چگونه اکانت فیسبوک خود را برای همیشه پاک کنیم؟

فیسبوک، یک شبکه اجتماعی محبوب و پرطرفدار است که در سال 2004 ایجاد شد. مارک زاکربرگ مالک و موسس این سرویس شبکه اجتماع محبوب است. کاربران زیادی در سراسر دنیا از جمله در کشور ما عضو این شبکه اجتماعی هستند و با آن اقدام به اشتراک گذاری اطلاعات با دیگر افراد و دوستان خود می‌نمایند. اما با این حال ممکن است کاربران فیسبوک مانند هر شبکه آنلاین اجتماعی دیگری، بخواهند که حساب کاربری خود را حذف کنند و یا به اصطلاح دیلیت اکانت کنند. از این رو ما در این مقاله به مبحث دیلیت اکانت فیسبوک و اموزش ديليت اكانت فيس بوک به طور کامل و مرحله به مرحله پرداخته‌ایم. همراه چیکاو باشید.

بنابراین اگر شما هم قصد دارید که ديليت اكانت فيس بوک با گوشي خود را انجام دهید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید. با مطالعه این مقاله هم از نحوه ديليت اكانت فيسبوک مطلع خواهید شد و هم اطلاعات مفید دیگری را در ارتباط با این شبکه اجتماعی محبوب به دست خواهید آورد.

آموزش جامه حذف حساب فیسبوک - چیکاو

نحوه ديليت اكانت فيس بوک کارهایی که باید قبل از آن انجام دهید

قبل از ديليت اكانت فيسبوک از گوگل و یا از گوشی خود، باید اقداماتی را انجام دهید که این کارها و اقدامات به شرح زیر است:

1. به دوستان خود بگویید که از Facebook خارج می شوید.

2. مطمئناً ایرادی نخواهد داشت که به دوستان خود پیام مودبانه ارسال کنید و به آنها اطلاع دهید که دیگر از طریق فیسبوک در دسترس نخواهید بود و قصد دیلیت اکانت فیسبوک خود را دارید.

3. همه اعلان های فیس بوک را غیرفعال کنید.

به تنظیمات اعلانات فیس بوک بروید، گزینه ویرایش را که در کنار اعلان‌ها قرار دارد (ایمیل، تلفن همراه، پیام کوتاه، فیس بوک و غیره) کلیک کنید و همه هشدارهای ذکر شده را غیرفعال کنید.

4. از دریافت ایمیل از طرف فیسبوک انصراف دهید.

5. برنامه هایی را که شما را به طور ناخواسته به فیسبوک وارد می‌کند، حذف کنید.

دو هفته طول می کشد تا درخواست حذف حساب معلق شما انجام شود. اگر در این بازه زمانی وارد فیسبوک خود شوید، به طور خودکار بازگردانده می شوید. توصیه می شود برای جلوگیری از فعال سازی مجدد ناخواسته حساب کاربری خود، از همه دستگاه ها و برنامه های خود که از Facebook استفاده می کنند خارج شوید.

برای اینکار به قسمت Security Facebook در کامپیوتر خود بروید و سپس روی قسمت Where You’re Logged in (ورود به سیستم) کلیک کنید.

شما باید لیستی از مکان ها، برنامه ها و دستگاه هایی را که در حال حاضر از حساب فیس بوک شما استفاده می کنند، به زیرمجموعه های مختلف تقسیم کنید. زیر بخشهای جداگانه را باز کنید و سپس روی End Activity در کنار هر مورد کلیک کنید تا در تمام آن دستگاه‌ها و برنامه‌ها از حساب فیسبوک خود خارج شوید.

روی نام حساب خود ضربه بزنید و سپس دکمه Delete Account را در پایین فشار دهید. با این کار اعتبار حساب Facebook شما از یک دستگاه iOS برداشته می شود اما حذف کامل حساب شما انجام نمی‌گیرد.

6.اطلاعات خود را از فیس بوک دانلود کنید.

قبل از ارسال درخواست دیلیت اکانت فیسبوک خود، به شما توصیه می شود نسخه ای از اطلاعات خود را از Facebook دانلود کنید. برای دانلود داده های Facebook خود در کامپیوتر، موارد زیر را انجام دهید:

مرحله 1: با ورود به فیس بوک در کامپیوتر خود به تنظیمات حساب Facebook بروید. برای اینکار در سمت راست بالای صفحه Facebook کلیک کرده و تنظیمات را انتخاب کنید.

مرحله 2: روی بخش عمومی در ستون سمت چپ کلیک کنید.

مرحله 3: یک پیوند با نام “بارگیری یک کپی از داده های Facebook خود” در زیر تنظیمات حساب عمومی وجود دارد. روی آن کلیک کنید و به یک صفحه وب تأیید منتقل خواهید شد.

دانلود اطلاعات از فیسبوک - چیکاو

مرحله 4: در اینجا، برای ادامه دیلیت اکانت فیسبوک روی دکمه ای با عنوان Start My Archive کلیک کنید.

دیلیت اکانت فیسبوک - چیکاو

نحوه حذف دائمی و ديليت اكانت فيسبوک فارسي

حال برای حذف دائمی حساب فیسبوک خود و یا برای همان دیلیت اکانت فیسبوک خود چه کاری باید انجام دهید؟ چگونه فيسبوک را ديليت اكانت كنيم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که این شبکه اجتماعی یک گزینه برای دیلیت اکانت فیسبوک به صورت فوری و سریع را ندارد. این شبکه اجتماعی فاقد یک سوئیچ برای حذف فوری حساب است.

شما برای دیلیت اکانت فیسبوک باید فرایند طولانی و شاید کمی خسته کننده را طی کنید. یعنی شما باید درخواست حذف حساب کاربری خود را برای فیسبوک ارسال کنید.
پس از تأیید ارسال شما و سپری شدن 14 روز، دیلیت اکانت فیسبوک انجام شده و حساب شما برای همیشه از سرورهای فیس بوک پاک می شود. ضمن اینکه گزینه ای برای بازیابی و برگرداندن حساب حذف شده وجود نخواهد داشت.

پس از حذف حساب کاربری به صورت دائمی و دیلیت اکانت فیسبوک، هیچ کس نمی تواند دیگر آن حساب را در فیسبوک مشاهده کند.

اگر از حذف و دیلیت اکانت فیسبوک خود مطمئن هستید، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: وارد فیس بوک در کامپیوتر خود شوید.

مرحله 2: برای دیلیت اکانت فیسبوک این پیوند را دنبال کنید. یک اعلان ظاهر می شود، به شما هشدار می دهد که Facebook قادر به فعال سازی مجدد حساب یا بازیابی هیچ یک از مطالب یا اطلاعاتی که اضافه کرده اید، نیست.

نحوه حذف دائمی اكانت فيسبوک

مرحله 3: برای ادامه روی دکمه آبی با عنوان Delete My Account کلیک کنید.

مرحله 4: یک پنجره بازشو جدید به شما فرصتی می دهد تا نظر خود را تغییر دهید، و از شما می پرسد “شما از حذف دائمی فیسبوک خود مطمئن هستید؟”.

اگر کاملاً مطمئن هستید که دیگر به حساب Facebook خود احتیاج نخواهید داشت، رمز ورود و عبارت امنیتی خود را وارد کنید، سپس روی تأیید کلیک کنید.

نحوه ديليت اكانت فيسبوک فارسي - چیکاو

مرحله 5: به نظر می رسد پیامی مبنی بر تأیید حذف حساب به شما نشان داده می‌شود. درصورتی که تصمیم خود را تغییر دهید و از دیلیت اکانت فیسبوک خود پشیمان شده باشید، فیسبوک فرصتی دیگر برای بازگرداندن تصمیم خود به شما را می دهد.

در این پیام آمده است: “حساب شما از سایت غیرفعال شده است و در مدت 14 روز بعد برای همیشه حذف خواهد شد.” در صورت تمایل، ایمیل خود را برای دریافت پیامی با عنوان “تاییدیه حذف” وارد کنید. که در این حالت ایمیلی برای شما از طرف فیسبوک ارسال می‌شود، تا تایید حذف و یا لغو حذف و دیلیت اکانت فیسبوک شما را مجددا از شما دریافت کند.

مرحله 6: فراموش نکنید که حافظه پنهان و کوکی ها را برای هر مرورگری که به Facebook وارد شده است، در همه دستگاه ها حذف کنید، زیرا این حافظه‌های پنهان ممکن است به طور ناخواسته موجب فعال سازی حساب شما شود.

اگر از iCloud Keychain استفاده می کنید، گذرواژه های ذخیره شده Facebook را از تنظیمات گذرواژه ها حذف کنید. اگر از مرورگرهای دیگری استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که اعتبارنامه ذخیره شده Facebook را نیز حذف کنید.

مهم: ورود به سیستم حساب خود در طول حذف 14 روزه به طور خودکار درخواست دیلیت اکانت شما را لغو می کند و حساب را دوباره فعال می کند. درواقع از شما می خواهد حذف یا لغو حذف یا تأیید حذف را انجام دهید.

هنگامی که فیس بوک، حساب شما را به طور دائمی حذف کرد؛ دیگر نمی توانید آن را پس بگیرید یا هر چیزی را که به آن اضافه کرده اید بازیابی کنید. با گذشت 14 روز، حذف هر آنچه را که در فیسبوک ارسال کرده اید و حذف سایر اطلاعات ذخیره شده در سیستم های پشتیبان فیس بوک، 90 روز طول می کشد.

این شرکت اذعان می کند: “وقتی که ما این اطلاعات را حذف می کنیم، برای افراد دیگر که از فیسبوک استفاده می کنند نیز غیرقابل دسترسی است.”

چه اطلاعاتی پس از دیلیت اکانت فیسبوک باقی می ماند؟

پس از دیلیت اکانت فیسبوک هر اطلاعاتی که در حساب شما ذخیره شده باشد، در سرورها باقی می ماند. به عنوان مثال، ممکن است حتی پس از پاک شدن حساب شما و ديليت اكانت در فيسبوک، دوستان شما هنوز پیام هایی از شما داشته باشند. علاوه بر این، برخی کارهایی که در فیس بوک انجام می دهید، مانند سوابق ثبت، به دلایل فنی در پایگاه داده و بایگانی فیس بوک باقی می ماند.

بایگانی فیس بوک من شامل چه مواردی است؟

بایگانی فیس بوک شما حاوی نسخه هایی از داده های شما است، از جمله:

  • اطلاعات جدول زمانی
  • پیام هایی که در چت ها رد و بدل کرده اید
  • پست ها، عکس ها و فیلم هایی که به اشتراک گذاشته اید
  • هر چیزی از قسمت اطلاعات نمایه شما
  • داده های دیگر

همچنین شامل اطلاعات دیگری است که در حساب فیس بوک و گزارش فعالیت شما در دسترس شما است، از جمله داده هایی که خودتان ایجاد نکرده اید مانند تبلیغاتی که روی آنها کلیک کرده اید، آدرس های IP ثبت شده و موارد دیگر.

هر محتوایی که قبلاً از Facebook حذف کرده باشید در بایگانی وارد نمی شود.

این شرکت هشدار می دهد: “ما دسته های مختلف داده را برای دوره های زمانی مختلف ذخیره می کنیم، بنابراین ممکن است از زمان عضویت در فیس بوک همه داده های خود را پیدا نکنید.”

در این مقاله‌ی آموزش ديليت اكانت فيسبوک سعی کردیم که روش ديليت اكانت فيس بوک را به زبان ساده بیان کنیم. اما با این حال در صورت داشتن سوال و یا راهنمایی‌های بیشتر در مورد طريقه ديليت اكانت فيس بوک، می‌توانید از بخش کامنت‌ها آنها را با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

36 نظرات
  1. 098yt می گوید

    آموزش دیلیت اکانت فیسبوک فارسی رو هم بگید

    1. چیکاو می گوید

      با سلام و احترام
      داخل همین مقاله به طور کامل گفته شده است.

    2. سیروس دانایی فرد می گوید

      پس اینجا چی گفتن؟!
      سوالایی میپرسید ها
      حاضرید کامنت بذارید مناظر پاسخ بمونید اما مقاله رو مطالعه نکنید ?

      1. Mohammad taha می گوید

        حالا شما اروم باشید دیلیت اکانت فیسبوک رو انجام بدید ?

  2. علی می گوید

    چجوری میشه اعلان های فیسبوک رو غیر فعال کرد؟

    1. Mohaddes می گوید

      داخل مقاله نوشته بود که

  3. نجمه ذاکری می گوید

    گود بای فیسبوک

  4. 7722ه می گوید

    امنیت پیام رسان های داخلی از فیسبوک بیشتر شده ? منکه اکانت فیسبوک رو پاک میکنم به طور دائم

  5. اردلان می گوید

    بعد از دیلیت اکانت فیسبوک میشه اکانت رو برگردوند؟ من 6 ماه پیش دیلیت کردم الان باید اکانت جدید بسازم یا اکانت قبلیم بار می گرده؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      بعد از 6 ماه امکان بازگردانی نیست. باید اکانت جدید بسازید.

  6. انصاریان می گوید

    سلام من دو روز پیش فیسبوکم رو دیلیت اکانت کردم الان وارد اکانتم شوم دوباره فعال شدش ک ?

  7. طاهریان می گوید

    ببخشید من چجوری میتونم اعلان های فیسبوک رو غیر فعال کنم؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      برای غیرفعال کردن اعلان های فیسبوک به تنظیمات اعلانات فیس بوک بروید، گزینه ویرایش را که در کنار اعلان‌ها قرار دارد (ایمیل، فیس بوک و …) انتخاب کنید و همه هشدارها را غیرفعال کنید.

  8. مهتاب می گوید

    موسس فیسبوک چه کسی است؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      مارک زاکربرگ

    2. نعمتیان می گوید

      سوال تاریخ خارجیا همینه ? مارک زاکربرگ که بود و چه کرد؟

  9. اردلان می گوید

    عالی

  10. زهرا هستم می گوید

    لطفا آموزش دیلیت اکانت توییتر رو بگید

    1. چیکاو می گوید
  11. علیرضا می گوید

    قبل از دیلیت اکانت فیسبوک باید چیکار کنم؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام دوست عزیز
      همین مقاله رو مطالعه کنید .

  12. مختار صداقت پیشه می گوید

    از فیسبوک سردر نمی آورم ترجیح میدم اکانت فیسبوک را حذف کنم

    1. پاشایی می گوید

      منم فیسبوک و توییتر نصب کردم اصلا نتونستم باهاشون ارتباط برقرار کنم و قصد دارم جفتشون رو حذف کنم

  13. سپهر می گوید

    عالی

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از اینکه مقاله ” آموزش دیلیت اکانت فیسبوک ” برای شما مفیده بوده است خوشحالیم . موفق و پیروز باشید .

  14. عظیم طاهریان می گوید

    چه اطلاعاتی بعد از دیلیت اکانت فیسبوک باقی می ماند و چه اطلاعاتی حذف می شود؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام
      داخل مقاله به طور کامل توضیح دادیم دوست عزیز .

  15. Malina می گوید

    فایل هایی که در فیسبوک ارسال کردم بعد از دیلیت اکانت چند روز طول میکشه تا حذف بشه؟ اخه من اکانت فیسبوکم رو 2 روز پیش پاک کردم اما اطلاعاتم هنوز هست…

    1. چیکاو می گوید

      سلام دوست عزیز
      14 روز .
      برای اطلاع بیشتر درباره دیلیت اکانت فیسبوک مقاله رو مطالعه کنید .
      موفق باشید .

  16. جمشیدی می گوید

    بایگانی فیسبوک شامل چه اطلاعاتی میشه؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام دوست عزیز
      داخل همین مقاله درباره بایگانی فیسبوک گفته شده .

    2. لارن می گوید

      هررر اطلاعاتی که فکر کنی رو فیسبوک ازت برمیداره و داخل بایگانیش سیو میکنه

  17. ثریا جمشیدی می گوید

    آیا بعد از دیلیت اکانت فیسبوک پیام های ما پاک می شود؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      خیر دوست عزیز .

  18. فریده می گوید

    سلام من قصد دارم برای مدتی از فضای مجازی دور باشم ب همین دلیل اکانت فیسبوک رو پاک کردم. لطفا آموزش دیلیت اکانت واتساپ هم بهم بگید. ممنون میشم ازتون

    1. چیکاو می گوید