11 شکایت علیه متا به دلیل آموزش غیر قانونی مدل هوش مصنوعی خود!

متا با 11 شکایت در مورد تغییرات پیشنهادی روبرو شد. این تغییرات شامل استفاده از داده های شخصی برای آموزش مدل های هوش مصنوعی بدون درخواست رضایت است که به طور بالقوه قوانین حریم خصوصی اتحادیه اروپا را نقض می کند.

بیایید نگاهی به جزئیات بیاندازیم.

گروه مدافع NOYB از سازمان‌های نظارت ملی حریم خصوصی خواست تا اقدامات فوری برای جلوگیری از استفاده پیشنهادی متا از داده‌های شخصی انجام دهند.

به گزارش رویترز، آنها این نگرانی را مطرح کردند که تغییرات اخیر در سیاست حفظ حریم خصوصی متا که قرار است در 26 ژوئن اجرایی شود، به این شرکت اجازه می دهد تا از محتوای شخصی گسترده مانند پست ها، تصاویر خصوصی و داده های ردیابی آنلاین برای فناوری هوش مصنوعی خود استفاده کند.

NOYB قبلاً شکایات متعددی را علیه متا و سایر شرکت‌های بزرگ فناوری با اشاره به نقض احتمالی مقررات عمومی حفاظت از داده‌های اتحادیه اروپا (GDPR) ارسال کرده است. این مقررات خطر جریمه تا 4 درصد از کل گردش مالی جهانی یک شرکت را برای تخلفات به همراه دارد.

متا ادعا کرده است که علاقه مشروعی به استفاده از داده های کاربر برای آموزش و پیشرفت مدل های هوش مصنوعی و سایر ابزارهای هوش مصنوعی خود دارد که می توانند با اشخاص ثالث به اشتراک گذاشته شوند.

ماکس شرمز، بنیانگذار NOYB، اظهار داشت که بالاترین دادگاه اروپا قبلاً در سال 2021 به این موضوع رسیدگی کرده است.

او گفت: «دیوان دادگستری اروپا (CJEU) قبلاً به صراحت اعلام کرده است که متا هیچ «منافع قانونی» برای نادیده گرفتن حق محافظت از داده‌های کاربران در هنگام تبلیغات ندارد.

با این حال، این شرکت تلاش می‌کند از همان استدلال‌ها برای آموزش «فناوری هوش مصنوعی» تعریف‌نشده استفاده کند. به نظر می رسد که متا بار دیگر آشکارا احکام دیوان عدالت را نادیده می گیرد.

انتقال مسئولیت به کاربر کاملاً پوچ است. شرمز افزود، قانون متا را ملزم می‌کند که رضایت شرکت را دریافت کند، نه اینکه فرم انصراف پنهان و گمراه‌کننده ارائه کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که اگر متا می‌خواهد از داده‌های کاربر استفاده کند، باید به جای اینکه کاربران را مجبور به درخواست حذف درخواست کند، مجوز بخواهد.

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.