شبکه اجتماعی فیسبوک هک شد

یک هکر بعد از هک کردن شبکه اجتماعی فیس بوک اطلاعات بیش از 500 میلیون کاربر فیسبوک را به طور رایگان منتشر کرده است. اطلاعات منتشر شده از کاربران فیسبوک شامل شماره تلفن ها، آدرس ها و محل سکونت، تاریخ تولد، آدرس های ایمیل و … می باشد. همراه چیکاو باشید.

این اولین بار نیست که اطلاعات شخصی کاربران فیس بوک هک شده و در فضای اینترنت قرار می گیرد. به عنوان مثال در سال 2020 نیز مشخص شد که اطلاعات حریم خصوصی میلیون ها کاربر غیر فعال فیسبوک در اختیار هزاران توسعه دهنده قرار گرفته است.

با این وجود اگر شما هم در پیام رسان فیسبوک حساب کاربری دارید کلیه اطلاعات شخصی شما از جمله شماره تلفن ها، شناسه های فیس بوک، نام کامل، مکان ها و آدرس محل زندگی، تاریخ تولد و در بعضی موارد آدرس ایمیل و… در فضای اینترنت منتشر شده است و این اصلا خبر خوبی برای کاربران و این شرکت بزرگ مارک زاکربرگ نمی باشد.

مارک زاکربرگ و شرکتش هنوز واکنشی به انتشار اطلاعات حریم خصوصی کاربران خود نشان نداده اند. در ماه های گذشته چندین بار شرکت های فیسبوک و گوگل به نقص حریم خصوصی کاربران خود محکوم شده بودند اما مدیران این شرکت ها این ادعا را رد کرده بودند. اکنون اختلاف بین فیسبوک و اپل قابل درک تر می باشد. زمانی که تیم کوک به شدت خواستار اصلاح سیاست های شرکت مارک زاکربرگ بودند و درخواست تغییر سیاست های حفاظت از حریم خصوصی کاربران فیسبوک را داشتند، خیلی از افراد و گروه ها حرف های این تیم را به کار های تبلیغاتی متهم کردند.

منبع 9to5mac
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.