افزایش 14.7 درصدی فروش تبلت در سال 2020 در بازار هند

شرکت داده بین الملل ( IDC ) از افزایش 14.7 درصدی فروش تبلت در بازار هندوستان در سال 2020 خبر­می­دهد. به گزارش IDC در این بازه زمانی حدود 2.8 میلیون دستگاه تبلت در بازار هند به ­فروش رسیده­ است. افزایش تقاضا­ی تبلت در بازار هند بیشتر متوجه دیوایس­هایی با قیمت حداکثر 200 دلار بوده است. و بیش از 50 درصد تبلت­های فروخته شده در رنج قیمتی کمتر از 200 دلار بوده­اند. احتمال می­رود که یکی از دلایل افزایش تقاضا برای خرید تبلت به دلیل آموزش­های مجازی و آنلاین به علت شیوع ویروس کوئید 19 و قرنطینه باشد. همراه چیکاو باشید.

اگر 2.8 میلیون تبلتی که در سال 2020 در بازار هند به فروش رسیده است را بر اساس برند آنها تفکیک کنیم به آمار و اطلاعاتی جالبی خواهیم­ رسید.

طبق آمار­های موجود در IDC تبلت­های لنوو با وجود افت 15 درصدی در فروش هنوز هم به عنوان برند پیشتاز در بازار تبلت هند می­باشند. فروش تبلت­های سامسونگ در بازار هند رشد 17.5 درصدی داشته و توانسته است بعد از برند لنوو در جایگاه دوم فروش قرار بگیرد. سهم بازار آیپد در سال 2020 تقریبا مشابه با سال 2019 بوده است و با افت کمی مواجه شده است.

برند iBall با افت 70 درصدی میزان فروش در بازار هند روبرو شده است. میزان فروش تبلت­های iBall در سال 2019 در جایگاه سوم یعنی بعد از تبلت­های لنوو و سامسونگ بوده­است. دلیل اصلی افت برند iBall در بازار فروش تبلت­های هند در سال 2020، به دلیل مشکلات این کمپانی با تامین کنندگان می­باشد که باعث روی­گردانی کاربران هندی از این برند شده است. میزان فروش برند هواوی در سال 2020 سه برابر شده است. هم اکنون این برند چینی در جایگاه پنجم قرار دارد.

طبق آمار گفته­ شده، کاربران در بازار هند بیشتر به دنبال خرید تبلت­های با قیمت مناسب تر برای آموزش بوده­اند اما به گزارش ICD بخش فروش تبلت­های با قیمت بیشتر از 300 دلار نیز با رشد چشم­گیری داشته است. میزان تقاضا برای تبلت­های با قیمت بیشتر از 300 دلار حدود 72.3 درصد افزایش داشته است. پرفروش ترین تبلت­های بازار هند در این رنج قیمتی به نقل از ICD، گلکسی تب اس 6 لایت و آیپد 10.2 بوده­اند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 نظرات
  1. اسلامی نژاد می گوید

    افزایش فروش تبلت در یک سال اخیر بخاطر کرونا ویروس و آموزش های مجازی و دور کاری ها بوده علاوه بر هند در همه جا افزایش داشته

  2. حمیده جعفری می گوید

    ببخشید گوشی های تاشو رو هم معرفی کنید از سامسونگ تبلت خیلی بزرگه
    پیشاپیش سپاس

    1. چیکاو می گوید

      با سلام و احترام
      به مقاله زیر مراجعه کنید دوست عزیز.
      جدیدترین گوشی تاشو سامسونگ، گلکسی زد فولد 2