آی‌اواس 18، API جدیدی را برای راه اندازی لوازم جانبی شخص ثالث به ارمغان می آورد

iOS 18 چندین ویژگی جدید را برای آیفون به ارمغان آورد اما تنها تعدادی از آنها در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان (WWDC) 2024 در 10 ژوئن به نمایش گذاشته شد.

یکی از ویژگی هایی که اپل آن را تبلیغ نکرد اما قرار است با به روز رسانی آتی خود ارائه شود، توانایی به توسعه دهندگان گزینه ای برای ارائه تجربه راه اندازی مانند AirPods با لوازم جانبی شخص ثالث ارائه دهید.

اپل یک API جدید ارائه می‌کند که توسعه‌دهندگان می‌توانند از آن برای اطمینان از فرآیند راه‌اندازی یکپارچه‌تر استفاده کنند.

تجربه راه اندازی جدید برای لوازم جانبی شخص ثالث

بر اساس مستندات موجود در وب سایت توسعه دهندگان اپل، iOS 18 یک API جدید به نام AccessorySetupKit معرفی خواهد کرد. با استفاده از این API، آیفون می‌تواند از طریق بلوتوث یا وای‌فای به لوازم جانبی دارای تصاویر یا نام‌های ارائه‌شده توسط برنامه متصل شود.

اپل می‌گوید که این API جدید اجازه می‌دهد تا “رضایت کاربر حفظ حریم خصوصی و کنترل مجوزهای بلوتوث، وای‌فای و شبکه محلی بدون درز.”

در حال حاضر، محصولات اپل مانند AirPods و AirTag را می‌توان از طریق یک پنجره پاپ‌آپ ساده با آیفون یا آیپد جفت کرد که با نزدیک شدن به دستگاه نمایش داده می‌شود. این کار چندین مرحله را که قبلاً مورد نیاز بود، حذف می‌کند، مانند رفتن دستی به تنظیمات دستگاه، تعویض بلوتوث، انتخاب لوازم جانبی و وارد کردن پین. در عوض، لوازم جانبی اپل را می توان با یک ضربه جفت کرد.

سازنده آیفون ادعا می کند که برنامه های ادغام شده با AccessorySetupKit می توانند به کنترل های لوازم جانبی بیشتری مانند حذف جفت و تغییر نام دسترسی داشته باشند. زمانی که کاربر لوازم جانبی را نزدیک آیفون می آورد، تصور می شود که یک پنجره پاپ آپ برای جفت شدن سریع به صورت خودکار ظاهر می شود.

طبق گفته اپل، AccessorySetupKit API در حال حاضر به صورت بتا در دسترس است. این شرکت نسخه بتای iOS 18 Developer 1 را پس از سخنرانی WWDC 2024 منتشر کرد، به این معنی که کاربرانی که به عنوان توسعه دهندگان بتا ثبت نام کرده اند می توانند آن را دانلود کرده و در آیفون خود استفاده کنند. API در iPadOS 18 Developer Beta 1 نیز موجود است.

سازگاری با iOS 18

دستگاه‌های سازگار با iOS 18 شامل آیفون XR و مدل‌های جدیدتر، تا آخرین آیفون 15 پرو مکس هستند.

این بدان معناست که تمام مدل‌های آیفون که iOS 17 را اجرا می‌کنند، به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد. با این حال، ممکن است همه ویژگی ها در مدل های قدیمی در دسترس نباشند.

منبع gadgets360
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.