Galaxy S24 محبوب ترین سری گوشی های هوشمند GenAI در سه ماهه اول بود

با عرضه سری گلکسی اس 24 در اوایل سال جاری، سامسونگ به معروف ترین برند گوشی های هوشمند مجهز به هوش مصنوعی Generative تبدیل شده است. این تنها بازیگر در بازار نیست، اما ناظران این صنعت می‌گویند که سامسونگ و سه گوشی پریمیوم S24 آن در سه ماهه اول سال جایگاه خود را به دست آوردند.

گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ با سهم بازار 30.1 درصدی پرفروش‌ترین گوشی مجهز به GenAI در سه ماهه اول بود. پس از گوشی اولترا، مدل پایه گلکسی اس 24 با 16.8 درصد از سهم بازار و گلکسی اس 24 پلاس، 16.8 درصد از فروش جهانی تلفن های GenAI (از طریق Counterpoint Research) را به خود اختصاص دادند.

سایر برندهایی که گوشی‌های هوشمند با قابلیت‌های هوش مصنوعی تولیدی را به فروش رسانده‌اند، شیائومی، ویوو، اوپو، وان پلاس، آنر و گوگل هستند. نام تجاری دوم و پیکسل 8 پرو آن در سه ماهه اول 2024 رتبه دهم را به خود اختصاص دادند.

گوشی‌های هوشمند با قابلیت هوش مصنوعی Generative 6 درصد از فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سه ماهه اول 2024 را به خود اختصاص دادند.

بازار گوشی های هوشمند GenAI به رشد خود ادامه خواهد داد

ناظران بازار بر این باورند که گوشی‌های دارای هوش مصنوعی در طول سال همچنان به محبوبیت خود ادامه خواهند داد. آنها انتظار دارند بخش گوشی های هوشمند GenAI در سال 2024 11 درصد به بازار تلفن های جهان کمک کند.

اپل احتمالا اواخر امسال با سری آیفون 16 آینده خود وارد بازار گوشی های هوشمند GenAI خواهد شد و این امر به ناچار برخی از OEM ها را از 10 جدول پرفروش خارج می کند. به نظر می رسد که گوگل کمترین امنیت را از این نتیجه داشته باشد.

اینکه آیا اپل سامسونگ را تا رتبه اول شکست خواهد داد یا خیر، هنوز مشخص نیست، اما به جرات می توان گفت که غول فناوری کره ای حتی پس از ورود اپل به عنوان یکی از بزرگترین بازیگران گوشی های هوشمند GenAI باقی خواهد ماند.

با تخصص Google در این زمینه، سامسونگ از طریق ویژگی‌های Galaxy AI مانند Circle to Search، Live Translate، Interpreter، Note Assist، Chat Assist، Generative Edit، Generative Wallpapers و غیره، یک تجربه GenAI قوی برای جدیدترین گوشی‌های هوشمند خود ایجاد کرده است.

سامسونگ به زودی حداقل دو گوشی تاشو جدید را در Unpacked در ماه جولای معرفی خواهد کرد و انتظار می‌رود هر دو گوشی Galaxy Z Fold 6 و Z Flip 6 دارای GenAI باشند. آنها حتی ممکن است در فرمول بهبود پیدا کنند. طبق یک شایعه، به‌روزرسانی One UI 6.1.1 که انتظار می‌رود با گوشی‌های تاشوی آینده عرضه شود، از طریق ویژگی‌های هوش مصنوعی ویدیویی نوآوری خواهد کرد.

این غول فناوری کره ای همچنین قصد دارد از طریق به روز رسانی One UI 6 Watch که به تازگی اعلام شده است، دسترسی Galaxy AI را به ساعت های هوشمند و Samsung Health گسترش دهد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.