احتمالا اپل در حال مذاکره برای جمینی در iOS 18 است، OpenAI تنها گزینه نیست!

اپل و هوش مصنوعی می‌خواهند دو نخود در یک غلاف باشند، اما به نظر می‌رسد در پشت صحنه چیزهای زیادی در حال رخ دادن است که مانع ایجاد می‌کند.

پیش از این، ممکن است شنیده باشید که چگونه اپل قصد دارد از هوش مصنوعی Gemini گوگل استفاده کند تا اکوسیستم هوش مصنوعی خود را بهبود بخشد، اما این کار درست نشد و در عوض، این شرکت با OpenAI دست داد.

اکنون، می شنویم که اپل دوباره به دنبال هوش مصنوعی Gemini است. بله، می‌دانم، رسیدن به آن سخت است، اما وقتی چای را می‌ریزم بخوانید.

شاید بدانید که اپل چگونه قصد دارد انقلاب هوش مصنوعی خود را در رویداد WWDC آینده خود در 10 ژوئن اعلام کند. پیش از آن، زمانی که اپل مجموعه جدید آیپدها را در جریان رویداد «Let Loose» معرفی کرد، به ما اشاره‌ای به جاه‌طلبی‌های هوش مصنوعی خود با چیپست M4 داد.

اکنون، گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل قرارداد خود را با OpenAI نهایی کرده است تا با استفاده از ChatGPT برای iOS 18 از هوش مصنوعی بهره‌مند شود. با این حال، در همان زمان، این شرکت همچنین در تلاش است تا با گوگل معامله‌ای انجام دهد تا Gemini AI را نیز به عنوان یک گزینه انتخاب کند.  گزارش بلومبرگ.

چرا اپل قرارداد خود را با هوش مصنوعی Gemini تغییر می دهد؟

اگر گزارش‌ها را باور کنیم، اپل واقعاً نمی‌خواهد تمام قدرت را در یک دست بگذارد و کاملاً مطمئن نیست که OpenAI منبع تک منبعی برای ویژگی‌های هوش مصنوعی در iOS باشد. برخی فکر می کنند که اپل ممکن است پس از جنجال اخیر Scarlett Johansson-OpenAI چنین احساسی داشته باشد، جایی که این بازیگر سم آلتمن را متهم کرد که از صدایی برای مدل جدید OpenAI استفاده می کند که واقعاً شبیه صدای او بود.

علاوه بر این، درام سال گذشته در دفتر OpenAI نیز باعث شد اپل به دنبال هوش مصنوعی Gemini به عنوان جایگزین باشد.

بیایید تا 10 ژوئن صبر کنیم تا بفهمیم واقعاً در دفتر مرکزی اپل چه اتفاقی می افتد.

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.