کلاب هاوس هک شد؛ انتشار اطلاعات 1.3 میلیون کاربر

هکر ها پس از حمله به کلاب هاوس اطلاعات خصوصی 1.3 میلیون کاربر این شبکه اجتماعی را روی یک انجمن گفت و گوی هکری منتشر کردند. شبکه اجتماعی کلاب هاوس که از ماه مارس 2020 شروع به فعالیت کرده است هم اکنون از طریق دعوت نامه برای کاربران ios در دسترس می باشد. این سرویس به کاربران خود امکان ساخت اتاق های گفت و گو برای صحبت کردن در زمینه مسائل مختلف را می دهد. همراه چیکاو باشید.

اطلاعات سرقت شده شامل داده‌های شخصی افراد از جمله نام واقعی، نام نمایشی، آدرس توییتر، آدرس اینستاگرام، تاریخ ساخت حساب کاربری و آدرس تصویر فرد می باشد.

به نقل از وب‌سایت CyberNews، در یک فروم هکری که به تازگی منتشر شده است، اطلاعات پایگاه داده SQL مربوط به کاربران شبکه اجتماعی کلاب هاوس به صورت رایگان منتشر شده است. این کمپانی هنوز پاسخی به سوالات رسانه ها نداده است و مشخص نیست که از این سرقت اینترنتی اطلاع داشته اند یا خیر.

قبل از هک شدن برنامه کلاب هاوس گروهی از هکر ها اقدام به سرقت اطلاعات کاربران فعال در لینکدین کردند. پیش از این نیز اطلاعات کاربران فیس بوک به صورت رایگان در فضای اینترنت منتشر شد

اطلاعات سرقت شده از کلاب هاوس توسط هکر ها امکان کلاهبرداری های مختلفی را به آنها می دهد.

لازم به توضیح است که پایگاه داده سرقت شده توسط هکر ها شامل آیدی، نام، آدرس تصویر پروفایل، نام کاربری، آدرس صفحه توییتر و اینستاگرام، همچنین تعداد دنبال‌کنندگان و دنبال‌شوندگان، تاریخ ساخت اکانت و نام فردی می‌شود که این کاربر را به کلاب هاوس دعوت کرده است.

چنانچه در کلاب هاوس اکانت دارید، برای مشخص شدن اینکه آیا اطلاعات شما نیز توسط هکر ها فاش شده است یا خیر، ایمیل خود را در این صفحه، وارد کنید. در صورتی که حساب کاربری شما فاش شده است، پسورد خود را تغییر دهید. همچنین بهتر است که از سیستم‌های احراز هویت دو-مرحله‌ای (۲FA) استفاده کنید. در آخر اینکه مراقب پیام هایی احتمالی که از کاربران ناشناس دریافت می کنید، باشید.

منبع cybernews
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.