مایکروسافت Muse را معرفی کرد: هوش مصنوعی برای توسعه بازی‌ها!

مایکروسافت با همکاری Teachable AI Experiences و استودیوی Ninja Theory از Xbox، از مدل هوش مصنوعی جدیدی به نام Muse رونمایی کرده که به توسعه‌دهندگان بازی کمک می‌کند. Muse با درک سه‌بعدی از بازی، می‌تواند تصاویر و حرکات کنترلر را تولید کند.

به گفته منبع، این مدل با استفاده از ۱.۶ میلیارد پارامتر و ۱ میلیارد تصویر و حرکت کنترلر (معادل ۷ سال گیم‌پلی انسانی) و با بازی Bleeding Edge از Ninja Theory آموزش داده شده است.

Muse چه قابلیت‌هایی دارد؟

  • تولید تصاویر و حرکات کنترلر: Muse می‌تواند تصاویر بازی و حرکات کنترلر را بر اساس درک سه‌بعدی از بازی تولید کند.
  • آموزش با داده‌های گیم‌پلی: این مدل با استفاده از داده‌های گیم‌پلی کاربرانی که رضایت خود را داده‌اند، آموزش دیده است.
  • کار با تصاویر با وضوح پایین: Muse با تصاویر و حرکات کنترلر ضبط شده با وضوح 300 × 180 پیکسل کار می‌کند.
  • تولید توالی‌های طولانی: Muse می‌تواند توالی‌هایی تا ۲ دقیقه تولید کند و تکامل بازی را پیش‌بینی کند.
  • اجرای تغییرات پیچیده: این مدل می‌تواند تغییرات دوربین، انتخاب مسیر و حتی شخصیت‌های جدید را با رعایت فیزیک بازی اجرا کند.

کاربردهای Muse در توسعه بازی

  • توسعه مدل‌های هوش مصنوعی قابل بازی: مایکروسافت از Muse برای توسعه مدل‌های هوش مصنوعی قابل بازی در زمان واقعی که در بازی‌های دیگر آموزش داده شده‌اند، استفاده می‌کند.
  • امکان آزمایش مفاهیم جدید: Muse به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا مفاهیم جدید را امتحان کنند و بازی‌های موجود را گسترش دهند.
  • اجرای آسان‌تر بازی‌های قدیمی: از Muse می‌توان برای اجرای آسان‌تر بازی‌های قدیمی روی سخت‌افزارهای مدرن استفاده کرد.

دسترسی به Muse

  • دسترسی به مدل، داده‌ها و WHAM: وزن‌های مدل Muse، داده‌های نمونه و WHAM (مدل جهانی و عملکرد انسانی) در Azure AI Foundry در دسترس هستند.
  • نمایش‌های تعاملی: نمایش‌های کوتاه و تعاملی بازی هوش مصنوعی نیز از طریق Copilot Labs در اواخر سال جاری در دسترس خواهند بود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.