چراغ ریلی و استفاده آن در نورپردازی گالری طلا

یکی از پرکاربردترین انواع نورپردازی، نورپردازی با چراغ ریلی است. اگر به دنبال نورپردازی سقف و یا ویترین  هستید، چراغ ریلی یک گزینه عالی خواهد بود. نورپردازی با چراغ ریلی برای تأکید بر آثار هنری یا اجزای معماری متمایز در خانه شما و فضا های کاری بسیار ایده آل است.

نورپردازی گالری طلا با چراغ ریلی:

یکی از فضاهایی که نورپردازی آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و متاسفانه کمتر به آن پرداخته می‌شود، طلافروشی است. جواهرات طلا، نقره، الماس، مروارید و… از جمله اجناس گرانبهایی هستند که به دلیل داشتن زرق و برق می‌توانند توجه هر مخاطبی را به خود جلب کنند. فروشندگان این دسته از کالاها می‌توانند با بهبود نورپردازی و استفاده از تجهیزات مناسب محیط و همچنین متناسب با کالا، بازدیدکنندگان فروشگاه خود را تا حد زیادی افزایش دهند.

نورپردازی طلافروشی در چند قسمت اصلی انجام می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها کل فضای فروشگاه، ویترین فروشگاه و نورپردازی محصولات است. شما می‌توانید از محصولات نورپردازی فروشگاهی مانند چراغ ریلی و یا چراغ خطی استفاده کنید که در این مقاله به نورپردازی با چراغ ریلی میپردازیم:

 نورپردازی فروشگاه طلا و جواهر باید به هر سه لایه نوپردازی عمومی، وظیفه ای و تاکیدی توجه کرد. اما دو لایه نورپردازی عمومی و تاکیدی از بیشترین اهمیت برخوردارند نورپردازی عمومی برای تامین نور کلی فروشگاه و نورپردازی تاکیدی برای تاکید بر روی جواهرات انجام می شود.

نورپردازی عمومی

برای این کار باید به ارتفاع سقف فروشگاه توجه داشت در صورتی که ارتفاع سقف بلند باشد بهتر است از چراغ ریلی با نورمتمرکز استفاده کرد و فاصله بین چراغ ها را نیز کاهش داد همچنین می توان با استفاده از از چراغ آویزها ، چراغ  ها را به کف و سطوح مورد نیاز نزدیک کرد.

تامین نور عمومی فروشگاه می توان از نور سفید خنثی یا متمایل به زرد استفاده کرد. میزان حدودی 800 لوکس برای نور عمومی کافیست. نورپردازی  فروشگاه های طلا و جواهر یکی از مهمترین مسائلی است که در هنگام راه اندازی فروشگاه باید به آن توجه شود.

 نورپردازی تاکیدی

همانطور که گفته شد این نورپردازی برای تاکید بر جواهرات و جلب توجه آن ها انجام می شود. قسمت هایی که جواهراتدر آن قرار میگیرند. عموما ویترین پیشخوان و قفسه هاست.

ویترین پیشخوان ویترینی شیشه ای است که محصولات در درون آن برای نمایش قرار میگیرند و علاوه بر آن به عنوان میز پیشخوان نیز مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل شیشه ای بودن ویترین پیشخوان نورپردازی آن باید به گونه ای انجام شود که منابع نوری و سیم ها و لوازم جانبی آن از دید پنهان باشند.برای این کار نیز میتوان از چراغ ریلی SMD  استفاده کرد.

درنورپردازی ویترین گالری طلا

ویترین فروشگاه قسمتی است که مشتری با دیدن آن تصمیم به ورود به داخل فروشگاه و خرید از آن می گیرد؛ بنابراین باید محصولات داخل آن به خوبی نمایش داده شوند. برای اینکار لازم است نور این بخش بیشتر از داخل فروشگاه باشد تا نگاه مشتری به سمت ویترین متوجه شود. برای نورپردازی ویترین مقدار 2000 لوکس کافیست اما می توان نور آن را تا 4000 لوکس افزایش داد. دمای رنگ نور چراغ‌ها همانطور که قبلا گفته شد بستگی به نوع محصولی که می خواهید نمایش دهید  و رنگ آن دارد. علاوه بر این شاخص رنگ نور چراغ های مورد استفاده باید 80 و یا بالاتر باشد.

به دلیل اهمیت نورپردازی در فروشگاه طلا و جواهر و استفاده زیاد از نور، بهتر است چراغ های استفاده شوند که مصرف انرژِی پایین تری دارند. علاوه بر این باید به گرمای تولیدی چراغ ها نیز توجه کرد چرا که در صورت تولید گرمای زیاد، کنترل گرما و تهویه هوای فروشگاه هزینه بر خواهد بود. یکی از بهترین گزینه ها برای نورپردازی در طلافروشی چراغ ریلی اکووات است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.