سامسونگ گلکسی Z Fold 6 با ظاهر جدید تر و بدنه سبک تر عرضه می شود

سامسونگ در رویداد Unpacked در پاریس از گلکسی Z Fold6 رونمایی کرد و گوشی باریک تر و سبک تر را با نسبت های جدید نمایشگر به نمایش گذاشت. پرچمدار جدید تاشو دارای یک چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 است و دارای رابط کاربری One UI 6.1.1 به همراه جدیدترین ویژگی های گلکسی هوش مصنوعی از آزمایشگاه های این شرکت است.

مهم ترین تغییری که گلکسی زد فولد 6 به ارمغان آورده است، احتمالاً نسبت ابعاد جدید و کمی متفاوت صفحه نمایش آن است. نسبت 22.1:9 به طور قابل توجهی بهتر از 23.1:9 مدل قبلی است.

قطر صفحه نمایش نیز اندکی افزایش یافته و به 6.3 اینچ رسیده است، همراه با جنبه جدید، باعث افزایش اندازه مناسب به قیمت حاشیه ها می شود.

گلکسی فولد 6 در مقایسه با گلکسی فولد 5، 1.5 میلی متر کوتاه تر و 2.9 میلی متر عریض تر در هنگام باز شدن (1 میلی متر در حالت تاشو) است. همچنین هنگام باز شدن 0.5 میلی متر نازک تر است (1.3 میلی متر در حالت تا شدن)، اما مهمتر از آن، 14 گرم سبک تر از مدل قبلی است. در واقع، با وزن 239 گرم، به سبک‌ترین دستگاه‌های تاشوی موجود نزدیک می‌شود و همچنین تنها 7 گرم از گلکسی اس 24 اولترا سنگین‌تر است.

لولا نیز بازطراحی شده است و سامسونگ حتی یک محفظه بخار 1.6 برابر بزرگتر در مقایسه با Fold5 برای بهبود بیشتر اتلاف گرما تعبیه کرده است.

Fold 6 همچنین دارای گواهی IP48 است – حفاظت از گرد و غبار اولین مورد در میان تاشوها است. مطمئنا، این فقط محافظت در برابر ذرات جامد با اندازه بیش از 1 میلی متر را تضمین می کند، اما این هنوز هم بهتر از هر چیز دیگری است که تا به اینجا داشته ایم.

در داخل، شما یک صفحه نمایش تاشو 7.6 اینچی (یا به قول سامسونگ Infinity Flex) با ابعاد 20.9:18 دارید. هر دو صفحه نمایش اصلی و روکش Dynamic AMOLED 2X با نرخ تازه سازی تطبیقی ​​120 هرتز هستند. صفحه نمایش پوششی و پشت گوشی (در صورت تا شدن) دارای محافظ Corning Gorilla Glass 2 است.

پنج دوربین روی گلکسی زد فولد 6 از نظر ارتقاء سخت افزاری چندان به ارمغان نمی آورند. شما همچنان یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی f/1.8 با OIS در پشت، در کنار یک واحد تله فوتو 10 مگاپیکسلی f/2.4 با زوم اپتیکال 3 برابر و یک دوربین 12 مگاپیکسلی f/2.2 فوق عریض با میدان دید 123 درجه دارید.

یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی در داخل یک سوراخ پانچ روی صفحه نمایش قرار گرفته است، در حالی که یک دوربین 4 مگاپیکسلی چت ویدیویی زیر نمایشگر تاشو پنهان شده است.

ناامیدکننده است که برای سومین نسل متوالی، پرچمدار تاشو سامسونگ با یک باتری 4400 میلی آمپر ساعتی عرضه می شود که از شارژ بی سیم 25 واتی، بی سیم 15 واتی و شارژ بی سیم معکوس 4.5 واتی پشتیبانی می کند. با این حال، این شرکت قول داده است که راندمان بهبود یافته گلکسی فولد 6 به دوام بیشتری بین شارژها کمک می کند.

سامسونگ در مورد پیشرفت‌های Galaxy AI صحبت کرد و بهره‌وری صفحه نمایش بزرگ Z Fold6 را ارتقا داد. این برنامه Note Assist و Circle to Search را به همراه دارد، اما قابلیت‌های One UI 6.1.1 مبتنی بر Android 14 از فرم فاکتور تاشو استفاده می‌کنند. حالت مترجم به هر دو طرف امکان می‌دهد ترجمه‌ها را روی صفحه اصلی و صفحه نمایش روی جلد مشاهده کنند، در حالی که Sketch to Image به هوش مصنوعی اجازه می‌دهد تا هنر پیچیده‌ای را از طرح‌هایی که در صفحه گالری یا یادداشت ایجاد می‌شوند تولید کند.

در مورد نرم افزار، سامسونگ اعلام کرد که Galaxy Z Fold6 7 نسل به روز رسانی اندروید را ارائه می دهد.

Galaxy Z Fold6 با سه گزینه ذخیره سازی 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت عرضه می شود که همگی با 12 گیگابایت رم جفت می شوند. انتخاب‌های اصلی رنگ شامل سایه نقره‌ای، صورتی و دریایی است، با گزینه‌های انحصاری Crafted Black and White فقط از طریق Samsung.com موجود است.

قیمت از 1899.99 دلار شروع می‌شود، پیش‌سفارش‌ها هم‌اکنون باز می‌شوند و در دسترس بودن عمومی از 24 جولای شروع می‌شود.

منبع gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.