اوپو امسال بیش از 100 ویژگی مولد هوش مصنوعی را در مجموعه تلفن های هوشمند خود معرفی می کند

اوپو روز چهارشنبه دیدگاه خود را در مورد هوش مصنوعی (AI) به اشتراک گذاشت و بر تلاش های خود در ارائه نوآوری های هوش مصنوعی به کاربران و برنامه های آینده خود تأکید کرد.

در اوایل سال جاری، این شرکت چندین ویژگی هوش مصنوعی را برای گوشی‌های هوشمند در چین با به‌روزرسانی ColorOS New Year Edition معرفی کرد.

بلافاصله پس از آن، این ویژگی ها را در سطح جهانی معرفی کرد و آن را به دستگاه های بیشتری گسترش داد. این سازنده چینی گوشی های هوشمند همچنین از تاسیس مرکز هوش مصنوعی خود در شنژن خبر داد که از آنجا این شرکت نوآوری هوش مصنوعی خود را هدایت خواهد کرد.

Oppo چندین ویژگی هوش مصنوعی را به گوشی های هوشمند خود اضافه می کند

این شرکت در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که تا پایان سال 2024 ویژگی‌های هوش مصنوعی را در قیمت‌های مختلف به گوشی‌های هوشمند می‌آورد. این شامل ویژگی‌های هوش مصنوعی موجود و همچنین مواردی است که در ماه‌های آینده اعلام خواهند شد. اگر این شرکت را باور کنیم، تعداد ویژگی های GenAI می تواند از مرز 100 عبور کند. همچنین یک مرکز تحقیق و توسعه هوش مصنوعی برای توسعه فناوری های اختصاصی راه اندازی کرده است.

اوپو همچنین اعلام کرد که بیش از 5399 پتنت هوش مصنوعی در سراسر جهان ثبت کرده است. این فهرست شامل 3796 پتنت فقط در تصویربرداری هوش مصنوعی است.

علاوه بر این، این شرکت با غول های فناوری مانند گوگل و مایکروسافت که پیشتاز مسابقه هوش مصنوعی هستند و سازندگان چیپست مانند مدیاتک و کوالکام همکاری می کند. برخی از زمینه‌های هوش مصنوعی که به دنبال توسعه قابلیت‌های آن است شامل پردازش تصویر، بینایی رایانه، فناوری گفتار، پردازش زبان طبیعی (NLP) و یادگیری ماشینی است.

این برند چینی با برجسته کردن تلاش های خود گفت که از سال 2020 مدل های زبان بزرگ (LLM) خود را توسعه داده است و به طور فعال در حال توسعه مدل های بینایی بزرگ و مدل های چندوجهی است. همچنین ادعا می کند که یک LLM با 7 میلیارد پارامتر را مستقیماً روی گوشی های هوشمند مستقر کرده است.

شرکت Oppo متعهد شده است که از داده‌های کاربر برای مدل‌های آموزشی استفاده نکند و یک سیستم قوی امنیت داده و حفاظت از حریم خصوصی با پشتیبانی از گواهی‌های شخص ثالث، رمزگذاری انتها به انتها و فناوری محاسبات محرمانه برای اطمینان از حفظ خصوصی اطلاعات کاربر ایجاد کرده است. روز چهارشنبه گفت.

همکاری Oppo با مایکروسافت و گوگل برای ویژگی های هوش مصنوعی

این شرکت با مایکروسافت کار می کند تا تجربه تبدیل صدا و متن طبیعی را به ارمغان بیاورد. برای این کار از فناوری‌های رونویسی سریع و عصبی TTS مایکروسافت استفاده می‌کند. اوپو گفته است که در حال حاضر از سرویس گفتار هوش مصنوعی Azure برای ویژگی رونویسی ضبط صدا استفاده می کند.

هدف از این همکاری ایجاد ارتباط با هوش مصنوعی دسکتاپ و هوش مصنوعی موبایل است. این شرکت ادعا می‌کند که کاربران گوشی‌های هوشمند Oppo می‌توانند از نسخه دسکتاپ Copilot برای تولید محتوا، ترجمه پیام‌های متنی و جستجوی آدرس‌ها در گوشی‌های هوشمند خود از طریق رایانه شخصی متصل استفاده کنند.

با MediaTek، برند چینی گوشی‌های هوشمند در حال توسعه چیپ‌ست‌هایی با واحدهای پردازش هوش مصنوعی اختصاصی است که به عنوان واحدهای پردازش عصبی (NPU) و شتاب‌دهنده‌ها نیز شناخته می‌شوند.

این شرکت با سازنده تراشه برای بهینه سازی ویژگی های هوش مصنوعی برای پشته سخت افزاری و نرم افزاری خود کار می کند. قابل ذکر است که این شرکت همچنین از Gemini LLM گوگل برای تقویت برخی از ویژگی های هوش مصنوعی برای دستگاه های پرچمدار خود استفاده می کند.

منبع gadgets360
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.