شبکه اجتماعی لینکدین هک شد

در حالی که کمتر از یک هفته از خبر هک شدن شبکه اجتماعی فیس بوک می گذرد، شبکه اجتماعی لینکدین (Linkedin) نیز هک شد. اما این بار هکر ها اطلاعات سرقت شده 500 میلیون کاربر را در فضای اینترنت برای فروش قرار داده و آن را به صورت رایگان منتشر نکرده اند. همراه چیکاو باشید.

چند روز پیش بود که شبکه اجتماعی فیس بوک هک شد و اطلاعات 500 میلیون کاربر آن به صورت رایگان در فضای اینترنت قرار گرفت. اکنون شبکه اجتماعی لینکدین نیز هک شده است. مجموعه اطلاعاتی که هکر ها توانسته اند از برنامه لینکدین استخراج کنند شامل آدرس ایمیل، شماره تلفن، اطلاعات محل کار، نام کامل، شناسه حساب کاربری، لینک های دیگر شبکه های اجتماعی و جزئیات جنسیت کاربران می باشد. گفته شده است که داده های سرقت شده از لینکدین توسط یک فرد ناشناس در انجمن هکر ها به فروش رسیده است.

براساس گزارش منتشر شده از theverge، هکر ها برای نمونه اطلاعات بیش از دو میلیون کاربر لینکدین را منتشر کرده اند. هکر ها این اطلاعات را به ازای مبلغی بیت کوین به کسانی که متقاضی باشند می فروشند.

براساس اعلام رسمی وب سایت LinkedIn، این شبکه اجتماعی بیش از 740 میلیون کاربر فعال دارد. در نتیجه هکر ها اطلاعات دو سوم افراد را سرقت کرده اند. خبر هک لینکدین را ابتدا سایبرنیوز گزارش کرد، سپس لینکدین این خبر را تایید کرد.

در متن اصلی بیانیه منتشر شده این شبکه اجتماعی دیده می شود که، این تیم به صورت پیوسته در حال پیگیری موضوع پیش آمده هستند. به نظر می رسد که بخشی از اطلاعاتی که از سرور ها استخراج و سرقت شده هم اکنون در حال فروش در فضای اینترنت می باشد. موضوع پیش آمده خلاف مقررات این شبکه اجتماعی بوده و حتما پیگیری می شود. همچنین اطلاعاتی که از کاربران سرقت شده شامل شماره تلفن ها، ایمیل، اطلاعات محل کار و حتی لینک های اکانت های کاربران در شبکه اجتماعی دیگر می باشد.

این پلتفرم که در سال 2003 میلادی راه اندازی شد،تمرکز خود را در زمینه کسب و کار و تجارب کاربری معطوف کرده بود. این شبکه اشتغال محور آمریکایی از طریق وب سایت و برنامه های تلفن همراه فعالیت می کند. شرکت مایکروسافت در سال 2016 اقدام به خرید این پلتفرم کرد و هم اکنون نیز لینکدین از زیر مجموعه های مایکروسافت می باشد.

منبع theverge
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.