جیمیل با پشتیبانی از قابلیت‌های جدید Gemini ارتقا می‌یابد

بر اساس گزارش منتشر شده، برنامه جیمیل برای اندروید احتمالاً با ویژگی‌های جدیدی که توسط مدل هوش مصنوعی (AI) آن Gemini ارائه می‌شود، ارتقا می‌یابد.

توصیه می شود یک دکمه اختصاصی Gemini را به برنامه اندروید بیاورد که ممکن است عملکرد بیشتری را فراتر از تولید خلاصه ایمیل ها، با توانایی رسیدگی به “پرس و جوهای غیر ایمیل” ارائه دهد. طبق گزارش‌ها، این اضافه‌ها بخشی از به‌روزرسانی است که در حال حاضر فقط کاربران محدودی به آن دسترسی دارند و در نهایت می‌توانند به همه کاربران گسترش یابند.

Android Authority گزارش می دهد که این ویژگی ها در برنامه Gmail برای اندروید نسخه 2024.05.26.638440827 مشاهده شده و پس از فعال کردن برخی از پرچم ها فعال شده اند. این به‌روزرسانی قابلیت‌های هوش مصنوعی قابل‌توجهی را از طریق دکمه Gemini به ارمغان می‌آورد که قبلاً در دسترس کاربران Workspace بود اما اخیراً در نسخه بتای دیگری از جی‌میل برای اندروید ارائه شده است.

گزارش شده است که سه دستور سریع جدید را معرفی می کند:

  • این ایمیل را خلاصه کنید،
  • مراحل بعدی را فهرست کنید
  • و یک پاسخ را پیشنهاد دهید.

با ضربه زدن روی هر یک از گزینه های ذکر شده در بالا، یک مکالمه با ربات چت هوش مصنوعی باز می شود.

به گفته این نشریه، دکمه Gemini همچنین می‌تواند برای ایجاد پاسخ برای ایمیل‌ها و تغییر دادن آن‌ها برای زنگ‌های مختلف استفاده شود. همچنین می‌تواند به محتوای ایمیل‌های قبلی اما در مقیاس «محدود» دسترسی داشته باشد.

شایان ذکر است، گزارش شده است که گوگل دکمه Gemini را در جیمیل برای برنامه بتای اندروید نسخه 2024.05.19.635289964 معرفی کرده است. گفته می شود که به صورت یک نماد ستاره ای در بالای بنر، قبل از گزینه بایگانی ظاهر می شود.

جمینی در Google Messages

همچنین گزارش شده است که گوگل ادغام Gemini را در Google Messages ارائه کرده است. این ویژگی برای اولین بار در Google I/O 2024 به نمایش گذاشته شد و می‌تواند وظایف مرتبط با پیام مانند پیش‌نویس، بازنویسی و بازنویسی آن‌ها را با آهنگ‌های مختلف اجرا کند.

علاوه بر این، کاربران همچنین می توانند مکالمه داشته باشند و از آن بخواهند اطلاعات را از اینترنت دریافت کند.

با این حال، نمی توان از آن در مکالمات گروهی یا چت های گروهی در واتس اپ استفاده کرد. این گزارش نشان می دهد که به پیام های صوتی نیز دسترسی ندارد.

گزارش شده است که گوگل این ویژگی را در اکثر مناطق به جز هند، بریتانیا، سوئیس و منطقه EEA شامل 27 کشور اتحادیه اروپا و همچنین ایسلند، لیختن اشتاین و نروژ معرفی کرده است.

منبع gadgets360
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.