مایکروسافت Muse را معرفی کرد: هوش مصنوعی برای توسعه بازیها!
مایکروسافت با همکاری Teachable AI Experiences و استودیوی Ninja Theory از Xbox، از مدل هوش مصنوعی جدیدی به نام Muse رونمایی کرده که به توسعهدهندگان بازی کمک میکند. Muse با درک سهبعدی از بازی، میتواند تصاویر و حرکات کنترلر را تولید کند.
به گفته منبع، این مدل با استفاده از ۱.۶ میلیارد پارامتر و ۱ میلیارد تصویر و حرکت کنترلر (معادل ۷ سال گیمپلی انسانی) و با بازی Bleeding Edge از Ninja Theory آموزش داده شده است.
Muse چه قابلیتهایی دارد؟
- تولید تصاویر و حرکات کنترلر: Muse میتواند تصاویر بازی و حرکات کنترلر را بر اساس درک سهبعدی از بازی تولید کند.
- آموزش با دادههای گیمپلی: این مدل با استفاده از دادههای گیمپلی کاربرانی که رضایت خود را دادهاند، آموزش دیده است.
- کار با تصاویر با وضوح پایین: Muse با تصاویر و حرکات کنترلر ضبط شده با وضوح 300 × 180 پیکسل کار میکند.
- تولید توالیهای طولانی: Muse میتواند توالیهایی تا ۲ دقیقه تولید کند و تکامل بازی را پیشبینی کند.
- اجرای تغییرات پیچیده: این مدل میتواند تغییرات دوربین، انتخاب مسیر و حتی شخصیتهای جدید را با رعایت فیزیک بازی اجرا کند.
کاربردهای Muse در توسعه بازی
- توسعه مدلهای هوش مصنوعی قابل بازی: مایکروسافت از Muse برای توسعه مدلهای هوش مصنوعی قابل بازی در زمان واقعی که در بازیهای دیگر آموزش داده شدهاند، استفاده میکند.
- امکان آزمایش مفاهیم جدید: Muse به توسعهدهندگان کمک میکند تا مفاهیم جدید را امتحان کنند و بازیهای موجود را گسترش دهند.
- اجرای آسانتر بازیهای قدیمی: از Muse میتوان برای اجرای آسانتر بازیهای قدیمی روی سختافزارهای مدرن استفاده کرد.
دسترسی به Muse
- دسترسی به مدل، دادهها و WHAM: وزنهای مدل Muse، دادههای نمونه و WHAM (مدل جهانی و عملکرد انسانی) در Azure AI Foundry در دسترس هستند.
- نمایشهای تعاملی: نمایشهای کوتاه و تعاملی بازی هوش مصنوعی نیز از طریق Copilot Labs در اواخر سال جاری در دسترس خواهند بود.