دادگاه به نفع شیائومی رای داد؛ شیائومی از تحریم در امان ماند

قاضی فدرال آمریکا در دادگاهی اعلام کرد که موقتاً تحریم های آمریکا علیه کمپانی چینی شیائومی لغو می شود. بنابراین سرمایه گذاران آمریکایی که سهامداران شیائومی هستند اجباری برای واگذاری سهام خود ندارند. همراه چیکاو باشید.

همانطور که می دانید، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، به بهانه همکاری هشت شرکت چینی با ارتش این کشور، این کمپانی ها را تحریم کردند که شیائومی هم جزء همین گروه بود که به لیست سیاه وزارت دفاع اعلام شد. با این تصمیم سهامداران آمریکایی شیائومی مجبور بودند که تا یک تاریخ مشخص سهام خود را بفروشند. قرار بود که محدودیت ها از چند روز آینده اعلام شود. اکنون که به طور موقت، اجرای تحریم شیائومی توسط آمریکا لغو شده است، سهامداران مجبور نیستند سهام خود را بفروش برسانند.

شیائومی نیز بعد از انتشار این خبر واکنش‌ نشان داده و ضمن رد همکاری خود با ارتش چین، شکایتی را در واشنگتن علیه دولت آمریکا تنظیم کرده است به منظور اینکه از لیست سیاه خارج شود. شیائومی در این شکایت اقدام انجام شده توسط دولت واشنگتن را غیر قانونی و خلاف قانون اساسی دانسته و اعلام کرده است که ارتش چین این کمپانی را کنترل نمی کند.

بیشتر بخوانید: چرا شیائومی تحریم شد؟

چند روز پیش، بعد از دریافت یک جایزه دولتی از سوی مدیر عامل شیائومی و همچنین سرمایه گذاری گسترده این کمپانی در فناوری های پیشرفته از جمله هوش مصنوعی و فناوری 5G این شرکت در لیست سیاه آمریکا قرار گرفته است.

رودلف کنتراس، قاضی فدرال آمریکا، پس از دادگاه برگزار شده اعلام کرد که  بر اساس رای دادگاه پرونده دلایل کافی برای تایید در خطر افتادن امنیت ملی ندارد. بر این اساس سهامداران آمریکایی می توانند سهام شرکت شیائومی خود را نگهدارند و محدودیتی برای سرمایه گذاری نخواهند داشت.

بعد از انتشار این خبر وزارت آمریکا واکنشی نشان نداده است. اما سخنگوی شیائومی ضمن استقبال از این خبر اعلام کرده است که: «شیائومی می‌خواهد از دادگاه درخواست کند که چنین موضوعی را غیرقانونی اعلام کند و بطور دائمی نامگذاری آن به عنوان یک شرکت ارتش چین را حذف کند.»

باید منتظر بمانیم تا نتیجه دادخواست شیائومی مشخص شود تا ببینیم می تواند به درخواست خود رسیده و به طور دائم از لیست سیاه آمریکا پاک شود یا سرگذشتی مشابه کمپانی هوآوی برای این شرکت رقم می خورد.

منبع reuters
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.