آموزش نحوه دیلیت اکانت توییتر به زبان ساده

خیلی از شما احتمالا عضو توییتر هستید. توییتر این شبکه اجتماعی محبوب، میلیون‌ها کاربر در سراسر دنیا از جمله در کشور ایران دارد. اما با این وجود هر کدام از کاربران توییتر و یا خود شما؛ ممکن است که به دلایل مختلف بخواهید با دیلیت اکانت توییتر، از این شبکه اجتماعی خارج شوید.  یا اینکه بخواهید پس از دیلیت اکانت توییتر؛ یک حساب و اکانت دیگر بسازید و با اکانت جدید در این شبکه فعالیت کنید. در برخی موارد نیز ممکن است که بخواهید حساب توییتری را دی اکتیو و غیر فعال کنید. ما در این مقاله به تمامی این موارد پرداخته‌ایم و سعی کرده‌ایم به طور کامل و دقیق و با بیانی ساده آموزش دیلیت اکانت توییتر، دی اکتیو کردن آن و حذف اكانت توييتر فارسي را برای شما ارائه کنیم. از این رو با این مقاله تا انتها همراه ما باشید، تا از یک آموزش ساده و کاربردی دیلیت اکانت توییتر لذت برده و استفاده و بهره کامل را ببرید. همراه چیکاو باشید.

در این مقاله قبل از پرداختن به آموزش دیلیت اکانت توییتر؛ اطلاعاتی را در ارتباط با این شبکه اجتماعی محبوب نیز بیان کرده‌ایم. همچنین موارد و نکات مهمی که هر کاربر توییتر باید بداند را اشاره کرده‌ایم. برای آشنایی با اصطلاحات توییتر به مقاله 30 اصطلاحات توییتری که هر کسی باید بداند مراجعه کنید.

توییتر چیست؟

در سال 2006، جک دورسی، بنیانگذار توییتر، یک ایده عالی و فوق‌العاده در ذهن داشت. او یک بستر ارتباطی مبتنی بر پیام کوتاه ایجاد می کند که در آن مخاطبین می توانند، پیام‌های یکدیگر را نگه دارند. در آغاز، توییتر ایده ای کاملاً مشابه پیام کوتاه بود.

این ایده، تا حد زیادی به وسیله جلسات طوفان مغزی با بنیانگذار دورسی، ایوان ویلیامز، تکامل یافت.
در 21 مارس 2006، جک اولین توییت را ارسال کرد با این مضمون: “فقط تنظیمات توییتر من”.

توییتر در کنفرانس South By Southwest Interactive 2007، که طی آن بیش از 60،000 توییت ارسال شد، رشد چشمگیری پیدا کرد. تیم توییتر با بهره گیری از این کنفرانس، رشد کاربران خود را آغاز کردند.

توییتر به عنوان یک پلتفرم مبتنی بر پیام کوتاه آغاز به کار کرد، بنابراین محدودیت 140 کاراکتر در ابتدا یک ضرورت بود. شرکتهای مخابراتی تلفن همراه این محدودیت را اعمال کردند نه توییتر.

با این حال، همزمان با تبدیل شدن Twitter به یک پلتفرم وب، آنها نیز این محدودیت را حفظ کردند، فقط به دلیل اینکه با نام تجاری Twitter سازگار است. توییتر یک پلتفرم است که هدف آن ایجاد محتوای سریع و کوتاه برای دنیای مدرن است.

توییتر طی 10 سال گذشته رشد چشمگیری داشته است. هدف آن در نهایت گسترش سریع اطلاعات است. در حالی که این اطلاعات همیشه جدی و مهم نیستند (به عنوان مثال افکار کیم کارداشیان در مورد آرایش)، اما خیلی اوقات یک توییت می‌تواند بسیار مهم باشد (مانند زمانی که معترضان یک کشور برای یک درخواست خاص از یک توییتر استفاده می کنند و بدین شکل جهانیان را نسبت به خواسته و درخواستی که دارند آگاه می‌کنند و توجه آنان را جلب می‌کنند).

از بسیاری جهات اگر بررسی کنیم، توییتر هم معنای نامحدودی دارد و هم پتانسیل بی اندازه‌ای دارد. این برنامه می تواند شما را در آمریکا با شخصی در تایلند در کمتر از یک دقیقه متصل کند. بدین شکل شما می‌توانید ارتباطی راحت و سریع برقرار نمایید.

توییتر یک سایت رسانه های اجتماعی است و هدف اصلی آن ارتباط افراد و اجازه دادن به مردم برای به اشتراک گذاشتن افکار خود با دیگر مخاطبان است.
توییتر به کاربران این امکان را می دهد تا داستان های مربوط به بزرگترین اخبار و رویدادهای امروز را پیدا کنند، افراد یا شرکت هایی که از محتوای آنان لذت می‌برند را دنبال کنند.

به سادگی با دوستان خود ارتباط برقرار کنند و آنها را دنبال کنند. علاوه بر این، تیم های روابط عمومی و بازاریابان می توانند از Twitter برای افزایش آگاهی از برند و جذب مخاطب و مشتری استفاده کنند.

توییتر چیست؟ - چیکاو

توییتر برای بازاریابان

توییتر می تواند بستر بسیار مفیدی برای رشد مخاطبان و تأمین محتوای ارزشمند مخاطبان قبل از اینکه مشتری شوند، باشد. محدودیت کاراکتر همچنین می تواند به شما کمک کند تبلیغات سریع و جذابی ایجاد کنید، مانند توییت برای وبینار کسب و کارتان یا کتاب الکترونیکی رایگان.

توجه به این نکته مهم است، شما می توانید از Twitter برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود استفاده کنید، اما باید این کار را با کمترین میزان انجام دهید. مانند هر استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی، تمرکز اصلی شما باید جذب مخاطب با محتوای مفید و افزایش آگاهی از برند باشد.

علاوه بر این، می توانید از Twitter برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود از طریق روش های شخصی استفاده کنید. اگر کسی یکی از محصولات یا خدمات شما را توییت کرد، می توانید نظر او را “پسند” یا “بازتوییت” کنید. روش دیگر، اگر مشتری از خدمات شما در توییتر شکایت دارد، می توانید برای اصلاح اوضاع در زمان مناسب با او تماس بگیرید. 

نحوه دیلیت اکانت توییتر و دی اکتیو کردن آن

اگر شما عضو توییتر هستید، ممکن است به دلایل مختلف بخواهید دیلیت اکانت کرده و حساب خود را به طور موقتی و یا برای همیشه حذف کنید. این کار را به راحتی و سادگی می‌توانید انجام دهید و اصلا کار سختی نیست. شما با طی کردن چند مرحله که ما در ادامه، آنها را خواهیم گفت، می‌توانید دیلیت اکانت توییتر را انجام دهید. یا اینکه می‌توانید اکانت خود را دی اکتیو کنید.

تفاوت دی اکتیو کردن و دیلیت اکانت توییتر

ممکن است در اینجا این سوال در ذهن شما ایجاد شده باشد که دی اکتیو کردن با دیلیت اکانت توییتر چه تفاوتی دارد؟ آیا این دو، یک کار مشابه هستند یا اینکه با یکدیگر تفاوت دارند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که دیلیت اکانت توییتر، حساب شما برای همیشه حذف می‌شود، اما دی اکتیو کردن، حساب شما به طور موقت برای 30 روز غیر فعال می‌شود. شما در این مدت 30 روز می‌توانید، حساب خود را مجددا فعال کنید.
این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که اگر در این مدت 30 روز دی اکتیو بودن، حساب خود را فعال نکنید. اکانت شما برای همیشه حذف خواهد شد.

در مورد روش انجام دیلیت اکانت توییتر و دی اکتیو هیچ تفاوتی وجود ندارد. شما با یک روش یکسان هر دو این کار را می‌توانید انجام دهید. منتهی تا 30 روز حساب شما به صورت دی اکتیو بوده و امکان فعال کردن مجدد آن وجود دارد. پس از 30 روز دیگر حساب شما دی اکتیو نیست، بلکه به طور کامل حذف شده است.

تفاوت دی اکتیو کردن و دیلیت اکانت توییتر - چیکاو

حذف اكانت توييتر با كامپيوتر

برای دیلیت اکانت توییتر با کامپیوتر، ابتدا مرورگر خود را باز کنید و به سایت توییتر بروید. در مرحله بعد شما باید وارد حساب کاربری خودتان شوید. پس از آن برای ديليت اكانت از توييتر، مراحل زیر را به صورت مرحله به مرحله و به درستی انجام دهید:

  • وقتی وارد حساب کاربری خود شدید، در سمت چپ و قسمت پایینی صفحه اصلی، گزینه more را پیدا کنید.
  • از گزینهmore   وارد قسمت تنظیمات شوید. در آنجا گزینه حریم شخصی و پس از آن اکانت را انتخاب کنید.
  • در این قسمت، گزینه غیر فعال کردن اکانت را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.
  • وقتی این گزینه را انتخاب کنید؛ توییتر اعلانی به شما نمایش می‌دهد که در آن گفته شده اکانت توییتر شما حذف شده است. شمااین اعلان را نادیده بگیرید و به آن توجهی نکنید. گزینهdeactive  را انتخاب کنید؛ این گزینه در پایین صفحه وجود دارد.

حذف اكانت توييتر با كامپيوتر - چیکاو

حذف اكانت توييتر با گوشي

اگر شما قصد حذف اكانت توييتر در گوشي را دارید و می‌خواهید از طریق گوشی دیلیت اکانت توییتر را انجام دهید؛ برای این منظور نیز فقط کافیست که مراحل زیر را که بسیار ساده است، دنبال کنید:

  • اپلیکیشن توییتر را در گوشی خود باز کنید.
  • وارد حساب کاربری توییتر خود شوید
  • عکس پروفایل را در حساب کاربری خود پیدا کنید، که در قسمت بالا سمت چپ قرار دارد
  • روی این قسمت ضربه آروم بزنید و یا در واقع لمس کنید، تا منوی آن برای شما باز شود.
  • در منوی باز شده گزینه تنظیمات را انتخاب کرده و پس از آن گزینه حریم شخصی را انتخاب نمایید.
  • در مرحله بعدی گزینه‌ای به نام اکانت را انتخاب و یا لمس کنید؛ تا یک منوی جدید برای شما باز شود.
  • در منوی جدیدی که باز شده گزینه deactive your account را انتخاب کنید تا حذف اكانت توييتري انجام شود.

حذف اكانت توييتر با گوشي - چیکاو

حرف پایانی

همان طور که بیان کردیم، دیلیت اکانت توییتر و دی اکتیو کردن آن دارای روش یکسانی هستند و هر دو یکی هستند. در واقع با انجام مراحلی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم، اکانت شما در ابتدا به طور کامل حذف نمی‌شود، بلکه به مدت 30 روز دی اکتیو و غیر فعال می‌شود.
شما در این مدت 30 روز می‌توانید دوباره لاگین کنید و وارد حساب کاربری خود شوید. اما اگر در این مدت به حساب خود دوباره وارد نشوید، اکانت شما برای همیشه حذف می‌شود و بدین شکل دیلیت اکانت توییتر رخ خواهد داد.

اگر می‌خواهید اطلاعات حساب کاربری خود در توییتر را دانلود کنید، توصیه می‌شود که این کار را قبل از دی اکتیو کردن انجام دهید.

کش توییتر تا مدت زمانی خاصی توسط موتورهای جستجو به نمایش گذاشته می‌شوند. به همین دلیل حساب‌های قدیمی توییتر شما ممکن است که در نتایج جستجو گوگل قابل مشاهده باشند.

این مقاله تمامی موارد و نکات مرتبط با ديليت اكانت حساب توييتر را پوشش داده است. با این وجود اگر سوال و یا نکته‌ای در ارتباط با این موضوع دارید، حتما آن را با ما از طریق قسمت نظرات در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

36 نظرات
  1. جوادی می گوید

    عالی بود خیلی خیلی ممنون

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از نظر دلگرم کننده شما متشکریم. با سایر مقالات چیکاو در زمینه سوشال نتورک همراه باشید.

  2. علی اصغر زارع می گوید

    سلام
    لطفا آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام رو هم قرار بدین داخل سایت
    با تشکر
    زارع

    1. چیکاو می گوید
  3. رویا می گوید

    چقدر خوب که دیلیت اکانت توییتر رو گفتین. واقعا منطقی تر بود برا من تا بخوام توییتر رو دیلیت اکانت کنم. مرسی چیکاو

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از نظر دلگرم کننده شما متشکریم. موفق باشید.

    2. Shiva می گوید

      فکر کنم منظورتون دی اکتیو کردن توییتر باشه

    3. آسمان می گوید

      چی؟

  4. JC می گوید

    ممنونم که به خوبی توضیح دادین من همش واسم سوال بود که تفاوت دیلیت اکانت توییتر و دی اکتیو کردن توییتر چی هست

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      خواهش می کنم دوست عزیز.
      موفق باشید.

  5. مازیار می گوید

    من قبلا با همین روش دیلیت اکانت توییتر انجام دادم اما الان نمیشه

  6. نظری می گوید

    چقدر دیلیت اکانت توییتر سخته. قصد داشتم اکانت فیسبوکمم دیلیت کنم ولی بیخیال شدم بسک سخته دیلیت اکانت کردن

  7. Ypmn می گوید

    عالی

    1. چیکاو می گوید

      سلام دوست عزیز
      از نظر دلگرم کننده شما سپاسگزاریم.

  8. دیرین می گوید

    من اکانت توییتر رو دیلیت کردم بعد از یک هفته هنوزم اکانتم هست چرا

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      اکانت توییتر شما به مدت 30 روز دی اکتیو می شود و بعد از آن به طور کامل حذف خواهد شد.

  9. مریم می گوید

    داخل توییتر هس غریبگی دارم ?

    1. Yv می گوید

      بیا کم کم آشنا میشی ?

  10. نوید بخشایشی می گوید

    توییتر 5 سال گذشته با توییتر الان زمین تا آسمون متفاوت هست. چقدر بهتر شده ?

    1. چیکاو می گوید

      سلام دوست عزیز
      بله دقیقا همینطور هست .

    2. ا می گوید

      واقعا توییتر خیلی خفن شده روز ب روز هم داره بهتر میشه

      1. Barbod می گوید

        پس چرا اومدی پاک کنی ??

  11. معصومی می گوید

    سلام
    بعد از دیلیت اکانت توییتر میشه اکانت رو برگردوند؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام
      بعد از حذف دائمی خیر .

  12. مبین می گوید

    اکانت دیلیت شده توییتر قابل بازگردانی هست؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام دوست عزیز
      اگر بیش از 30 روز از دی اکتیو کردن اکانت توییتر گذشته است خیر اما اگر کمتر از 30 روز است مجددا لاگین کنید .

  13. من می گوید

    چقدر تاریخچه‌ی توییتر واسم جالب بود. ممنونم

    1. چیکاو می گوید

      با سلام و احترام
      از اینکه مقاله ” آموزش نحوه دیلیت اکانت توییتر ” برای شما مفید بوده است خوشحالیم . با سایر بخش های چیکاو همراه باشید .

  14. Pari.ca می گوید

    بعد از دیلیت اکانت توییتر چه اتفاقی برای اکانت حذف شما ما می افتد؟ اطلاعات ما بعد از دیلیت اکانت توییتر باقی می مانند؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام پریسا عزیز
      بعد از حذف اکانت توییتر امکان دارد اطلاعاتی از اکانت توییتر شما در نتایج جستجوی موتورهای جستجو نمایش داده شود.
      اگر قصد استفاده از نام کاربری و آدرس ایمیل توییتر خود در اکانت توییتر دیگری دارید باید حتما قبل از دیلیت اکانت توییتر آن‌ها را تغییر دهید.
      شما تنها تا قبل از 30 روزنمی توانید از نام کاربری و ایمیل توییتر خود در اکانت دیگری استفاده کنید، چرا که هنوز اکانت حذف نشده و صرفا دی اکتیو شده است.

  15. منم می گوید

    برای دی اکتیو کردن توییتر باید چکار کنم لطفااا راهنماییم کنید دوستان

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      مقاله رو مطالعه کنید . اگر سوالی درباره دی اکتیو کردن توییتر داشتید با ما به اشتراک بگذارید .

  16. مهناز می گوید

    سلام. ‌شبتون بخیر. من تازه توییتر نصب کردم. لطفا منقاله معرفی بزارین واسش. مچکرم

    1. چیکاو می گوید

      سلام مهناز عزیز
      معرفی اصطلاحات توییتری

      1. باربد می گوید

        منم سر زدم به این مقاله خیلی خوب بود.

        1. چیکاو می گوید

          سلام و درود
          از اینکه مقاله آموزش اصطلاحات اینستاگرام برای شما مفید بوده است خوشحالیم . موفق باشید .