مالک فیسبوک از پیام رسان سیگنال استفاده می کند!

در میان اطلاعات 533 میلیون کاربر فیسبوک که اخیرا افشا شده است حتی اطلاعات مارک زاکربرگ مالک فیسبوک نیز مشاهده می شود. این اطلاعات شامل اطلاعات شخصی کاربران از جمله شماره تلفن، آدرس و شناسه شخصی آنها بود. نام، شماره تلفن، محل سکونت، وضعیت تاهل تاریخ تولد و شناسه کاربری فیسبوک به بیرون درز کرده است. یک محقق امنیتی توانست شماره تلفن مارک زاکربرگ را شناسایی کند. جالب اینجاست که خود مدیر عامل فیسبوک از پیام رسان سیگنال استفاده می کند، Signal یک برنامه پیام رسان است که یکی از بزرگترین رقبای WhatsApp محسوب می شود. همراه چیکاو باشید.

مارک زاکربرگ در پیام رسان سیگنال حضور دارد!

باز هم یک رویداد دیگر، مارک زاکربرگ از یک برنامه پیام رسان دارای رمزنگاری انتها به انتها که حتما هم متعلق به فیسبوک است! استفاده می کند و به حریم خصوصی خود احترام می گذارد:

شمار تلفن مارک زاکربرگ که لو رفته است که در بستر اینترنت می توان آن را مشاهده نمود.

– دیو واکر (Daviey) 4 آوریل 2021

استفاده مالک فیسبوک از سیگنال

به گفته این محقق امنیتی، مارک زاکربرگ برای محافظت از حریم شخصی خود از پیام رسان سیگنال استفاده می کند. وی همچنین مشخصات حساب کاربری زاکربرگ در سیگنال را در توییتر خود ارسال کرد. این خبر در حالی  منتشر می شود که واتساپ درگیر حواشی زیادی شده است. از جمله اینکه عدم موافقت کاربران با سیاست جدید حفظ حریم خصوصی واتساپ موجب عدم امکان استفاده آنها از واتساپ خواهد شد. از طرفی هم فیسبوک به کاربران واتساپ اطمینان می دهد که این برنامه از برنامه هایی مانند تلگرام و سیگنال امن تر است:

در طول این مدت، ما متوجه شدیم که برخی از کاربران به دنبال بررسی پیام رسان های دیگر هستند. برخی از رقبای ما ادعا می کنند که نمی توانند پیام های کاربران را ببینند.  اگر برنامه ای به طور پیش فرض رمزنگاری انتها به انتها را ارائه نمی دهد، به این معنی است که آنها می توانند پیام های شما را مشاهده کنند. سازندگان دیگر می گویند که برنامه های آنها بهتر هستند زیرا آنها  اطلاعات کمی نسبت به واتساپ دارند. اعتقاد ما بر این است که کاربران به دنبال امنیت برنامه های پیام رسان هستند. ما تلاش می کنیم تصمیمات خود را متفکرانه بگیریم و همچنان به توسعه روش های جدید برای انجام این مسئولیت بزرگ هستیم.

این در حالیست که همه ما می دانیم که اطلاعات 533 میلیون کاربر فیسبوک به بیرون درز کرده است. این چگونه امنیتی است؟ واضح است که حتی مارک زاکربرگ برای حفظ حریم شخصی خود از پیام رسان سیگنال استفاده می کند. Signal رمزنگاری انتها به انتها را ارائه می دهد تا هیچ کس دیگری نتواند چت های شما را بخواند. این امر باعث امنیت بیشتر این پیام رسان می شود. حتی ایلان ماسک در توییت خود سیگنال را توصیه کرده است. آیا بعد از 15 ماه می به یک پیام رسان دیگری کوچ می کنید یا اینکه در WhatsApp باقی می مانید؟

منبع gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.