AMD پشتیبانی به روز رسانی 24H2 ویندوز 11 را ارائه می کند

Windows 11 24H2 قرار است در نیمه دوم سپتامبر یا اوایل اکتبر در رایانه های شخصی اینتل و AMD عرضه شود. پیش از عرضه، AMD به تازگی یک درایور جدید Ryzen را ارسال کرده است که پشتیبانی از ویندوز 11 24H2 را اضافه می کند.

طبق یادداشت های انتشار رسمی، AMD Ryzen 6.05.28.016 پشتیبانی از “ویندوز 11 نسخه 24H2” را اضافه کرده و برخی از باگ ها را برطرف کرده است. مهمترین ویژگی به‌روزرسانی جدید Ryzen 6.05.28.016 پشتیبانی از WDDM 3.2 است.

WDDM 3.2 چندین تغییر را معرفی می کند، به ویژه بهینه سازی استفاده از GPU و NPU در سناریوهای مبتنی بر ابر. شایان ذکر است که بهینه سازی NPU فقط برای رایانه های شخصی با تراشه های اختصاصی NPU اعمال می شود. علاوه بر بهینه سازی NPU، یکی از ویژگی های قابل توجه ردیابی بیت کثیف است که عملکرد انتقال داده VRAM را افزایش می دهد.

این تغییرات فقط برای Windows 11 24H2 با WDDM 3.2 و Ryzen 6.05.28.016 در دسترس هستند. در اینجا لیست کامل بهبودها آمده است:

  • پشتیبانی کامل از انتقال دستگاه های محاسباتی ناهمگن GPU-P.
  • WDDM 3.2 همچنین یک شیء هماهنگ سازی حصار بومی GPU را اضافه می کند. این به GPU اجازه می دهد تا روی مقدار حصار نظارت شده بدون اتکا به CPU منتظر بماند.
  • بهبودهای صرفه جویی در مصرف برق.
  • یک رمزگذاری ویدئویی D3D12 توسعه یافته DDI برای پشتیبانی از رمزگذاری AV1.
  • روش‌های بهتری برای درایورهای گرافیکی حالت کاربر یا حالت هسته برای بررسی اینکه آیا یک ویژگی WDDM پشتیبانی و فعال است یا خیر.
  • اشکال زدایی پیشرفته TDR (تشخیص و بازیابی وقفه زمانی) برای ارائه جزئیات بیشتر در مورد رویدادهای TDR.

می‌توانید درایورهای AMD Ryzen را با استفاده از برنامه AMD دانلود کنید، یا همچنین می‌توانید به وب‌سایت این شرکت بروید، جایی که لینک‌های مستقیم به درایورها را خواهید یافت.

شایان ذکر است که مایکروسافت قبلاً Windows 11 24H2 را برای رایانه‌های شخصی Copilot+ ارسال کرده است، اما هشدار داده است که رایانه‌های اینتل و AMD باید منتظر بمانند.

منبع windowslatest
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.