گوشی‌ های پرچم‌دار سونی  Xperia 1 III و Xperia 5 III معرفی شدند

گوشی های پرچمدار جدید سونی با نام های اکسپریا وان مارک 3 و اکسپریا 5 مارک 3  رونمایی شدند. همراه چیکاو باشید.

این گوشی های رده بالای سونی به لنز تله‌فوتوی تغییرپذیر و پردازنده‌ی اسنپدراگون 888 مجهز شده اند. کارکرد دوربین تغییر پذیر تله فوتو به گونه ای است که در حالات مختلف فاصله کانونی آن بین 70 میلی متر تا 150 میلی متر جا به جا می شود. برای ترجمه این دو حالت به ترتیب بزرگ‌نمایی اپتیکال حدودا ۲٫۹ برابری و ۴٫۴ برابری به کار برده می شود. دوربین تله‌فوتوی اکسپریا وان مارک 3 و اکسپریا 5 مارک 3 با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی 1/2.9 اینچی، به همراه دیافراگم f/2.3 یا f/2.8 و بزرگ‌نمایی دیجیتال لنزی 300 میلی متر ارائه می شوند. 

دوربین اصلی به کارگرفته شده در این دو دستگاه از نوع حسگر ۱۲ مگاپیکسلی 1/1.7 اینچی می باشد که به همراه لنزی با دیافراگم f/1.7 و سیستم لرزش‌گیر اپتیکال تصویر در محفظه دوربین قرار گرفته اند. همچنین دوربین فوق عریض با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی 1/2.6 اینچی و لنزی با دیافراگم f/2.2، سیستم فوکوس گوشی را تشکیل می دهد. 

به نقل از GSMArena، سری اکسپریا 5 مناسب افرادی طراحی شده است که همان تجربه‌ی کاربری اکسپریا وان را دوست دارند اما به دنبال گوشی جمع و جور تری می باشند.

با وجود شباهت های زیادی که بین این دو دستگاه وجود دارد اما طراحی صفحه نمایش متفاوتی دارند. Xperia 1 III با صفحه نمایش ۶٫۵ اینچ 4K OLED با نسبت تصویر سینمایی ۲۱:۹، نرخ نوسازی 120 هرتز و قابلیت پشتیبانی از HDR طراحی شده است در حالی که نمایشگر فول HD گوشی  Xperia 5 III در اندازه 6.1 اینچ از نوع OLED بوده و به همراه صفحه‌نمایشی ۲۱:۹ و پشتیبانی از HDR ارائه می شود. از دیور تفاوت های اساسی این دو دستگاه می توان به محافظ پنل پشتی و جلویی آنها با یکدیگر اشاره کرد. به این صورت که شیشه محافظ صفحه نمایش اکسپریا وان مارک 3 از نوع شیشه‌ی گوریلا گلس ویکتوس و پنل پشتی آن از نوع گوریلا گلس 6 بوده، در حالی است که، در اکسپریا 5 مارک 3 در پنل جلویی و پشتی محافظ گوریلا گلس 6 دیده می شود.

گوشی های پرچمدار جدید سونی با پردازنده اسنپدراگون 888 کوالکام در دسترس کاربران قرار می گیرند. اکسپریا وان مارک 3، ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم به‌ همراه ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی را فراهم می آورد. همچنین اکسپریا 5 مارک 3 رم 8 گیگابایتی به همراه فضای ذخیره سازی 128 یا 256 گیگابایت را به ارمغان می آورد.

باتری های به کار گرفته شده در این دو پرچمدار با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت و پشتیبانی از شارژ سریع 30 واتی در نظر گرفته شده اند. درصد شارژ باتری به کمک فناوری شارژ سریع 30 واتی در نیم ساعت از صفر به 50 درصد افزایش می یابد. همچنین در اکسپریا وان مارک 3 فناوری شارژر بی سیم نیز به چشم می خورد.

از جمله قابلیت های جالب گوشی های رده بالای سونی 2021 می توان به بهره مندی این دستگاه ها به اسپیکر استریوی قدرتمند به‌همراه کاهش موشن‌بلور ۲۴۰ هرتز، افزایش‌دهنده‌ی Low Gamma و سیستم اکولایزر صدا  اشاره کرد که تجربه کاربری بازی با این محصولات را بهبود بخشیده است.

 دو پرچمدار جدید سونی به لطف بهره مندی از گواهی IP65 و IP68 در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم هستند.

در نهایت گفته شده است که، اکسپریا وان مارک 3 در رنگ‌های مشکی یخی، خاکستری یخی و بنفش یخی راهی بازار می شود. همچنین اکسپریا 5 مارک 3 در سه رنگ مشکی، سبز و صورتی عرضه خواهد شد. این دو گوشی در آغاز تابستان سال جاری روانه بازار فروش می شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.