اولین تراشه 3 نانومتری سامسونگ، Exynos W1000، معرفی شد

سامسونگ سرانجام از اولین تراشه 3 نانومتری خود با نام اگزینوس W1000 رونمایی کرد. این تراشه قدرتمند که با استفاده از پیشرفته ترین فرآیند ساخت سامسونگ ساخته شده است، احتمالاً در Galaxy Watch 7 و Galaxy Watch Ultra استفاده خواهد شد.

بیایید بررسی کنیم که این تراشه پوشیدنی جدید چه ویژگی خاصی دارد.

اگزینوس W1000 از یک فرآیند 3 نانومتری استفاده می کند و دارای هسته CPU Cortex-A78 است. اگزینوس W1000 معرفی شده است و با استفاده از فرآیند 3 نانومتری نسل دوم Samsung Foundry (احتمالاً SF3) ساخته شده است.

این تراشه دارای یک CPU قدرتمند با پنج هسته: 1x Cortex-A78 و 4x Cortex-A55 است. سامسونگ ادعا می کند که CPU جدید در مقایسه با Exynos W930 زمان راه اندازی برنامه را 2.7 برابر سریعتر ارائه می دهد و امکان تعویض سریعتر برنامه را فراهم می کند. عملکرد تک هسته ای 3.4 برابر سریعتر است، در حالی که عملکرد چند هسته ای 3.7 برابر سریعتر است.

این پردازنده از پردازنده گرافیکی ARM Mali-G68 MP2 استفاده می کند و می تواند صفحه نمایش هایی با وضوح 640 در 640 پیکسل را هدایت کند. این تراشه همچنین دارای حافظه داخلی 32 گیگابایتی است.

تراشه اگزینوس W1000 سامسونگ - چیکاو

سامسونگ از بسیاری از فناوری های جدید برای کاهش اندازه و بهبود عملکرد و کارایی خود استفاده کرده است. برای بهبود راندمان انرژی و اتلاف گرما از فناوری بسته‌بندی سطح پنل فن‌آوت (FOPLP) استفاده کرده است.

همچنین با استفاده از فناوری بسته روی بسته (ePOP) رم و فضای ذخیره سازی را در بالای همان تراشه تعبیه کرده است. سامسونگ همچنین از فناوری سیستم در بسته (SiP) برای تعبیه تراشه یکپارچه مدیریت انرژی (PMIC) در همان بسته استفاده کرد.

اگزینوس W1000 همچنین دارای 2.5D Always on Display (AoD) برای بهبود صفحه ساعت با جزئیات بالاتر و رنگ های بهتر در حالت AoD است. این تراشه همچنین دارای بلوتوث LE برای صدا و رم LPDDR5 برای صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی است. از ویژگی های اتصال آن می توان به 4G LTE، بلوتوث، Wi-Fi b/g/n، GPS و NFC اشاره کرد.

طبق چندین گزارش قبلی، Exynos W1000 در Galaxy Watch 7 و Galaxy Watch Ultra استفاده خواهد شد. به لطف فناوری‌های جدیدتر Exynos W1000، این ساعت‌های هوشمند سامسونگ می‌توانند تا ۲ تا ۳ روز با یک بار شارژ دوام بیاورند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.