مدیاتک در سال 2021 نیز در جایگاه اول بازار تراشه قرار دارد

شرکت تجزيه و تحلیل counterpoint پیش بینی می کند که تولیدکنندگان تراشه مانند مدیاتک و کوالکام همچنان رهبران بازار فروش تراشه هستند. همچنین این شرکت اعلام کرده هست که بر اساس محاسبات وی، مدیاتک با کسب 37 درصد سهام بازار می تواند در جایگاه نخست باقی بماند. از طرفی همچنان کوالکام در بخش فناوری 5G اول می باشد. همراه چیکاو باشید.

شرکت مدیاتک در بخش عرضه RFIC ها (مدار های مجتمع فرکانس رادیویی) دارای محدودیت هایی است. به همین دلیل انتظار می رود که بتواند توسط کارخانه سامسونگ در تگزاس، نسبت به کوالکام برتری کسب کند. با توجه به آمار پایین تراشه های 5 نانومتری و عدم استفاده مدیاتک از آن، این مورد به عنوان یک مزیت برای کوالکام به حساب نمی آید. 

براساس آمار یقینا بازنده اصلی رقابت HiSilicon می باشد،به این دلیل که سهم خود در بین ۵ شرکت اصلی تولید تراشه را از دست داده و شرکت چینی Unisoc با تولید تراشه های ارزان قیمت و اقتصادی جایگزین آن می شود. 

به اعتقاد کارشناسان و تحلیلگران، به دلیل رشد روز افزون و تغییرات موجود در بازار 5G، کوالکام می تواند با رفع کلی مشکلات کمبود تراشه، در نیمه دوم سال 2021 با قدرت به بازار پردازنده های اختصاصی 5G باز گردد. با توجه به نزدیک شدن سهم سه شرکت اول به یکدیگر رقابت سخت و تنگاتنگ می شود. همانطور که میدانید در حال حاضر از هر 10 گوشی موجود در بازار، 9 عدد از آنها از پردازنده 5G کوالکام، اپل یا مدیاتک بهره می برند، در نتیجه این سه کمپانی، سایر رقبای خود را مانند سامسونگ، و تراشه اختصاصی این شرکت یعنی اگزینوس، را از میدان رقابت خارج می کنند.

منبع gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.