسخ دهید مطرح کنید - چیکاو

در این مرحله به شما اعلام می‏شود که ربات عنوان سؤال را دریافت کرده است. اکنون باید گزینه هایی را به عنوان پاسخ ارائه دهید. می‌توانید دو یا چند گزینه را اضافه کنید.

ایجاد نظرسنجی در تلگرام - چیکاو

پس از ارائه گزینه اول، ربات به شما خواهد گفت كه گزینه دیگری را ارائه دهید. بعد از گزینه دوم ربات به شما خواهد گفت که گزینه بیشتری را اضافه کنید یا done را برای اتمام تعیین گزینه‏ها انتخاب کنید.

پس از اتمام ارائه گزینه ها، روی گزینه done کلیک کنید. اگر گزینه ای ظاهر نشد، می‌توانید as/done را ریپلای کنید. اکنون مراحل ایجاد نظرسنجی در تلگرام تقریباً انجام شده است.

پس از اتمام ارائه گزینه ها، روی گزینه done کلیک کنید - چیکاو

شما فقط باید بر روی گزینه Publish Poll کلیک کنید که پس از کلیک بر روی done ظاهر می‏شود. وقتی روی گزینه Publish Poll کلیک کنید، پیامی برای شما ظاهر می‏شود که نشان می‏دهد شما باید این نظرسنجی را با افراد، گروه‌ها و کانال‌ها به اشتراک بگذارید. اکنون می‌توانید نظرسنجی ایجاد شده را در گروه‌ها یا کانال‌های خود به اشتراک بگذارید.

آشنایی با 3 قابلیت جذاب تلگرام 

در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با 3 تا از قابلیت های بسیار جذاب و در عین حال کاربردی تلگرام آشنا کنیم. این ویژگی ها به شما کمک می کند تا بیشترین استفاده را از این برنامه ببرید. پس با این بخش از مقاله همراه ما باشید. 

قابلیت اول: جالب ترین کانال های تلگرام 

در این پیام رسان کانال های مفید زیادی وجود دارد که شما می توانید با عضویت رایگان، از محتوا های آنها استفاده کنید. برای آشنایی با بهترین کانال تلگرام در حوزه فیلم و سریال، سبک زندگی، خبر، ورزش و… مطالعه مقاله “بهترین کانال های تلگرام” را به شما پیشنهاد می کنیم.

قابلیت دوم: ساخت استیکر تلگرام 

این پیام رسان با داشتن استیکر های متحرک جذاب رابط کاربری دلنشین تری را برای کاربران خود به ارمغان آورده است. از این رو بسیاری از مخاطبان این اپلیکیشن دوست دارند تا استیکر های اختصاصی خود را ساخته و در این برنامه منتشر کنند. برای آموزش این کار به مقاله “آموزش کامل ساخت استیکر تلگرام” سر بزنید.

قابلیت سوم: نسخه وب تلگرام بدون نیاز به نصب

شما می توانید با لپ تاپ یا کامپیوتر خود بدون نصب تلگرام و تنها از طریق مرورگر به حساب کاربری خود دسترسی پیدا کنید. در این شرایط تمامی چت ها، کانال و اطلاعات شما نمایش داده می شود. برای آموزش استفاده از نسخه وب تلگرام بدون نیاز به نصب به لینک درج شده مراجعه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.