غول های فناوری مایکروسافت، گوگل و اینتل در مقابل انویدیا متحد می شوند

هوش مصنوعی در حال حاضر صنعت فناوری را، هم از نظر تقاضا و هم از عرضه، هدایت می کند. همه به سختی تلاش می کنند تا آن را به درستی انجام دهند و صنعت را رهبری کنند. انویدیا یکی از غول های فناوری است که با تراشه ها و فناوری هوش مصنوعی خود در صدر قرار دارد. با در نظر گرفتن این فکر، رهبران صنعت از جمله اینتل، گوگل، مایکروسافت و متا در حال تشکیل گروه تبلیغ کننده Ultra Accelerator Link (UALink) هستند. چرا اینطور است؟ چرا با هم همکاری می کنند؟ بیایید دریابیم.

این گروه متشکل از AMD، Hewlett Packard Enterprise، Broadcom و Cisco است، البته نه Arm. بنابراین دلیل اصلی این گروه این است که اعضا می‌خواهند اجزای مرتبط با تراشه‌های شتاب‌دهنده هوش مصنوعی را در مراکز داده استاندارد کنند. آن‌ها می‌خواهند استانداردی در سطح صنعت ایجاد کنند تا اتصال شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی را افزایش دهند، تراشه‌های تخصصی که برای تسریع پردازش مدل‌های هوش مصنوعی طراحی شده‌اند.

بنابراین این گروه در Q3 کنسرسیومی به نام کنسرسیوم UALink ایجاد خواهد کرد. سپس مسئولیت توسعه مشخصات UALink در آینده را بر عهده خواهد گرفت. ممکن است در همان زمان UALink 1.0 را ببینیم و UALink 1.1 که پهنای باند بالاتری دارد، در سه ماهه چهارم 2024 عرضه خواهد شد.

اگر نگاهی به لیست اعضا بیندازید، متوجه خواهید شد که Nvidia از دست رفته است. و چرا این مهم است؟ در حال حاضر انویدیا در زمینه چیپ های تخصصی هوش مصنوعی پیشرو است. سهم بازار آن نیز رشد قابل توجهی داشته است.

بنابراین این می تواند یک تلاش مشترک برای مقابله با حضور انویدیا در بازار باشد. و دلیل اینکه انویدیا بخشی از این امر نیست احتمالاً به این دلیل است که فناوری اتصال اختصاصی خود را برای اتصال GPUها در یک سرور مرکز داده ارائه می دهد. بنابراین علاقه ای به افزودن به فناوری رقیب ندارد.

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.