چرا ایلان ماسک پس از رویداد Robotaxi تسلا 16 میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داد؟

ایلان ماسک میزبان رویداد سالانه Tesla We, Robot بود که در آن از نمونه اولیه ربات‌های تسلا با ظاهر بسیار جالب رونمایی کرد. این شامل نمونه های اولیه مورد انتظار برای Cybercab و Robovan بود. این دموها بسیار جالب بودند و باعث شد بسیاری از مردم چیزهایی را که به نمایش گذاشته شده بود دوست داشته باشند.

با این حال، به نظر می‌رسد که ارائه‌های تسلا سهامداران و کسانی که در وال استریت نشسته‌اند را تحت تأثیر قرار نداده است. بلافاصله پس از رویداد We, Robot، سهام تسلا و همچنین دارایی خالص ایلان ماسک کاهش یافت.

در روز جمعه، پس از رویداد We, Robot، سهام تسلا بیش از 9 درصد کاهش یافت و از 238.77 دلار به 217.80 دلار در هر سهم رسید. از آنجایی که ایلان ماسک 13 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد، دارایی خالص او نیز به ارزیابی ارزش بازار تسلا وابسته است.

در نتیجه، هنگامی که سهام تسلا کاهش یافت، ارزش خالص ماسک 15 میلیارد دلار کاهش یافت. با این حال، او همچنان با ثروت خالص 240 میلیارد دلار، همچنان ثروتمندترین مرد جهان است.

دلیل اصلی چنین سقوطی در سهام این بود که تحلیلگران در مورد ناوگان روباتاکسی تسلا تردیدهای زیادی داشتند. بسیاری گفتند که جزئیات زیادی در مورد آن به اشتراک گذاشته نشده است و تحلیلگران حتی در مورد زمان بندی وعده داده شده برای انتشار گسترده آنها تردید داشتند.

علاوه بر این، ماسک قبلاً قول داده بود که تسلاهای مقرون به صرفه تری را به زودی عرضه خواهد کرد، اما ما نیز چیز زیادی در مورد آن نشنیده ایم و مردم در مورد آن ناامید شده اند. بنابراین این نیز می تواند دلیلی احتمالی برای کاهش سهام تسلا باشد.

اما این اولین بار نیست که این اتفاق می افتد. چند ماه پیش، در ماه جولای، با تاخیر رویداد We, Robot، دارایی خالص ایلان ماسک کاهش یافت. پیش از این گفته شده بود که در ماه اوت برگزار می شود. در آن زمان، سهام تسلا 7 درصد کاهش یافت. سهام در ماه اوت بیشتر کاهش یافت و فقط در سپتامبر اندکی افزایش یافت. با این حساب، دارایی خالص ماسک حتی از مک دونالد و پپسی هم بالاتر بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.