برنامه Photos ویندوز 11 اکنون از فناوری وب بیشتری استفاده می کند، اما به کندی باز می شود!

با نسخه جدید برنامه Photos نسخه 2024.11050.3002.0، مایکروسافت UWP (پلتفرم جهانی ویندوز) را برای Windows App SDK، یک چارچوب توسعه مدرن که به طور کامل از WinUI 3 پشتیبانی می کند، کنار گذاشته است. پس از به روز رسانی، برنامه Photos اکنون می تواند از WebView2 به طور کامل استفاده کند، اما همچنین باز کردن آن بیش از حد معمول طول می کشد.

Microsoft Photos جدید نسبت به نسخه قبلی چندین مزیت دارد. به عنوان مثال، برنامه اکنون می تواند به طور پیش فرض در سطح یکپارچگی متوسط ​​اجرا شود. وقتی برنامه‌ای مانند Microsoft Photos در سطح یکپارچگی متوسط ​​اجرا می‌شود، می‌تواند مستقیماً یک عکس ویرایش شده را بدون اینکه از شما بخواهد یک پوشه را انتخاب کنید ذخیره کند.

یکی دیگر از مزایای برنامه جدید Windows Photos این است که مایکروسافت چندین فرآیند را در یک فرآیند ترکیب کرده است، بنابراین دیگر خدمات پس‌زمینه مانند PhotosService.exe را در Task Manager پیدا نخواهید کرد.

همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است، اکنون هنگام باز کردن Task Manager یک فرآیند برنامه مستقل Photos را مشاهده خواهید کرد.

به طور مشابه، برنامه Photos اکنون به APIهای Win32 و تغییرات WinUI 3 جدید دسترسی دارد که در نسخه UWP وجود نداشتند.

این یک لیست بسیار خوب از تغییرات است، درست است؟ با این حال، ممکن است برخی از شما برنامه جدید را به دلیل مشکلات بالقوه عملکرد دوست نداشته باشید.

برنامه جدید Microsoft Photos از WebView 2 برای برخی ویژگی‌ها استفاده می‌کند و راه‌اندازی آن بیش از حد معمول طول می‌کشد

چیزی که من در مورد برنامه جدید Photos و تقریباً هر برنامه دیگر مبتنی بر Windows App SDK دوست ندارم، سرعت راه‌اندازی آن‌ها است.

در واقع، یکی از راه‌های تشخیص اینکه آیا یک برنامه ویندوز از Windows App SDK استفاده می‌کند یا خیر، تماشای نحوه راه‌اندازی آن است. اگر صفحه نمایشی با لوگو و نام برنامه مشاهده کردید، یا یک برنامه مبتنی بر Windows App SDK است یا به شدت به فرآیندهای Microsoft Edge WebView وابسته است.

Windows Latest متوجه شد که وقتی برنامه Photos را باز می‌کنید، حدود 20 ثانیه قبل از اینکه صفحه اصلی با تمام تصاویر شما ظاهر شود، یک صفحه «Gettings things ready» را نشان می‌دهد.

هنگامی که پیوند Windows Phone و سایر برنامه‌های Windows App SDK را باز می‌کنید، همین صفحه نمایش نیز نشان داده می‌شود.

در مورد عملکرد، مایکروسافت Photos می‌تواند از منابع بیشتری نیز استفاده کند، به‌ویژه زمانی که از صفحات مبتنی بر وب برنامه استفاده می‌کنید. به عنوان مثال، هنگامی که یک تصویر را در برنامه Photos ویرایش می کنید، از Microsoft Edge WebView2 برای رندر کردن ویرایشگر تصویر مبتنی بر وب در رابط اصلی استفاده می کند.

مایکروسافت ویرایشگر وب OneDrive را به برنامه Photos منتقل کرد. از آنجایی که این برنامه مبتنی بر Windows App SDK است، از WebGL مبتنی بر Chromium پشتیبانی می‌کند که کیفیت رندر تصویر را بهبود می‌بخشد. همچنین از “SharedBuffer” برای بهبود عملکرد هنگام ویرایش تصویر در برنامه ای که از لایه های بومی و وب استفاده می کند، استفاده می کند.

شایان ذکر است که مایکروسافت هنوز برنامه «Legacy Photos» را در فروشگاه ارائه می‌کند، اما فاقد ویژگی‌های پیشرفته هوش مصنوعی مانند پاک کردن مولد و حذف پس‌زمینه است.

Photos تنها برنامه‌ای نیست که به شدت به وب متکی است. مایکروسافت برنامه اصلی UWP Mail و Calendar را برای Outlook PWA کنار گذاشته است.

در یک پست وبلاگ، مایکروسافت قول داد که بهبود عملکرد در تجربه ویرایش تصویر در ویندوز 11 در حال آمدن است.

یکی از این پیشرفت‌ها، امکان اجرای هر پنجره Photos در فرآیند خاص خود است، مشابه اینکه هر پنجره در Edge فرآیند خاص خود را دارد.

این می تواند عملکرد برنامه Photos را بهبود بخشد، به خصوص زمانی که چندین عکس را باز می کنید.

در هفته‌های آینده به‌طور خودکار برنامه Photos را در ویندوز 11 و ویندوز 10 دریافت خواهید کرد.

منبع windowslatest
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.