مایکروسافت Muse را معرفی کرد: هوش مصنوعی برای توسعه بازی‌ها!

مایکروسافت با همکاری Teachable AI Experiences و استودیوی Ninja Theory از Xbox، از مدل هوش مصنوعی جدیدی به نام Muse رونمایی کرده که به توسعه‌دهندگان بازی کمک می‌کند. Muse با درک سه‌بعدی از بازی، می‌تواند تصاویر و حرکات کنترلر را تولید کند.

به گفته منبع، این مدل با استفاده از ۱.۶ میلیارد پارامتر و ۱ میلیارد تصویر و حرکت کنترلر (معادل ۷ سال گیم‌پلی انسانی) و با بازی Bleeding Edge از Ninja Theory آموزش داده شده است.

Muse چه قابلیت‌هایی دارد؟

  • تولید تصاویر و حرکات کنترلر: Muse می‌تواند تصاویر بازی و حرکات کنترلر را بر اساس درک سه‌بعدی از بازی تولید کند.
  • آموزش با داده‌های گیم‌پلی: این مدل با استفاده از داده‌های گیم‌پلی کاربرانی که رضایت خود را داده‌اند، آموزش دیده است.
  • کار با تصاویر با وضوح پایین: Muse با تصاویر و حرکات کنترلر ضبط شده با وضوح 300 × 180 پیکسل کار می‌کند.
  • تولید توالی‌های طولانی: Muse می‌تواند توالی‌هایی تا ۲ دقیقه تولید کند و تکامل بازی را پیش‌بینی کند.
  • اجرای تغییرات پیچیده: این مدل می‌تواند تغییرات دوربین، انتخاب مسیر و حتی شخصیت‌های جدید را با رعایت فیزیک بازی اجرا کند.

کاربردهای Muse در توسعه بازی

  • توسعه مدل‌های هوش مصنوعی قابل بازی: مایکروسافت از Muse برای توسعه مدل‌های هوش مصنوعی قابل بازی در زمان واقعی که در بازی‌های دیگر آموزش داده شده‌اند، استفاده می‌کند.
  • امکان آزمایش مفاهیم جدید: Muse به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا مفاهیم جدید را امتحان کنند و بازی‌های موجود را گسترش دهند.
  • اجرای آسان‌تر بازی‌های قدیمی: از Muse می‌توان برای اجرای آسان‌تر بازی‌های قدیمی روی سخت‌افزارهای مدرن استفاده کرد.

دسترسی به Muse

  • دسترسی به مدل، داده‌ها و WHAM: وزن‌های مدل Muse، داده‌های نمونه و WHAM (مدل جهانی و عملکرد انسانی) در Azure AI Foundry در دسترس هستند.
  • نمایش‌های تعاملی: نمایش‌های کوتاه و تعاملی بازی هوش مصنوعی نیز از طریق Copilot Labs در اواخر سال جاری در دسترس خواهند بود.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.