آیفون 15 اپل به‌روزرسانی‌ کمتری نسبت به گلکسی اس 24 دریافت می‌کند

آخرین آیفون‌های اپل حداقل به مدت پنج سال با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری پشتیبانی می‌شوند، به این معنی که به‌طور بالقوه به‌روزرسانی‌های کمتری نسبت به سری Galaxy S24 دریافت خواهند کرد.

اپل مدت‌هاست که در زمینه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای دستگاه‌های تلفن همراه پیشرو بوده است. در حالی که اپل هرگز هیچ ضمانت رسمی نداد، هر آیفون تمایل دارد پنج به‌روزرسانی اصلی iOS و 7 سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت کند (برای مثال، آیفون 7 در سال 2016 عرضه شد و همچنان به‌روزرسانی‌ های امنیتی دریافت می‌کند).

از سوی دیگر، پرچمداران گلکسی تا زمانی که سری گلکسی اس 24 عرضه شد، واجد شرایط چهار ارتقای سیستم عامل اندروید و پنج سال به روز رسانی امنیتی بودند، و سامسونگ قول داده بود که هفت ارتقای اصلی سیستم عامل اندروید و هفت سال به روز رسانی امنیتی را برای گلکسی اس 24 ارائه کند.

به عنوان بخشی از پیروی از مقررات جدیدی که ماه گذشته در بریتانیا اجرایی شد، اپل فاش کرد که دوره پشتیبانی تعریف شده برای سری آیفون 15 «حداقل 5 سال از اولین تاریخ عرضه» است. این دوره تعریف شده هم برای سیستم عامل و هم به‌روزرسانی‌های امنیتی اعمال می‌شود، به این معنی که سری آیفون 15 بعد از سال 2028 هیچ گونه به‌روزرسانی را تضمین نمی‌کند.

البته اپل به احتمال زیاد بیش از پنج سال به ارائه به‌روزرسانی‌های امنیتی برای آیفون 15 ادامه خواهد داد، مشابه آنچه برای آیفون‌های قدیمی‌تر انجام داده است، و در حال حاضر، با توجه به اینکه سامسونگ تنها وعده هفت سال به‌روزرسانی را به خریداران گلکسی S24 داده است، اپل این کار را نکرده است.

می‌توانیم انتظار داشته باشیم که گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 نیز برای هفت سال به‌روزرسانی واجد شرایط باشند، اما سامسونگ احتمالاً قبل از اینکه ادعا کند پشتیبانی بهتر و طولانی‌تری نسبت به رقیب اصلی خود ارائه می‌کند، باید این سیاست را به دستگاه‌های میان‌رده نیز تعمیم دهد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.