نحوه بازیابی پیام های پاک شده از اینستاگرام

آیا تا به حال یک پیام دایرکت اینستاگرام را حذف کرده اید و بعداً آرزو کرده اید که ای کاش این کار را نمی کردید؟ خوب، خبر خوب این است که می توانید این پیام ها را بازیابی کنید. اگرچه اینستاگرام فرآیند بازیابی پیام های حذف شده را ظاهراً آشکار نمی کند، اما نسبتاً ساده است.

اگر به دنبال راهی برای بازیابی پیام های حذف شده اینستاگرام خود هستید، به خواندن ادامه دهید. این مقاله راه‌هایی برای بازیابی DM‌های شما را پوشش می‌دهد که سریع و آسان دنبال می‌شوند.

بازیابی پیام های حذف شده اینستاگرام با استفاده از داده های اینستاگرام

چه ترجیح می دهید همه چیز را مرتب و مرتب نگه دارید یا به طور تصادفی DM های خود را حذف کنید، ممکن است بخواهید آنها را در مقطعی بازیابی کنید. چند راه برای انجام این کار وجود دارد، اولین راه استفاده از داده های اینستاگرام است.

هنگامی که پیام های خود را حذف می کنید، از دستگاه iOS یا Android شما ناپدید می شوند اما در سرورهای اینستاگرام باقی می مانند. می‌توانید این اطلاعات ذخیره‌شده را با استفاده از «داده‌های اینستاگرام» از جمله ویدیوها، عکس‌ها و پیام‌ها دانلود کنید. از این داده ها، می توانید پیام های حذف شده خود را استخراج کنید.

قبل از شروع، ذکر این نکته ضروری است که باید این مراحل را در صفحه وب اینستاگرام دنبال کنید، زیرا برنامه تلفن همراه اجازه این فرآیند را نمی دهد. بیایید شروع کنیم:

وب‌سایت اینستاگرام را در مرورگر مورد نظر خود باز کنید، سپس اگر قبلاً انجام نداده‌اید وارد حساب کاربری خود شوید.

  • روی نماد نمایه خود در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک راست کنید، سپس از منوی نمایه را انتخاب کنید.
  • روی دکمه Edit Profile کلیک کنید.
  • از منوی پاپ آپ سمت چپ صفحه، گزینه Privacy and Security را انتخاب کنید.
  • در منو اسکرول کنید و بخش دانلود داده را پیدا کنید. روی گزینه زیر این سربرگ به نام درخواست دانلود کلیک کنید.
  • آدرس ایمیل خود را در کادر متن وارد کنید و فرمت دانلود خود را (HTML یا JSON) انتخاب کنید، سپس روی Next کلیک کنید.
  • با وارد کردن رمز عبور و کلیک بر روی درخواست دانلود، هویت خود را تأیید کنید.
  • سپس اینستاگرام لینکی را ارسال می کند که شما را به فایل های داده ای که درخواست کرده اید می برد.
  • ایمیل خود را بررسی کنید و پیامی را از اینستاگرام با موضوع “اطلاعات اینستاگرام شما” بیابید. روی دکمه با عنوان دانلود اطلاعات کلیک کنید.
  • این پیوند شما را به اینستاگرام می برد تا اطلاعات خود را دانلود کنید. اطلاعات کاربری خود را وارد کنید، سپس روی Log In کلیک کنید.
  • یک صفحه بارگیری می شود و به شما پیوندی می دهد تا داده های خود را به دست آورید. بر روی دانلود اطلاعات کلیک کنید.
  • پوشه دانلود شده را از حالت فشرده خارج کنید.
  • برای گزینه HTML، به messages -> inbox -> [named folder] بروید، سپس روی فایل message.html کلیک کنید. برای گزینه JSON، به مرحله 15 بروید.
  • فایل باز شده باید تمام پیام های ذخیره شده در سرورهای اینستاگرام را با فرمت HTML نمایش دهد.
  • برای گزینه JSON، فایلی به نام messages.json را با یک ویرایشگر متن جستجو کرده و باز کنید—می توانید کلیک راست کرده و Open With… یا Edit with…
  • فایل باز شده اکنون تمام پیام های ذخیره شده در سرورهای اینستاگرام را با استفاده از فرمت JSON نمایش می دهد.
  • همه پیام‌های شما در اینستاگرام اکنون در پوشه پیام‌های دانلود فشرده در دسترس هستند.

توجه به چند نکته در این روش ضروری است. اول اینکه اینستاگرام ممکن است تا 48 ساعت طول بکشد تا اطلاعات شما را با استفاده از ایمیل ارسال کند. اگر ایمیل فوراً به صندوق ورودی شما نرسید، نگران نباشید. همچنین لینکی که در ایمیل برای شما ارسال شده است، چهار روز پس از دریافت آن منقضی می شود. اگر بعد از چهار روز پس از دریافت ایمیل روی پیوند کلیک کنید، کار نمی کند و باید مراحل بالا را تکرار کنید.

با استفاده از یک برنامه شخص ثالث

در نهایت، می توانید پیام های حذف شده اینستاگرام را با استفاده از یک برنامه شخص ثالث بازیابی کنید. می توانید این برنامه ها را از اپ استور (برای کاربران iOS) یا فروشگاه گوگل پلی (برای کاربران اندروید) دانلود کنید.

این ابزارها با دسترسی به فایل‌های کش در دستگاه iOS یا Android شما برای بازیابی داده‌ها و پیام‌های حذف شده کار می‌کنند. این نرم افزار به شما اجازه می دهد تا فایل های مختلف را بازیابی کنید، نه فقط متن یا DM. استفاده از این برنامه‌ها نسبتاً ساده است و دستورالعمل‌های ساده‌ای برای بازیابی اطلاعات حذف شده شما را آسان و سریع می‌سازد.

در حالی که نرم افزارهایی مانند موارد ذکر شده در بالا می توانند مفید باشند، تحقیق در مورد برنامه هایی که قصد استفاده از آنها را دارید همیشه ایده خوبی است. بسیاری از گزینه های تبلیغ شده کلاهبرداری هستند. هکرها از این برنامه ها برای دسترسی به اطلاعات شخصی و پروفایل های رسانه های اجتماعی شما استفاده می کنند. ابزارهای بازیابی آنلاین اینستاگرام اغلب بخشی از این کلاهبرداری ها را تشکیل می دهند. دانلود نرم افزارهایی مانند مواردی که قبلاً پیشنهاد شده بود، گزینه بسیار امن تری است.

 

جمع بندی

بازیابی پیام‌های حذف شده اینستاگرام زمانی که بدانید چگونه این کار را انجام دهید، ساده است. مراحل ذکر شده در این مقاله به بازیابی سریع و ساده داده های شما کمک می کند. چه از داده های اینستاگرام استفاده کنید یا از یک برنامه شخص ثالث، دریافت DM های حذف شده شما زمان زیادی برای دریافت آن نیاز ندارد.
منبع alphr
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.