گلکسی Z Flip 6 به دوربین 50 مگاپیکسلی و اسنپدراگون 8 نسل 3 ارتقا یافته است

سامسونگ گلکسی Z Flip 6 باریک‌تر، سبک‌تر، محکم‌تر و هوشمندتر از نسل قبلی خود در سال 2023 است و ارتقای قابل توجهی در سیستم دوربین خود دریافت کرده است.

این گوشی از اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گلکسی استفاده می‌کند، فرقی نمی‌کند در کدام بازار هستید. قدرت پردازش چیپست برای انواع وظایف هوش مصنوعی به کار گرفته می‌شود و (برای اولین بار در Z Flip) گرما توسط یک محفظه بخار در دستگاه کنترل می‌شود.

علاوه بر این، این گوشی اکنون با 12 گیگابایت رم (در مقایسه با 8 گیگابایت سال گذشته) و 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می شود.

دوربین اصلی به سنسور 50 مگاپیکسلی (لنز f/1.8 85 درجه با OIS) ارتقا یافته است که زوم 2 برابری در حسگر را ارائه می‌کند. با زوم هوش مصنوعی که تا 10 برابر بزرگ‌نمایی می‌شود، می‌توانید همچنان نزدیک‌تر شوید. دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض (123 درجه) بدون تغییر باقی می ماند، همین امر در مورد دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی (1.22 میکرومتر، 85 درجه) صدق می کند.

صفحه نمایش اصلی اکنون یک پنل LTPO (1-120 هرتز) است، اما همان 6.7 اینچ مورب و وضوح +FHD را حفظ می کند. صفحه نمایش فلکس همان اندازه و رزولوشن قبلی، 3.4 اینچ 720 x 748 پیکسل است و همچنان با فرکانس 60 هرتز کار می کند. در حالت روشنایی بالا می تواند به 1600 نیت برسد.

زوم خودکار یک ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی برای حالت فلکس است (یعنی زمانی که از تلفن نیمه تا شده استفاده می کنید به طوری که به عنوان سه پایه خودش عمل می کند). این ویژگی به‌طور خودکار بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی می‌کند تا بدون کنترل مستقیم شما بهترین کادربندی را برای عکس بگیرید، و امکان عکس‌های گروهی بدون هندز را فراهم می‌کند. Nightography برای پشتیبانی از ویدئو HDR گسترش یافته است. ویژگی های پیشرفته پردازش تصویر از داخل برنامه اینستاگرام در دسترس است.

سایر ویژگی های هوش مصنوعی نیز از Flex Display استفاده می کنند، به عنوان مثال، پاسخ‌های پیشنهادی پیام‌های اخیر شما را تحلیل می‌کند و پاسخی به پیام‌های دریافتی پیشنهاد می‌کند، بنابراین مجبور نیستید تلفن را باز کنید یا با بسته تایپ کنید. همچنین می‌تواند اعلان‌های Samsung Health را نشان دهد. ویجت های جدیدی برای سفارشی سازی بیشتر اضافه شده اند و می توانید همزمان چندین ویجت را فعال کنید.

سامسونگ لولا را برای دستیابی به نمایه باریک تری در هنگام بسته بودن گوشی بهینه سازی کرده است. ابعاد گلکسی Z Flip6 در حالت بسته 85.1 x 71.9 x 14.9 میلی‌متر و در باز شدن 165.1 x 71.9 x 6.9 میلی‌متر و وزن آن 187 گرم است. Z Flip5 هنگام بسته شدن 15.1 میلی متر بود (اما در هنگام باز شدن همان 6.9 میلی متر). ابعاد دیگر از جمله وزن بدون تغییر است.

Z Flip6 و Z Fold6 اولین تاشوهایی هستند که دارای حفاظت از نفوذ ذرات هستند – IP48. این مانع از ورود گرد و غبار نمی شود، اما باید از ذرات بزرگتر جلوگیری کند. حفاظت از آب در همان سطح قبلی است و می تواند در عمق 1.5 متری (5 فوت) زیر آب به مدت 30 دقیقه زنده بماند. این گوشی از نسخه‌های پیشرفته‌ای از Armor Aluminium و Gorilla Glass Victus 2 استفاده می‌کند که آن را به بادوام‌ترین Z Flip تاکنون تبدیل کرده است. با پیروی از سری S24، این دستگاه دارای کبالت بازیافتی و عناصر خاکی کمیاب، به علاوه پلاستیک های بازیافتی، آلومینیوم و شیشه است. بسته بندی از 100% کاغذ بازیافتی ساخته شده است.

همچنین مانند گلکسی S24، گلکسی Z Flip6 (و Z Fold6) 7 سال به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل و وصله‌های امنیتی را دریافت خواهند کرد. این کار کمک زیادی به کاهش زباله های الکترونیکی خواهد کرد. این گوشی با اندروید 14 و One UI 6.1.1 شروع می شود، بنابراین اندروید 15 و One UI 7 اولین ارتقاء بزرگ خواهند بود.

ظرفیت باتری تا 4000 میلی آمپر ساعت افزایش یافته است که نسبت به 3700 میلی آمپر ساعت Z Flip5 ارتقا یافته است. شارژ با 25 وات سیمی (50 درصد در حدود 30 دقیقه) و 15 وات بی سیم همچنان یکسان است.

اتصال شامل 5G است و برخی از نسخه‌های تلفن سیم‌کارت فیزیکی را با eSIM ترکیب می‌کنند. علاوه بر این، Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.3 وجود دارد.

این گوشی در رنگ های نقره ای، زرد، آبی و سبز در دسترس است. با این حال، Samsung.com گزینه های انحصاری دارد: مشکی، سفید و هلویی.

منبع gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.