زمین احتمالا به دلیل تله گرانشی به طور موقت ماه دیگری به دست آورد

زمین ممکن است به دلیل پدیده نادری به نام تله گرانشی، ماه دیگری به دست آورد، یک ماه مینیاتوری. کارلوس د لا فوئنته مارکوس و رائول د لا فوئنته مارکوس، محققان دانشگاه کامپلوتنس مادرید، از یک رویداد آسمانی جذاب خبر دادند.

یک سیارک کوچک به نام 2024 PT5، قرار است از اواخر این ماه به مدت تقریباً دو ماه به مینی قمر موقت زمین تبدیل شود. یافته‌های آن‌ها که در Research Notes of the AAS منتشر شده است، نشان می‌دهد که زمین اغلب سیارک‌ها را تصرف می‌کند، البته به‌طور مختصر. انتظار می رود این مینی ماه جدید قبل از ادامه سفر خود در منظومه شمسی، یک دور به دور سیاره ما بچرخد.

جزئیات سیارک

سیارک 2024 PT5، یک سیارک کوچک با قطر حدود 10 متر، اولین بار ماه گذشته توسط سامانه آخرین هشدار برخورد زمینی سیارک شناسایی شد. با وجود نگرانی های اولیه، تایید شده است که این سیارک در مسیر برخورد با زمین نیست. محققان از اندازه‌گیری‌های فعلی اندازه، سرعت و مسیر آن استفاده کردند تا پیش‌بینی کنند که آنقدر به زمین نزدیک می‌شود که به طور موقت توسط گرانش آن محدود شود.

این سیارک یک دور کامل به دور زمین را در 53 روز کامل می کند که از پایان این ماه آغاز می شود و در اواسط نوامبر به پایان می رسد.

خاستگاه و خصوصیات

محققان همچنین منشأ این سیارک را تخمین زدند و نشان دادند که احتمالاً از کمربند سیارکی آرجونا است. این کمربند به دلیل داشتن سیارک هایی با مدارهایی مشابه مدار زمین شناخته شده است. تجزیه و تحلیل نشان می دهد که 2024 PT5 زباله فضایی نیست، بلکه یک شی با منشاء طبیعی است، با توجه به اینکه مسیر حرکت آن شبیه به مسیر سایر اجرام آسمانی طبیعی است.

اهمیت کشف

گرفتن موقت سیارک 2024 PT5 بینش های ارزشمندی را در مورد دینامیک سیارک های کوچک و تعامل آنها با گرانش زمین ارائه می دهد. از نظر تاریخی، زمین سیارک‌ها را به روش‌های مشابهی تصرف کرده است. به عنوان مثال، یک سیارک در سال 2006 حدود یک سال به دور زمین چرخید و یک سیارک قبل از ترک در سال 2020 چندین سال به دور زمین چرخید.

این برخورد کوتاه با 2024 PT5 فرصتی منحصر به فرد برای محققان فراهم می کند تا این گونه فعل و انفعالات را مطالعه کنند و درک ما از رفتار سیارک ها در منظومه شمسی را افزایش دهند.

منبع gadgets360
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.